2017-02-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
hat

Det är slut med att hata? Varför skulle det "vara slut" på att få/kunna känna en grundläggande mänsklig känsla? Förklara gärna det för mig.

Och skriv inte en förklaring med ordet "hot" i samma mening, för det är något helt annat.
Citera
2017-02-10, 06:31
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det verkar som att ni har fastnat i era teorier och har ärligt inte den i synen i #jagärhär gruppen ordentligt. Ni tror och gissar bara. Det får ni. Ni får ha vilka åsikter ni vill..
Att vi vill motverka hot och hat är den agenda som finns. I gruppen så blur vi inte tillsagda vad vi ska säga eller tycka. Som ni vet så står det klart och tydligt i gruppen att vi går ut i olika trådar och bildar oss själva en uppfattning om vad just det inlägget handlar om och sedan försöka få bort just hot och hat.

Som ni minns kanske så har SD folk (oftast) på fb mm hållit på och hotat folk sedan dom kom in i riksdagen, rätta mig om jag har fel gärna, runt 2009-2010. Det var mycket hårt klimat ute på sociala medier. Det stod i tidningarna om detta hot som SD folk höll på med. Mordhot osv bara för att man stod upp mot SD. Blev själv hotad ett antal ggr. Man skrämde människor till tystnad då och under flera år. Inte många som vågade säga något. Det är slut med sådant, vi är många nu som vågar säga emot och stå upp mot hot,hat,rasism. Man kan inte längre köra med detta hot, det är bara tomt prat. Det funkade på många förut men inte nu längre.. Alla dessa som förut kunde hålla på med att tysta folk genom hot känner sig små idag för dom har inget annat att komma med... Är ni med på vad jag menar med detta?

Förmodar att ni kommer ta några meningar ur sitt kontext och vända och vrida men kontentan av vad jag skrivit är att:
Det är slut med att kunna hota och hata för att tysta alla som inte tycker som SD. Det funkar inte längre.
Vi tar gärna diskussioner ute i sociala medier, utan hat och hot.. inte bara SD folk det gäller utan alla som försöker hota till tystnad. Bäst att tillägga det..

#jagärhär
Än en gång visar du ju att det inte har med näthat att göra utan är en politisk aktionsgrupp som på något märkligt sätt ska sabba för SD genom att förstöra kommentarsfält på Facebook. Det är ju något som vem som helst kan se genom att se hur ni agerar. Hur kan det vara konstigt att ni blir ifrågasatta när ni agerar rakt motsatt mot vad ni påstår i denna tråd?

Kan du inte vara så snäll att en gång för alla förklara för oss varför gruppen omhuldar kända näthatare istället för att agera mot dem? Kanske rentav så att det enda intelligenta som kommit ur din mun är Schyffers stenhårda kuk efter han runkbajsat dig i munnen?
Citera
2017-02-10, 10:17
Medlem
Citat:
Det verkar som att ni har fastnat i era teorier och har ärligt inte den i synen i #jagärhär gruppen ordentligt. Ni tror och gissar bara. Det får ni. Ni får ha vilka åsikter ni vill..
Att vi vill motverka hot och hat är den agenda som finns. I gruppen så blur vi inte tillsagda vad vi ska säga eller tycka. Som ni vet så står det klart och tydligt i gruppen att vi går ut i olika trådar och bildar oss själva en uppfattning om vad just det inlägget handlar om och sedan försöka få bort just hot och hat.

Som ni minns kanske så har SD folk (oftast) på fb mm hållit på och hotat folk sedan dom kom in i riksdagen, rätta mig om jag har fel gärna, runt 2009-2010. Det var mycket hårt klimat ute på sociala medier. Det stod i tidningarna om detta hot som SD folk höll på med. Mordhot osv bara för att man stod upp mot SD. Blev själv hotad ett antal ggr. Man skrämde människor till tystnad då och under flera år. Inte många som vågade säga något. Det är slut med sådant, vi är många nu som vågar säga emot och stå upp mot hot,hat,rasism. Man kan inte längre köra med detta hot, det är bara tomt prat. Det funkade på många förut men inte nu längre.. Alla dessa som förut kunde hålla på med att tysta folk genom hot känner sig små idag för dom har inget annat att komma med... Är ni med på vad jag menar med detta?

