2013-03-31, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du är välkommen med ut till Arlanda, det är bara att ställa sig och titta. Om, som dina "företrädare" påstår, över hälften (tror de sa 70%) av alla flygplan är chemtrailsplan så borde det ju vara rätt snabbt t.o.m för dig att inse att de inte startar på Arlanda där du kan se alla plan lastas..
Som jag skrev förut kanske dom lyfter från skavsta eller bromma flygplats, någonstans måste dom åka ifrån ellehur?
Citera
2013-03-31, 21:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizzoo
Som jag skrev förut kanske dom lyfter från skavsta eller bromma flygplats, någonstans måste dom åka ifrån ellehur?
Åk till Skavsta och Bromma och glo då istället för att sitta och hitta på en massa skit. Vad är det som hindrar dig, sitter du inlåst på anstalt eller?
Citera
2013-04-01, 00:53
Medlem
Rizzoo,
Du säger att piloterna gör som de blir tillsagda och att de inte ifrågasätter någonting. Menar du verkligen det? Inte någon enda av alla piloter och ingen av all markpersonal undrar varför de ska spruta ut grejer som inte har med själva flygningen att göra?
Är du själv lika icke-ifrågasättande när det gäller utförandet av ditt eget jobb?
Citera
2013-04-01, 20:51
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Hahahaha Rizzoo är min nya idol. Maken till trolleri har jag aldrig sett.

Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden men det var någon miljöpartist som uttalade sig om chemtrails i någon lokaltidning, har dock tappat bort länken men går säkert att hitta om man söker lite. Tror hon sa något i stil med att "det är oroväckande att det får gå till på det här sättet" om att ryssen använder chemtrails för att kontrollera vädret, så var det en bild på två streck på himmelen. Verkade inte finnas ett enda rätt i den artikeln.
Citera
2013-04-01, 21:17
Medlem
cephs avatar
Trams rensat. Varningar utdelade.

Håll er till topic och försök att hålla inläggen sakliga och informativa.

/mod
Citera
2013-04-01, 21:22
Medlem
cephs avatar
Jag ser att det går i cirklar som vanligt. Minns jag påpekade vad det faktiskt handlar om tidigare, här:
https://www.flashback.org/p40801718#p40801718

Kärnfrågan är fortfarande olöst, dvs. ligger det något i "chemtrails"-konspirationen? Av vad jag sett hittills att döma så, nä, och ingen förespråkare tycks vara särskilt pigg på att försöka belägga det heller. Istället så trallar man vidare och halmgubbar sig med molnsaltning och Agent Orange och fällning av radarremsor och allt vad det är. Saker helt orelaterade till chemtrailskonspirationen. Som vanligt m.a.o.

Detta är bland de märkligare idéerna folk fått för sig på sistone... Men det ligger väl lite i tiden att uppfinna saker att hetsa upp sig över när inte tillvaron är spännande nog. Finns ju hur mycket som helst som bara ligger och maler på inom vissa sällskap, det ena märkligare än det andra. Lite småreligiöst sådär.
Senast redigerad av ceph 2013-04-01 kl. 21:26.
Citera
2013-04-02, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Av vad jag sett hittills att döma så, nä, och ingen förespråkare tycks vara särskilt pigg på att försöka belägga det heller.

Så länge alla förespråkare är de som sitter på ip-stack aaa.bbb.ccc.xxx
så lär vi inte få se någon förändring där. Om man däremot bannar ip-stack aaa.bbb.ccc så försvinner troligen samtliga spammande förespråkare rakt av, även de som inte hunnit bli bannade ännu.

Citat:
Kärnfrågan är fortfarande olöst, dvs. ligger det något i "chemtrails"-konspirationen?

Med tanke på förespråkarnas ovillighet att undersöka fenomenet så tror jag att nästa logiska steg i denna tråd blir att vi helt enkelt gemensamt tar och drar fram riktlinjerna för hur man kan bygga ett enkelt LIDAR-scope i snickarbon. Laserdioder kan jag få tag på, men jag vet ingenting om interface och sammankoppling med mätutrustning/programmering av mätaren.

