2017-02-09, 21:29
Medlem
XenaSupportGroups avatar
När det kommer en rad nyreggade debattörer som skriver enbart i denna tråd så är det svårt att missa desperationen.
Citera
2017-02-09, 21:32
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Hur ligger den till med de där tre kvarts miljonen som förra styrelsen arvoderade sig själva, finns det någon chans att medlemmarna i SD Stockholm kan få tillbaka pengarna på juridisk väg eller är de för evigt investerade i vad jag förmodar är ölburkar och pizzakartonger hemma hos "Sveriges Donald Trump"?

https://web.archive.org/web/20160423135345/http://uttalande.hemsida24.se/

De är tyvärr för evigt borta, SD Sthlm har dock varit mycket försiktiga med ekonomin under verksamhetsåret, så ekonomiskt är man på fötter igen.
Citera
2017-02-10, 12:04
Medlem
Man blir verkligt nedstämd och bedrövad när man läser i den här tråden. Det här är alltså interndebatt i sveriges största parti i sveriges största stad som för interndabatt.

Att det skulle vara ett politiskt parti har man däremot svårt att hitta tecken på utan allt som nagelfars verkar i stället vara antingen pengar eller positioner som i sin tur ger pengar.

Det här tror jag inte heller är en särskilt ovanlig situation i SD föreningar utan dessvärre en ganska vanlig och omfattande - i alla fall enligt en SD-ombudsman jag tidigare var vän med.
Citera
2017-03-05, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
När det kommer en rad nyreggade debattörer som skriver enbart i denna tråd så är det svårt att missa desperationen.

Ja det är väl klart att alla visselblåsare oavsett rang och ämne ska ha reggat sig på det här forumet för minst tio år sedan för att ens tas på allvar?!

För dem som ville få belägg på vad påståenden jag kom med tidigare kan denna sida vara av intresse...

SD Stockholm Stad - Ett totalt haveri

Där finns utförligare beskrivningar av händelser, vad som skett under året.

Kanske kan vara intressant läsning för nångra härifrån?
Senast redigerad av envik 2017-03-05 kl. 07:37.
Citera
2017-03-05, 10:43
Medlem
LStilles avatar
En FB-sida kallad "Seniorer för Sverige" har delat den här sdstockholm-bloggen (förvisso efter att den länkats här), kan ju vara ett spår om man vill veta vem som ligger bakom den, även om jag nu antar att mer insatta redan har koll på det. Läkaren Per-Gunnar "PG" Larsson som nämnts tidigare i tråden verkar ligga bakom de här sverigeseniorerna. Även om jag skulle tippa att är någon yngre som har problem med de och dem (också) har skrivit på bloggen.

https://www.facebook.com/pg/Seniorer-för-Sverige-154596408347068/posts/?ref=page_internal

Edit Såg nu på Twitter att en Bo Ulvesten är den som ligger bakom bloggen ,https://twitter.com/ulvesten/status/838181315778326528

Jag vet inte riktigt vad denne Kareoke-Bosse har för position i SD Stockholm, har omnämnts i tråden som kandidat till nåt typ. https://www.facebook.com/bo.ulvesten
Senast redigerad av LStille 2017-03-05 kl. 11:02.
Citera
2017-03-05, 13:43
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Jag vet inte riktigt vad denne Kareoke-Bosse har för position i SD Stockholm
Tja - alkis och gubbsjuk gubbe som skrämmer bort alla kvinnor som är yngre än honom själv inom 5 kilometers räckvidd sammanfattar väl rätt bra? Passar jättebra i parasitligan bland alla andra sorgliga individer med påhittade meriter och grandios självbild som tror att de tillhör samhällseliten fast den enda gren de är elit inom är att vara stammisar hos Kronofogden.

Guld att de länkar till Reseachgruppen också - fan tror ni reaktionerna hade blivit om "Expofalangen" hade gjort samma sak? Man måste lida av något förståndshandikapp om man tror att en sida som den där är förtroendeingivande för de som ligger bakom. Konflikthantering på mellanstadienivå. Folk skrattar. Enda som är sorgligt är att de här låtsasmänniskorna haft positioner inom Sveriges största parti för inte så länge sen.

Skulle inte "juristen" Magganhaggan stämma allt och alla för förtal btw?.. blir ju lite schizo att i samma veva bidra till en sådan här sida.
Citera
2017-03-05, 13:58
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Tja - alkis och gubbsjuk gubbe som skrämmer bort alla kvinnor som är yngre än honom själv inom 5 kilometers räckvidd sammanfattar väl rätt bra? Passar jättebra i parasitligan bland alla andra sorgliga individer med påhittade meriter och grandios självbild som tror att de tillhör samhällseliten fast den enda gren de är elit inom är att vara stammisar hos Kronofogden.