Förmodar att ni kommer ta några meningar ur sitt kontext och vända och vrida men kontentan av vad jag skrivit är att:
Det är slut med att kunna hota och hata för att tysta alla som inte tycker som SD. Det funkar inte längre.
Vi tar gärna diskussioner ute i sociala medier, utan hat och hot.. inte bara SD folk det gäller utan alla som försöker hota till tystnad. Bäst att tillägga det..

#jagärhär

Kan Yrisen förklara hur nedanstående ställningstagande stämmer överens med agendan?
Citat:
Agneta Forsberg Viktor Banke, du har så rätt, det är klart att familjer måste få återförenas. Allt annat är omänskligt. #jagärhär

Tonny Molander Vi har råd och det är på tiden att vi åter visar anständighet och låter familjer såväl återförenas som lita att de kan fortsätta leva här under trygga förhållanden #jagärhär

Åsa Söderlind Rätten till familjeåterförening bör definitivt återinföras, allt annat är helt inhumant utifrån läget i t ex Syrien. Dessutom snabbar det säkert på integrationen avsevärt.#jagärhär

Ingrid Dahlberg Nylund Det är självklart att familjer ska få förenas! Hur kan man förhärda sitt hjärta och tycka något annat, det är för mig helt obegripligt. Och det handlar om familjer på flykt! #jagärhär

Christina Linde Om vi såg alla barn och ungdomar som våra barn❤ och tog hand om varande skulle vårt samhälle se annorlunda ut #jagärhär

Kan Yrisen förklara på vilket sätt Sonja bemöter hat och hot här? Eller agerar hon duktig idiot för islamism och talar emot bättre vetande (Shler Miwan)?
Citat:
Shler Miwan Oj snart får vi kvinnor inte vistas var som helst. Inom snart framtid anammar vi sharia lagar som Saudiarabien.

Sonja von Lochow Ett viktigt syfte är att alla ska ha möjlighet att lära sig simma. För att kunna rädda sitt eget om andras liv. Ditt eller mitt, om olyckan är framme. Suveränt att badhusen frigör enstaka timmar för kvinnor som inte vill visa sig halvnakna för envar man. DO skriver dessutom det som ett viktigt undantag: "Samtidigt gör DO bedömningen att det finns undantag. Ett exempel är kvinnosimmet på Tenstas och Skärholmens sim- och idrottshallar där syftet med särskilda tider för kvinnor är att öka simkunnigheten och möjliggöra för kvinnor att vistas i simhallen som på grund av religiösa och kulturella skäl annars inte skulle kunna delta." #jagärhär

Hur är det med Adam, bemöter han hat, eller skapar han hat? (Kommentaren gäller en neutral artikel baserad på polisens uttalande om knivslagsmål i Göteborg)
Citat:
Adam Gregor Robert Elf Haha att man ens tror på skiten. Friatider är ju högerextrema as rakt igenom. Självklart vinklar dom allt fel. Öppna ers trångsynta ögon och börja läsa riktig media istället. #jagärhär

Mina Dennert i en tidig intervju om JÄH
Citat:
– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.
"Att vi vill motverka hot och hat är den agenda som finns"

Nej Yrisen, att motverka hot och hat är en täckmantel för att opinionsbilda för invandring och för att bemöta kritik mot en havererad integration. Det spelar ingen roll hur många gånger ni upprepar tjasfset om att bemöta hot och hat, så länge JÄH-aktivisternas används i politiskt syfte!
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-10 kl. 10:22.
Citera
2017-02-10, 10:40
Medlem
Belavias avatar
Jag fick just höra den här kommentaren som riktades emot mig.

En användare på flashback skrev precis det här till mig..

Citat:
Ursprungligen postat av eurythmech
ditt värdelösa jävla avskräde till rasistiskt megafuck-up.

Tror ni #JÄH kan rycka ut till mitt försvar?

Eller hur var det nu? Just det! Det goda hatet är helt ok och inget att förfasas över! Det kan per definition inte vara hat om det kommer från det hållet!

Ibland har det varit svårt för mig att förstå vad som egentligen är HAT och HOT!

Men jag tror jag börjar lära mig..

Om ett ord som "Vidrigt" dyker upp på högerkanten så är det HAT.

Men om något kommer från vänsterkanten, exempelvis det jag fick höra ovan, helt utan anledning, då är det alltså INTE något hat!

Snart sitter det nog för mig också! Man vill ju hänga med i samtiden!

Det var så rörigt för mig till en början, speciellt det här med dubbla måttstockar, men nu har jag nog kläm på det också tror jag.

