2017-02-11, 10:24
Medlem
rogerks avatar
Men är det inget som har reagerat på att det var fel på första ledtråden på Sandhammsfrågan?
Bruno Liljefors hans kompisar höll till på Bullerö. Bullerö ligger visserligen 10 km SSV om Sandhamn men ingen mera geografisk gemenskap finns ej. Till Bullerö åker man via Nämdö. Farvattnen mellan Sandhamn o Bullerö är ökända så jag tror inte Zorn drog över till Sandhamn bara för o festa utan vidare.
Citera
2017-02-11, 10:42
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Johnny Cash var lite jobbig gissning kan jag tycka. Den här låten spelas väl både i tid och otid i olika populärkulturella sammanhang, så att det är en tjej borde man väl hört.

Tyckte han såg bra dum ut när han fick fel på det. Han verkade rätt säker på att det var Johnny Cash. Ungefär lika säker som när han trodde att en liten planet heter galax. Jag gillar Jonas han är lite dum-söt. De frågor han kan svaret på är oftast relaterade till fotboll på ett eller annat sätt.
Citera
2017-02-11, 15:39
Medlem
Bara jag som reagerar på att Luuk och Lindström ofta tenderar att hjälpa lite mycket i vissa frågor och att de ger en ojämnt och orättvis hjälp. Igår godkände de titeln trasiga skor, fast den egentligen heter "Somliga går i trasiga skor". Samma var det i gruppspelet minns jag när Åsa och Jonas mötte Kalle Lind och Isobell. Lindström eller Luuk hjälpte Kalle och Isobell väldigt mycket med nån fråga och högg av och tacka för svaret typ fast de fortfarande satt och spåna. Det hade ingen betydelse för matchen, men poängen gjorde att Kalle och Isobell vann gruppen, då alla sluta på samma poäng. Ofta det blir så här, och det stör mig mer och mer...
Citera
2017-02-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Bara jag som reagerar på att Luuk och Lindström ofta tenderar att hjälpa lite mycket i vissa frågor och att de ger en ojämnt och orättvis hjälp. Igår godkände de titeln trasiga skor, fast den egentligen heter "Somliga går i trasiga skor". Samma var det i gruppspelet minns jag när Åsa och Jonas mötte Kalle Lind och Isobell. Lindström eller Luuk hjälpte Kalle och Isobell väldigt mycket med nån fråga och högg av och tacka för svaret typ fast de fortfarande satt och spåna. Det hade ingen betydelse för matchen, men poängen gjorde att Kalle och Isobell vann gruppen, då alla sluta på samma poäng. Ofta det blir så här, och det stör mig mer och mer...
Förstår vad du menar men det är nog ingen medveten handling. Så länge det inte påverkar utgången i hög grad så stör det mig inte nämnvärt faktiskt.
Citera
2017-02-11, 16:25
Medlem
Var det ingen mer än jag som reagerade över att Luuk påpekade att ett av lagen drog mitt i ledtråden?
Citera
2017-02-11, 16:57
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var det ingen mer än jag som reagerade över att Luuk påpekade att ett av lagen drog mitt i ledtråden?
Det gör han ju hela tiden.
Citera
2017-02-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det gör han ju hela tiden.
Har dock inte märkt att han gjort det särskilt ofta denna säsong.
Citera
2017-02-12, 09:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Det är ett irritationsmoment modell större ty det sker vareviga gång någon drar mitt i en ledtråd. Detta har han ju gjort sedan han tog över. Lika buttert som en elev på roliga timmen som inte får göra färdigt sitt nummer påpekar då Herr Luuk att "Nu hann ni inte höra färdigt ledtråden" alt "Nu drog ni innan jag hann läsa klart".
Det faktum att man drar så tidigt som möjligt för att förhindra motståndaren att dra på samma poäng har aldrig slagit honom.
Citera
2017-02-12, 09:25
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ett irritationsmoment modell större ty det sker vareviga gång någon drar mitt i en ledtråd. Detta har han ju gjort sedan han tog över. Lika buttert som en elev på roliga timmen som inte får göra färdigt sitt nummer påpekar då Herr Luuk att "Nu hann ni inte höra färdigt ledtråden" alt "Nu drog ni innan jag hann läsa klart".
Det faktum att man drar så tidigt som möjligt för att förhindra motståndaren att dra på samma poäng har aldrig slagit honom.
Beror ju på om det är första eller andra laget som drar mitt i ledtråden.
Citera
2017-02-12, 09:33
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Men är det inget som har reagerat på att det var fel på första ledtråden på Sandhammsfrågan?
Bruno Liljefors hans kompisar höll till på Bullerö. Bullerö ligger visserligen 10 km SSV om Sandhamn men ingen mera geografisk gemenskap finns ej. Till Bullerö åker man via Nämdö. Farvattnen mellan Sandhamn o Bullerö är ökända så jag tror inte Zorn drog över till Sandhamn bara för o festa utan vidare.

Man frågade efter platsen där dom "slog runt", så det känns som en korrekt ledtråd.

"Andra kända namn som vistades på Sandhamn under den här tiden var bland andra Verner von Heidenstam, Albert Engström, Gustaf Fröding, Richard Bergh, Bruno Liljefors och Axel Sjöberg. Bruno Liljefors hade för övrigt en jaktstuga på närliggande ön Bullerö och kom ofta med sin båt till Sandhamn och berättelserna om Liljefors fester med bland andra Engström och Zorn (”Bullerölaget”) är otaliga."

http://www.destinationsandhamn.se/om-sandhamn/historia
Citera
2017-02-12, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matte87

Näe. "Somliga går MED trasiga skor" är det. Ska det anmärkas så ska det.
Citera
2017-02-12, 09:53
Medlem
emma80s avatar
Första laget som drar gör det ibland mitt i en ledtråd för att hinna dra först. Inget konstigt. Först till kvarn och så vidare.

Andra laget som drar gör det också ibland mitt i en ledtråd, troligen för att de är helt säkra på sitt svar och drar av ren reflex. De hade ju haft möjlighet att i lugn och ro få höra klart hela ledtråden och sedan överlägga annars.

Däremot retar det nog upp Luuk en del då andra laget som drar gör det mitt i en ledtråd, när de lika gärna kunde ha hört hela, för då blir det lite krystat när Luuk i efterhand fortsätter att läsa upp ledtråden. Hans frustration märks främst när det är någon fyndig poäng eller slutkläm som han tvingas läsa i efterhand då han bröts av mitt i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in