Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Men herregud... 24 timmar x 20 mikrogram = 480 mikrogram per plåster. Två plåster plus en 0.2 mg subutex bli alltså 1.16 mg per dygn.
Jag personligen får mer effekt av 60 mg oxycontin, men jag kan inte svara för någon annan än mig själv.
Tack för den uträkningen. Så 480 mikrogram 0.48 mg då.
Då får jag om plåstren ger ut som de ska 0.96 mg buprenorfin.
Jag vill verkligen inte bråka med min smärtläkare men så som jag har det nu är inte helt ok.
Tror faktiskt 40 mg oxycontin slår denna påstådda lindring av dessa två plåster.
Var uppe i snitt 240-250 mg oxycontin innan jag på egen begäran lade in mig för nedtrappning.
Det var så konstigt men nedtrappningen för det var egentligen det två första dygnen jag hade det lite tufft med abstinensen. Resterande tid var det lite svett i pannan som avtog med tiden.
Min hjärna började återhämta sig och jag kände mig mer skärpt.
Stora problem som personalen antog bara var vanlig förstoppning men jag har något annat knas med magen som ställer till det ovanpå detta. I dag c:a 10 dygn från det att jag hastigt nollade ut oxycontinet från 40 mg till noll på en dag. Ja, de hade medicinerat ned mig pga av ett känslomässigt utbrott skapat av smärta och adrenalin. 36 timmar efter noll oxycontin var det läggdags och då hände något som nog mest rimligen var ett abstinenssymtom. Mina armar vägrade ligga stilla.
Jag är nog lite för envis för mitt eget bästa ibland men då fick jag knalla upp och tillåta dem ge mig en tablett. Det visade sig vara en 0.2:a sub.
Den smälte under tungan och kardang så var man plötsligt som frisk. Blev inte hög eller nåt åt det hållet ens men kunde hoppa sömnen den natten. Hade haft en massa sömn i bagaget efter dygnen på de medicinerade ned mig.
Mitt på dagen -alltså ca 14 timmar efter det jag fått tabletten gick jag med på att de fick sätta dit plåstrena.
Allt sedan dess plåstrena åkt på har jag mått rätt kass egentligen. Fast om det beror på plåstrena eller en insättning av Gabapentin 900mg per dygn med en ökning på 300mg var tredje dag vet jag ej.
I går var jag uppe i 1500 mg Gabapentin och jag var verkligen som en zombie. Backar tillbaka till 1200 mg detta dygn.
Min verkliga smärta är inte lika nu. Då när det krävdes mer oxycontin och jag hade min egna doseing så var det som att nån pillade med en spetsig kniv innanför vänster skulderblad. Nu är smärtan dämpad ungefär så man känner sig när man tappar luften eller håller på att få en axel ur led.
Så har jag det dygnet runt nu. Det sliter som bara den på den mentala biten. Hela vänstra kroppshalvan är lite keff. Även om jag vill göra saker som promenader mm så går det bara inte stora delar av dagen.
Har vädjat till smärtläkaren om att få tillgång till en 0.2:a sub men han fullkomligen vill inte gå med på detta.
Jag kan med pannbenets hjälp tvinga mig iväg ut på ärenden vid vissa tillfällen men isch vad det är motigt.