En annan sak jag fick kämpa lite extra med, det var det här med SANNINGEN!
Att sanning i sig självt är rasistisk och hatisk!

Men vem har sagt att det ska vara lätt att växa upp och bli en god vuxna? Alla måste vi kämpa, ingenting kommer gratis!

Men ta mig tusan, jag är snart en god samhällsmedborgare med stämpel 2017. Känner mig stolt!

#SamtidenÄrGalenDärförÄrJagIronisk
Senast redigerad av Belavia 2017-02-10 kl. 10:55.
Citera
2017-02-10, 10:49
Medlem
Citat:

#jagärhär
Ni VILL bestämma vilka som får hängas ut för specifika åsikter och ni bestämmer vilka, det min vän är FACISM
Citera
2017-02-10, 13:31
Medlem
Som jag tänkte, ni tar några utvalda meningar och vänder och vrider.

Vi talar inte om vad folk ska tycka eller tänka. (Läs mitt tidigare inlägg).
Vi står upp mot hat och hot. Som jag skrev innan. I många år så hotades många om man stod upp mot speciellt SD, då var ni tysta för det var enligt er okej tydligen. Nu står fler och fler upp mot det hot och hat som finns och då går ni bananas. Det visar lite att gruppen fungerar.
Ni alla kan ta en saklig debatt eller diskussion på sociala medier, inga problem men ni anser att hat och hot är åsiktsfrihet. Men i många år så tystade ni ner vad människor hade för åsikter genom hot och hat.
Jag vet för jag drabbades av hot och hat också. Rätt många ggr. Media skrev om det, att många inte vågade skriva vad man tyckte för man blev dödshotad.. Detta vet ni om men pratar inte om det, ni går på #jagärhär gruppen nu för erat sätt fungerar inte längre. Det är för många som vågar stå upp och stå emot hot om man tar ställning..

Över 60 000 medlemmar nu, ni tar upp några exempel på att några tycker och tänker i några trådar.
Gruppen som många sagt förut är för en nyanserad debatt och diskussioner utan hot och hat.
Ingen som säger till någon vad man ska skriva utan att vi ska hålla god ton i trådarna..
Ni vet lika väl som jag att dumt folk finns överallt, gruppen gör sitt bästa att hålla borta de som förstör för gruppen..

Vill ni diskutera sakfrågan så visst, jag tar den gärna och jag måste faktiskt säga att i denna tråd om våran grupp så är de allra flesta kommentarerna precis så vi vill att det ska vara.
Man skriver sin åsikt och kommer med argument men man håller sig ifrån hat och hot.
Så vi har lyckats bra här i denna flashbacktråd tycker jag..

Love is in the air ❤❤❤❤
Citera
2017-02-10, 13:54
Medlem
Citat:
Som jag tänkte, ni tar några utvalda meningar och vänder och vrider.

Vi talar inte om vad folk ska tycka eller tänka. (Läs mitt tidigare inlägg).
Vi står upp mot hat och hot. Som jag skrev innan. I många år så hotades många om man stod upp mot speciellt SD, då var ni tysta för det var enligt er okej tydligen. Nu står fler och fler upp mot det hot och hat som finns och då går ni bananas. Det visar lite att gruppen fungerar.
Ni alla kan ta en saklig debatt eller diskussion på sociala medier, inga problem men ni anser att hat och hot är åsiktsfrihet. Men i många år så tystade ni ner vad människor hade för åsikter genom hot och hat.
Jag vet för jag drabbades av hot och hat också. Rätt många ggr. Media skrev om det, att många inte vågade skriva vad man tyckte för man blev dödshotad.. Detta vet ni om men pratar inte om det, ni går på #jagärhär gruppen nu för erat sätt fungerar inte längre. Det är för många som vågar stå upp och stå emot hot om man tar ställning..

Över 60 000 medlemmar nu, ni tar upp några exempel på att några tycker och tänker i några trådar.
Gruppen som många sagt förut är för en nyanserad debatt och diskussioner utan hot och hat.
Ingen som säger till någon vad man ska skriva utan att vi ska hålla god ton i trådarna..
Ni vet lika väl som jag att dumt folk finns överallt, gruppen gör sitt bästa att hålla borta de som förstör för gruppen..

