Citat:
Ursprungligen postat av
oLf
Korkat argument.
Ett val att ha sex är inte ett val att befrukta. Du gillar rondeller va?
Min GARMIN gillar rondeller - jag tycker det är skitsamma om jag åker på rak väg, skall ta kurvor eller köra i rondell .. Jag behärskar alla körsätten ...Jag är en jävel på att tränga mig in i kö också . .. Vad det nu har med diskussionen att göra ..
Du väljer när du har sex om du vill ta risken att befrukta kvinnan eller inte ....
Citat:
Eller så har jag och kvinnan sex precis som vi vill och var och en ansvarar för sina egna kroppar och beslut. Vart det för jämställt för dig?
Det är mycket jämställt tänkt och innebär att du avgör om du släpper sperma i henne så hon kan befruktas eller inte .. Du tar ansvar för ditt sex, hon för sitt...
Citat:
Varpå kvinnan ansvarar för sin kropp och sitt beslut. Det låter rimligt.
Och eftersom att du har svårt att hålla det i minnet så säger jag det igen, att ha sex är inte ett beslut att befrukta en kvinna eller att skaffa barn för den delen. (Skriv ned det)
Jo, det är faktiskt ditt beslut om du vill ta risken att släppa satsen i en kvinna eller inte .. när du väl gjort det och hon är befruktad så har du överlämnat beslutet till henne ..
Hon kan inte föda ditt barn utan att du först befruktar henne ... Det är vad du skall inse...
Citat:
Tydligen inte så enkelt och nu använder du argumentet "Det är så därför ska det vara så". Jag trodde du förstod att det inte var ett argument.
Ansvar för egna beslut, egna kroppar. (Skriv ned det här också)
När du lämnar ifrån dig bankomatkortet/kreditkortet och lämnar ut din kod så kan du också gå hem och tycka det är förjävligt att den andra tömde det .. men hur mycket du än grinar så kommer du få stå ditt kast ... Hur barn blir till är en mer grundläggande kunskap än så, och något vi vetat långt innan både bankomatkort och kreditkort fanns ... använd ditt sunda förnuft så slipper du bli blåst ...
Citat:
Ansvar för egna kroppar och beslut, står klart och tydligt på flertalet tillfällen. (Skriv ned det igen)
Jepp jag som kvinna tar ansvar för min kropp och mina beslut .. du som man tar ansvar för dina ...
Blir det ett barn som följd av våra enskilda beslut - då har vi båda ansvar för det ...
Citat:
Hur trasig är man när man tycker att ens eget beslut är någons annat ansvar?
Curlad.
Ja, hur trasig är du som förespråkar ansvarsfrihet för män och juridisk abort ...
Berätta..