Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Chemtrails innehåller molekyler så det hamnar snabbare mot marken, de väger tungt, och blir inte blåst av vinden lika lätt. Tänk på att chemtrails framställs i mega labb fabriker som sedan stoppas in i flygplanet, detta är inte vanlig gas, chemtrailsen är tjockare och mer starkt kompakt.
Du vet ju själv ingenting, du kommer med massa knäppa påståenden utan någon som helst fakta eller tygnd i ämnet. Du tror du e eintstien.
Vilken sammansättning har dessa molekyler? Kan vi få en kemisk beskrivning tack! Kan du visa var dessa megalabs finns någonstans?
Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Ja precis, chemtrailsen innehåller inte bara vatten, utan massa tillsatser, en speciell molekyl som klyvar sig när det sprutas ut med chemtrailsen då landar det ner betydligt betydligt snabbare innan det hinner blåsas bort. Flera ton sprutas ut, det som landas ner på jorden är osynligt, det vi ser är bara vanlig kondess det är för att luras o säga ingenting har hänt
Vilken molekyl? Precisera dig närmare tack!
Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Därför att dessa molekyler klivs i mitten och vikten blir dubbelt och landar ner mot jorden snabbare.
O snälla jämför inte detta med vulkaner o massa shit, det är helt två olika saker. Känns som att man diskuterar med två åring med dig, du fattar ju verkligen ingenting, du är väldigt outbildad så sluta tramsa runt o i dessa trådar.
På mina gymnasiala fysiklektioner så faller alla föremål lika snabbt, Newtons lag du vet.. Detta oavsett det är vacuum eller ej. Luftmotståndet är en liten faktor i sammanhanget och de gjorde testet med en fjäder och en blykula i vacuum för att ta bort ev yttre påverkan men fortfarande faller de lika snabbt mot jorden.
Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Jo dom klyvs i mitten för att effekten ska bearbetas och ska spridas snabbare.
Jo i vakuum faller det lika snabbt men det är aldrig vakuum i himlen, då faller 2kg snabbare än 1kg
Nej, 2 kg faller inte snabbare än 1 kg.
Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Jag vill först gärna veta hur du håller dig till frågan. Är du troende för chemtrails eller skeptiker? Jag vill veta vem jag diskuterar med, blir lite förvirrande för mig.

Vi tror inte vi
vet till motsats från er "troende".
Citat:
Ursprungligen postat av
poppilo
Nej inte när det är vakuum, då faller en myra lika snabbt som 10 ton lastbil
Se ovan och tramsa inte om detta mer då det är grundläggande fysik, men grundläggande fysik och kemi gäller väl inte för er "troende". Jag kommer följa ämnet och ge er "troende" en hel del bevis mot er. Har inte avfyrat all ammunition jag har än.
Kan du diskutera detta mer sakligt och ge oss mer kött på benen vad "chemtrails" innehåller mer specifikt? Nu bara du svamlar omkring med dina tomma ord om att det är tyngre. Vet du att sand blåser från Sahara till Brasiliens regnskogar, då ska du också veta att sand har mycket högre densitet än tex vatten, ända kan det flyga tusentals km över halva
jordklotet.