2017-02-10, 20:56
Medlem
Listade ut låten innan den ens började. Däremot rätt mesig version skulle jag säga. Vet inte hur hon vill sjunga egentligen.
Citera
2017-02-10, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
För att de svarade fel: det handlar om att härma någon annan arts utseende (för att kamouflera sig, för att minimera fara), inte om att lära sig saker genom att härma en äldre artfrände.
Nåja nu lär dom ju vinna ändå så ingen större skada skedd men tyckte Lindström var lite väl petig där.
Citera
2017-02-10, 20:57
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Brunei alltså, hur ofta hör man hört talas om det landet?

Seriöst, hur ofta anser du att något du inte kan ska ifrågasättas ifall det är en lämplig fråga? Sluta med det.

Brunei är ju känt inte minst efter knugens kärleksförklaring till statsskicket.
Citera
2017-02-10, 20:59
Medlem
Johnny Cash var lite jobbig gissning kan jag tycka. Den här låten spelas väl både i tid och otid i olika populärkulturella sammanhang, så att det är en tjej borde man väl hört.
Citera
2017-02-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Seriöst, hur ofta anser du att något du inte kan ska ifrågasättas ifall det är en lämplig fråga? Sluta med det.

Brunei är ju känt inte minst efter knugens kärleksförklaring till statsskicket.
Vem är du att avgöra det? Tycker jag att vissa frågor anses vara extra kluriga så har jag naturligtvis min fulla rätt att framföra mina åsikter. Sa aldrig att det var en olämplig fråga, men Brunei kan väl knappast anses tillhöra dom mest kända landen? Skiter fullständigt i kungens uttalande i detta fall. I övrigt var det ett bra program.
Citera
Medlem
Brunei är annars mest känt för det ofta var med i Guiness rekordbok att sultanen där var världens rikaste man.

Här hittade jag en lista på hans 2000 bilar t ex
http://teknikensvarld.se/sultanen-av-brunei-har-manga-bilar-132967/
Senast redigerad av Vimes76 2017-02-10 kl. 21:07.
Citera
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Nåja nu lär dom ju vinna ändå så ingen större skada skedd men tyckte Lindström var lite väl petig där.
Inte alls petig, det handlade om två helt olika saker.

Att en unge lär sig ett beteende av en förälder (inom samma art) och tar efter det, är inte samma sak som att kamouflera sig för att likna en art/sak man inte är och på så vis smälta in utseendemässigt och undvika fara.

För att förtydliga lite tramsigt kanske, men en hundvalp som imiterar något en vuxen hund gör är inte samma sak som att en hund som sitter i en flock katter "förvandlar" sig till katt för att smälta in i gänget.
Citera
2017-02-10, 21:03
Medlem
Som ofta den senaste tiden en omgång utan riktig nerv, trots att det var jämnt. Jag kan inte riktigt säga varför, troligen för att frågorna var ganska lätta, och att det inte är speciellt karismatiska tävlande.

Trots allt tror jag Jonas och boxarbruden är ett allvarligt segeraspirantpar i en final mot, troligen Ronny och Annelie.

Sedan börjar jag bli jävligt trött på Kristian Luuk och hans "mitt favoritmoment, listan".

Bruden sjöng jävligt bra.
Citera
2017-02-10, 21:04
Medlem
Känns skönt att för en gångs skull tippa rätt vinnare Kände på förhand att Eriksson/Sandell skulle dra det längsta strået. Blev dock jämnare än vad jag trodde. Appelqvist/Uusma har överraskat positivt på mig.

Eriksson/Sandell känns som att outsider att ta hem titeln i år. Visar att dom kan mycket mer än sport och även duktiga på att knäcka resmålen. Mina favoriter i år faktiskt.
Citera
2017-02-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Som ofta den senaste tiden en omgång utan riktig nerv, trots att det var jämnt. Jag kan inte riktigt säga varför, troligen för att frågorna var ganska lätta, och att det inte är speciellt karismatiska tävlande.

Trots allt tror jag Jonas och boxarbruden är ett allvarligt segeraspirantpar i en final mot, troligen Ronny och Annelie.

Sedan börjar jag bli jävligt trött på Kristian Luuk och hans "mitt favoritmoment, listan".

Bruden sjöng jävligt bra.
Jag kan ha fel nu men du är nog ensam i hela tråden om den åsikten, hon lät som en skadeskjuten katt, men det kanske är jag som är grinig?
Citera
2017-02-10, 21:08
Medlem
Citat:
Jag kan ha fel nu men du är nog ensam i hela tråden om den åsikten, hon lät som en skadeskjuten katt, men det kanske är jag som är grinig?
Här har du rätt! Enligt min mening så tokslaktade hon sista låten.
Citera
2017-02-10, 21:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Det tycker inte jag. emma80 har på ett bra och tydligt sätt förklarat varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in