Men, här finns ju expertis på alla områden så om vi drar våra påsar ihop i tråden så kanske vi gemensamt kan ta fram ett instrument som både är enkelt att bygga och som även ger en klar utläsning på vad för ämnen vi har i vår luft.

En sådan diskussion hör väl egentligen hemma i "hemelektronikbygge"-tråden, men eftersom apparaturen är så lämplig för att mäta rakt av vad som diskuteras här så kanske en sådan del-diskussion platsar här ändå?
Citera
2013-04-02, 12:31
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Jag ser att det går i cirklar som vanligt. Minns jag påpekade vad det faktiskt handlar om tidigare, här:
https://www.flashback.org/p40801718#p40801718

Kärnfrågan är fortfarande olöst, dvs. ligger det något i "chemtrails"-konspirationen? Av vad jag sett hittills att döma så, nä, och ingen förespråkare tycks vara särskilt pigg på att försöka belägga det heller. Istället så trallar man vidare och halmgubbar sig med molnsaltning och Agent Orange och fällning av radarremsor och allt vad det är. Saker helt orelaterade till chemtrailskonspirationen. Som vanligt m.a.o.

Detta är bland de märkligare idéerna folk fått för sig på sistone... Men det ligger väl lite i tiden att uppfinna saker att hetsa upp sig över när inte tillvaron är spännande nog. Finns ju hur mycket som helst som bara ligger och maler på inom vissa sällskap, det ena märkligare än det andra. Lite småreligiöst sådär.

Detta är nog en av orsakerna att till exempel DoÅ är en anhängare av chemtrails och konspirationen omkring det. Om man kan övertyga vissa personer om att myndigheter, stater, regeringar, illuminati och fan och hans moster har kontroll över oss, kontroll över våra liv från allt vad vi äter till våra hjärnor så blir det lättare att motivera en anslutning till sekten; det är först då ni blir fria! Det är väl ett av Hare Krishnas budskap; fria och tänkande varelser?

Att de i stället går från att vara just fria och tänkande varelser till varelser som lever under sektens kontroll är något som går förbi de flesta anhängare.
Citera
2013-04-03, 14:23
Bannlyst
Läste lite i den här tråden och kom underfund med en sak. Jag har nämligen sett ett chemtrailplan på marken en gång med egna ögon. Det var liksom ombyggt under vingarna, de hade monterat en stor separat grej där som såg ut som jet turbiner men det var munstycken på dem istället för utblås.
Citera
2013-04-03, 14:51
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbyrd
Läste lite i den här tråden och kom underfund med en sak. Jag har nämligen sett ett chemtrailplan på marken en gång med egna ögon. Det var liksom ombyggt under vingarna, de hade monterat en stor separat grej där som såg ut som jet turbiner men det var munstycken på dem istället för utblås.

Och det var inte ett plan ombyggt för aerobatics uppvisning? Eller för vattenbesprutning?

Tycker nog att någon som tar användarnamn efter en stor äventyrare och flygare borde ha bättre koll på flygplan och att han var amiral.
Citera
2013-04-03, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och det var inte ett plan ombyggt för aerobatics uppvisning? Eller för vattenbesprutning?

Tycker nog att någon som tar användarnamn efter en stor äventyrare och flygare borde ha bättre koll på flygplan och att han var amiral.
Nej jag är 99% säker att det var till chemtrail. Såg inte ut som vanliga grejer som jag googlat på. Det var ett ganska stort plan också, inget man gör tricks i luften med.
Citera
2013-04-03, 15:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbyrd
Nej jag är 99% säker att det var till chemtrail. Såg inte ut som vanliga grejer som jag googlat på. Det var ett ganska stort plan också, inget man gör tricks i luften med.

Men frågade du vad det var för något, är det specialbyggt plan så är den kanske ogoogelbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in