Guld att de länkar till Reseachgruppen också - fan tror ni reaktionerna hade blivit om "Expofalangen" hade gjort samma sak? Man måste lida av något förståndshandikapp om man tror att en sida som den där är förtroendeingivande för de som ligger bakom. Konflikthantering på mellanstadienivå. Folk skrattar. Enda som är sorgligt är att de här låtsasmänniskorna haft positioner inom Sveriges största parti för inte så länge sen.

Skulle inte "juristen" Magganhaggan stämma allt och alla för förtal btw?.. blir ju lite schizo att i samma veva bidra till en sådan här sida.
Han blev tydligen vald i februari till suppleant i i Norrmalm-Östermalm-Gamla Stans-kretsförening, https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=759240544251952&id=1000049803 94056&hc_location=ufi

Så det verkar som att han fortfarande är medlem? Får hoppas på en snabb uteslutning då, han sitter liksom helt öppet på Twitter och konspirerar med Expressen mot SD Stockholm-styrelsen. Man kan ju spekulera om han läckt lite till Wåg också.
Citera
2017-03-06, 18:53
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Ja, det är just en fenomenal samling idioter som spelar apa just nu. Hittar på meriter för att bli valda (alternativt lider av mytomani - någon skruv är ju uppenbart lös någonstans i varje fall). Själ tre kvarts miljon från partikassan för att b.la. kompensera för miljonskulderna hos fogden och annat som inte stämmer överens med fantasivärlden de lever i, hjälper Researchgruppen skriva artiklar med intern info... Känns som parasitgänget är de bästa SD-företrädare som Expo och Researchgruppen någonsin kunnat tänka sig.
Citera
2017-03-06, 20:09
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Snusk-Bosse Ulvesten finns i Lexbase: https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Bo+Ulvesten&Search% 5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Någon som är medlem och vill kolla vad det rör sig om?
Citera
2017-03-07, 07:40
Medlem
LStilles avatar
Bloggen är raderad nu, gav de upp så lätt? Just när det började bli kul.
Citera
2017-03-07, 11:54
Medlem
LStilles avatar
Det hetaste spåret just nu enligt Hahnestyrelsens haveristgäng är att SD Stockholms stads styrelse hackat Wordpress och stängt bloggen eftersom den var dem på spåret Vet nån vem "hackerexperten" är som Maggan menar ska ha gjort detta? Känns inte riktigt som att gå in och läsa SD-mejl är lika svårt som att ta ner WP, men vad vet jag...

Citat:
Det blev tydligen för mycket sanningar för banditstyrelsen i SD Stockholm Stad med bloggen SD Stockholm Stad i Rampljuset, så de hackade sig in och stängde ned den. Är tämligen säker på att de ligger bakom detta. De har ju en väldokumenterad expert till hjälp med en stor polisutredning om data intrång i bagaget, läsningen av 10.000 privat mail till och från Hahne/Kasselstrands av SD. Det var väl de utlovade telefoninspelningarna om Peter Wallmarks mutförsök och en annans protokollförfalskning som fick bägaren att rinna över.
Tusentals hann tydligen läsa det innan skurkarna slog till .
Vad har SD förvandlats till? Ett skurknäste?
Nåja, inspelningar kommer tydligen publiceras via Hesselbäck ändå.

https://www.facebook.com/maggi.haglund/posts/10154485993523207?pnref=story
Citera
2017-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Det hetaste spåret just nu enligt Hahnestyrelsens haveristgäng är att SD Stockholms stads styrelse hackat Wordpress och stängt bloggen eftersom den var dem på spåret Vet nån vem "hackerexperten" är som Maggan menar ska ha gjort detta? Känns inte riktigt som att gå in och läsa SD-mejl är lika svårt som att ta ner WP, men vad vet jag...

https://www.facebook.com/maggi.haglund/posts/10154485993523207?pnref=story

Alltså. SD har ägnat en väldig kraft på att utesluta medlemmar som man inte anser följa partiets politik eller uttalar sig på ett så grovt sätt att det skadar partiet. Jag som före detta partimedlem tycker det varit en mycket kortsynt politik som mer hjälpt partiets höga företrädare att slippa jopbbiga frågor vid utfrågningar än att ge en större tilltro till partiet bland väljarna.

Vad som däremot blivit mer eller mindre godkänt av ledning, distriktsstyrelser och aktiva medlemmar verkar vara att berika sig själv ekonomiskt, ge sig själva höga inkomster som man arbetsmässigt absolut inte gör skäl för men slags idiotiskt motivering att man själva förtjänar de höga arvodena på grund av att det är så jobbigt att vara SD socialt. Det där tycker jag är ett mycket stort misslyckande och jag tror väldigt många inre stridigheter numera har sin grund i dansen kring guldkalven - skattebetalarnas pengar.

Vem fan som sitter och läser här får lust att gå med och bli aktiv i SD Stockholm efter att ha läst här????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in