Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Så med det i baktanke: amatörer? Folk som håller koll på folk på sin annars ledig tid. Som tror de gör en insats. Som ev. jobbar som volontärer åt tex någon myndighet, organisation. Troligare. Ingen budget som kan hamna i TV, inga som kan få sparken. Troligare. Men likt förbannat gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott. Grovt ofredande. Det är ju under lång tid mot någon som blir allvarligt kränkt. Hen kan ju vara helt oskyldig trots alla misstankar. Ta tex en som blir värsta mytomanen på fyllan och får feeling och drar värsta rövarhistorierna. Någon som kanske varit i gråzonen alt. suttit i fängelse för 10 år sedan men trots suspekt livstil faktiskt är 110% laglig numera. Vilka tror dem?
Så om vi utgår från det resonemanget, vad vet du om det?
Så är det nog , de vill vara med om något spännande och godhjärtat, men agerar fegt , lömskt och människorättsbrottsligt .
Sätter ett gäng byfånar i ett sammanhang de inte vet något om .
Tänkte på en kille som kom och jobbade på ett ställe (Släkt med en ny chef där också) och han spexade och gjorde lite kick övningar mot mig ( har för mig att det var vanliga film trixen alla unga höll på med det var) och jag spexade tillbaka och dagen efter kom inte han. Tänkte han var dåligt men han kan blivit skrämd över att jag skojade tillbaka med en kort grimage, tänkte jag på häromdagen ?
Felet med tex LK om denne inte är palmes baneman/medhjälpare är att de vill cementera problemen och förutom att ha ett tryggt spaningsobjekt dit de kan ta sina ungar mm så kan de skryta över att ha knäck någon, eller helt enkelt vet att de gjort bort sig.Han gillade tydligen det ... han berättade saker som jag inte då förstod var hot ....
En rutten/ korrupt polis med polare inom myndigheter, media, läkarkåren kan ställa till med mycket skit. De har folk som inget annat gör än räddar dem.
Har gjort två anmälningar ( plus en annan ) och bägge gångerna lyckas man misstolka väsentligheter med massa besvär för mig med att sända in igen etc etc , och det ser ut som om det jäklas med vilje så polares polare ... ?