Vill ni diskutera sakfrågan så visst, jag tar den gärna och jag måste faktiskt säga att i denna tråd om våran grupp så är de allra flesta kommentarerna precis så vi vill att det ska vara.
Man skriver sin åsikt och kommer med argument men man håller sig ifrån hat och hot.
Så vi har lyckats bra här i denna flashbacktråd tycker jag..

Love is in the air ❤❤❤❤
Du missade kommentera den politiska aktivismen (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär. Kommentera gärna det inlägget

Ditt tjat om hot och hat är förlänge sedan motbevisat. Även Mina Dennert uttalande i samband med intervjun om JÄH...
Citat:
– För ett år sedan stod vi på tågstationerna och nere i hamnen och ropade "Väkomna!", alla hjälpte till, och sen bara svänger det. Det är läskigt. Nu säger samma människor som tidigare hjälpte flyktingarna att det är fullt, säger Mina.
... visar tydligt på att syftet är ett annat än att bemöta hot och hat. I stort sätt varenda aktion handlar dessutom om invadringsrelaterade frågor. Det är inte några enstaka inlägg, det är ett tydligt politiskt ställningstagande för invandring. Och emot de som vågar prata om invandringens problem.

Du gör dig bara löjlig genom att upprepa "hot och hat" när du inte bemöter bevisen för politisk aktivism. Vill du verkligen diskutera sakfrågan, så får du bemöta inläggen som tydligt visar på att att JÄH driver aktivism för invandring och är osakliga i sin kritik av "alternativa media". Obs! Jag tar inte ställning för alternativa media som jag tycker är allt för smalspåriga. Men att misstänkliggöra dem och kalla dem för högerextremistiska as, för en objektiv artikel ÄR INTE att bemöta hat.

Sedan får jag rätta dig lite

#jagärhär 59 238 medlemmar
Stå upp för Peter Springare 139 066 medlemmar

Den svenska våren är i antågande
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-10 kl. 14:00.
Citera
2017-02-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Du missade kommentera den politiska aktivismen (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär. Kommentera gärna det inlägget

Ditt tjat om hot och hat är förlänge sedan motbevisat. Även Mina Dennert uttalande i samband med intervjun om JÄH...

... visar tydligt på att syftet är ett annat än att bemöta hot och hat. I stort sätt varenda aktion handlar dessutom om invadringsrelaterade frågor. Det är inte några enstaka inlägg, det är ett tydligt politiskt ställningstagande för invandring. Och emot de som vågar prata om invandringens problem.

Du gör dig bara löjlig genom att upprepa "hot och hat" när du inte bemöter bevisen för politisk aktivism.

Sedan får jag rätta dig lite

#jagärhär 59 238 medlemmar
Stå upp för Peter Springare 139 066 medlemmar

Den svenska våren är i antågande

60 788 medlemmar.. och nej, det är inte någon politiskt ställningstagande från gruppen..
Vi är ute i olika trådar där hot och hat förekommer.
Som jag har skrivit innan, det fungerar inte längre att hota och hata. Vi är många som står upp mot det numera. Det fungerade förut rätt länge. Inte nu.

#jagärhär
Citera
2017-02-10, 14:12
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
60 788 medlemmar.. och nej, det är inte någon politiskt ställningstagande från gruppen..
Som jag har skrivit innan, det fungerar inte längre att hota och hata. Vi är många som står upp mot det numera. Det fungerade förut rätt länge. Inte nu.

#jagärhär

Inget ställningstagande från gruppens ledare. Men en mycket stor del av folket i gruppen gör det varenda dag.
Anti-SD är dom såklart
Dessa hot och hat är bara några idioter som trollar, och lyckas med det då ni tar det på allvar
Citera
2017-02-10, 14:12
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:

#jagärhär

Du har rätt, det fungerar inte längre att hota och hata. För nu finns det andra möjligheter än gammelmedia för att komma till tals, om man är dissident utan egna mediakanaler med andra åsikter än allmänt vänsterorienterade. Och det bästa är att ingen självgod Facebookgrupp för inbördes beundran kan ändra på den saken.
Citera
2017-02-10, 14:35
Medlem
Citat:

#jagärhär
Menar du på allvar att nedanstående inte är ett politiskt ställningstagande?
Citat:
Agneta Forsberg Viktor Banke, du har så rätt, det är klart att familjer måste få återförenas. Allt annat är omänskligt. #jagärhär

Tonny Molander Vi har råd och det är på tiden att vi åter visar anständighet och låter familjer såväl återförenas som lita att de kan fortsätta leva här under trygga förhållanden #jagärhär

