Det är vad du sa, jo.
Citat:
Citat:
för mig var det aldrig en fråga om "ställer han upp" - tvärtom faktiskt
Citat:
det jag visste var att jag kommer att greja detta oavsett, barnet är önskat (av mig eftersom det var där - inte planerat ) och min uppgift är att försöka ge ett så bra liv som möjligt för detta liv.
"Det var aldrig en fråga för mig"/"jag frågade aldrig"... det är bara semantik, detaljfokuserande kring onödiga detaljer i syfte att dribbla bort diskussionen. Sådan här och liknande debattsaboterande skit kommer jag ihåg att du var jävligt aktiv med för flera år sedan och nu verkar du alltså ha fått ett återfall igen.
Det spelar inte så jävla stor roll. Budskapet i det du säger är att mannens engagemang inte är en nödvändigthet och fokuset ligger på dig själv och din åsikt att du är fullt tillräcklig helt på egen hand. Så vem fan bryr sig om du nu frågade en fråga av ren artighetsprincip när ditt stora ego redan var pumpat med din egen viktighet och svaret överflödigt?
Citat:
Min man och mina söner (och min bror) har i och för sig alla lärt sig en teknik för att inte bara överlåta allt i kvinnans händer .. det heter "skydda dig" .. ungefär som vi lärt döttrarna för att undvika oönskad graviditet och könssjukdomar faktiskt ...
Och jag måste ha utomordentligt smarta söner -- för de fattade instruktionerna de också ...
Och jag måste ha utomordentligt smarta söner -- för de fattade instruktionerna de också ...
Som jag sa: det är inget hållbart argument att lära sig tekniker att freda sig för könsdiskriminering istället för att denna inte ska finnas till att börja med.
Låt oss istället förbjuda abort. En kvinna som kan bevisas ha utfört en olagligt blir straffad som en brottsling med dryga böter och/eller fängelse och ja om hon nu inte ville ha barn varför hade hon då oskyddat sex? Det är en mycket enkel matematik att sex kan leda till barn.
Citat:
Det är bra att du är emot det men det är fortfarande en verklighet och kan därmed användas som ett argument för juridisk aborträtt.