Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Av vad jag sett hittills att döma så, nä, och ingen förespråkare tycks vara särskilt pigg på att försöka belägga det heller.
Så länge alla förespråkare är de som sitter på ip-stack aaa.bbb.ccc.xxx
så lär vi inte få se någon förändring där. Om man däremot bannar ip-stack aaa.bbb.ccc så försvinner troligen samtliga spammande förespråkare rakt av, även de som inte hunnit bli bannade ännu.
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Kärnfrågan är fortfarande olöst, dvs. ligger det något i "chemtrails"-konspirationen?
Med tanke på förespråkarnas ovillighet att undersöka fenomenet så tror jag att nästa logiska steg i denna tråd blir att vi helt enkelt gemensamt tar och drar fram riktlinjerna för hur man kan bygga ett enkelt LIDAR-scope i snickarbon. Laserdioder kan jag få tag på, men jag vet ingenting om interface och sammankoppling med mätutrustning/programmering av mätaren.
Men, här finns ju expertis på alla områden så om vi drar våra påsar ihop i tråden så kanske vi gemensamt kan ta fram ett instrument som både är enkelt att bygga och som även ger en klar utläsning på vad för ämnen vi har i vår luft.
En sådan diskussion hör väl egentligen hemma i "hemelektronikbygge"-tråden, men eftersom apparaturen är så lämplig för att mäta rakt av vad som diskuteras här så kanske en sådan del-diskussion platsar här ändå?