Åsa Söderlind Rätten till familjeåterförening bör definitivt återinföras, allt annat är helt inhumant utifrån läget i t ex Syrien. Dessutom snabbar det säkert på integrationen avsevärt. #jagärhär

Ingrid Dahlberg Nylund Det är självklart att familjer ska få förenas! Hur kan man förhärda sitt hjärta och tycka något annat, det är för mig helt obegripligt. Och det handlar om familjer på flykt! #jagärhär

Parvis Pakjoo Tack Viktor för en saklig förklaring om varför familjer bör återförenas. Så sant! #jagärhär

Christina Linde Om vi såg alla barn och ungdomar som våra barn❤ och tog hand om varande skulle vårt samhälle se annorlunda ut #jagärhär

Inger Bertilsdotter Alla vinner på familjeåterförening. Inte minst vinner familjerna känslomässigt på att få återförenas med familjen igen. Även integrationen i stort vinner på att människor känner trygghet i sitt nya land. Desto lättare blir det att anpassa sig och komma ut i arbetslivet, för att kunna bidra till skattebetalningen. Förr i tiden var Sverige ett land som kännetecknades av solidaritet gentemot svaga grupper. Tyvärr har den inställningen gått förlorad. Istället slår vi ut den ena svaga gruppen efter den andra. #jagärhär

Elaine Marklund "Familjerna är splittrade på obestämd framtid och det är den svenska riksdagen som bestämt att det ska vara så. Samma riksdag måste nu besluta om en återgång till de tidigare reglerna. Vissa saker gör man helt enkelt inte mot människor, skriver Viktor Banke. Jag Håller verkligen med. Att försöka få igång sitt liv utan sina nära och kära kan inte vara lätt. En stabil grund att stå på förenklar mycket så man kan bygga upp framtiden. #jagärhär
Kan du kommentarer ovanstående JÄH-inlägg! Bemöter de hot och hat eller är det ett politiskt ställningstagande för invandring?

Din siffra på antalet medlemmar i JÄH är inte korrekt, var den korrekt när du skrev den så har ca 1 500 medlemmar gått ur "Utrensningspatrullen - Åsiktkorridorens väktare" på kort tid. De här siffrorna är klippta från Facebook för 30 sekunder sedan.

#Jagärhär 59 241 medlemmar (+ 3 medlemmar sedan jag tittade sist)
Stå upp för Peter Springare 139 668 medlemmar (+ 602 medlemmar sedan jag tittade sist)

Nej JÄH är inte folkets röst! JÄH är en aktivistgrupp som vill tysta de "ofina åsikterna" som vanligt folk har.

#jagärärlig
/Rymdkram
Senast redigerad av Trotteri 2017-02-10 kl. 15:28.
Citera
2017-02-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Menar du på allvar att nedanstående inte är ett politiskt ställningstagande?

Kan du kommentarer ovanstående JÄH-inlägg! Bemöter de hot och hat eller är det ett politiskt ställningstagande för invandring?

De här siffrorna är klippta från Facebook för 30 sekunder sedan.
#Jagärhär 59 241 medlemmar (+ 3 medlemmar sedan jag tittade sist)
Stå upp för Peter Springare 139 581 medlemmar (+ 515 medlemmar sedan jag tittade sist)

Nej JÄH är inte folkets röst! JÄH är en aktivistgrupp som vill tysta de "ofina åsikterna" som vanligt folk har.

#jagärärlig
/Rymdkram

De ofina åsikterna? Refererar du till hot och hat? Det är det vi står upp emot. Inget politiskt ställningstagande alls. Det kvittar hur många ggr jag förklarar vad gruppen gör så förstår ni inte det ändå tydligen.
Säger det igen, förut fungerade det att hota och hata för att tysta ner de som stod upp mot speciellt SD men även andra, det funkar inte idag. Det är det vi gör. Hur svårt kan det vara att förstå? Ni säger inte emot att det faktiskt var så förut, då kväste man alla som skrev nått mot SD och hotade, mordhotade osv. Idag fungerar inte det, vi är många som står upp mot det. Sen kan ni sitta här och plocka ut hur många exempel ni vill om att några också skriver vad just dom själva tycker. Vi säger inte till någon vad man ska skriva. Men hot och hat fungerar inte längre. Vet inte hur många ggr jag ska behöva skriva det.

60 792 i gruppen nu för övrigt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in