Citat:
Ursprungligen postat av
Vidje
Bra att du uppdaterar oss Echoes.
Jag kan bara undra när den personen som sitter inne med svaret på vad som hände ska höra av sig till polisen. Kan man leva med vad man vet i ytterligare 30 år.
I den här tråden så tror jag att 90% är övertygade om vem som är gärningsmannen. Av dom kan det finnas någon som vet något som dom tror är oväsentligt. Men berätta det, är kanske inte så futtigt som man själv tror.
Sen finns det 10% kvar, 5% som jobbar ihärdigt för att försvara P och 5% som vänder kappan utefter inläggen som görs, hit och dit alltså.
Nja jag tror nog att de allra flesta, säkert uppåt 98% av alla i tråden är övertygade om att Mr. P är gärningsmannen.
Sen kan vi säga att 2% försvarar Mr. P med näbbar och klor, men dom är väldigt få om vi ska vara helt ärliga. Några avarter i form av "kappvändare" som du väljer att kalla dom, tror jag inte existerar, antingen är man övertygad om vem som är GM eller så försvarar man GM.
Vidare så finns det ytterligare ett par användare (som också dom tillhör de 98%-en som är övertygade om att P är gärningsmannen) men, som även finner det intressant att spekulera kring andra saker i utredningen samt Berit's möjliga roll i det hela, om det så bara består av ett falskt vittnesmål eller skyddande av brottsling. Men, den typen av saker måste man få diskutera i en tråd som denna. Det är varken upp till dig eller någon annan här att inta rollen som någon slags enväldig domare att avgöra huruvida det är relevant att göra det eller inte.