2017-02-05, 12:17
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Nä , räcker med par tre gubbar med samma mål att under dessa veckor störa dig ...

Fast om du inte reagerar på detta systematiska ofredande så misslyckas de ju. Det är ju bara du som kan avgöra vilken framgång de har. Är du med? OM du är stalkad, vi kan säga det, av någon oskyr sammanslutning a lá Jehovas Vittnen och som valt att kopiera stasi-modellen, så är deras mål att störa dig. Kan ju vara allt från att de vill visa att de har ögonen på dig eller några glada amatörer typ Föräldrarföreningen mot narkotika eller töntar som leker privatdetektiver. Om du inte reagerar ö.h.t så ledsnar de. De kan ju inte gå för långt över gränsen, då åker de ju själva in. Så undvik ögonkontakt, går någon gubbe ut i vägen framför dig med öronsnäcka mm, ignorera. Då är det inte så kul länge och du bryter ner deras moral. Det fina med detta resonemang är att de spelar ingen roll hur det förhåller sig med den saken som GW hade sagt, om du verkligen blir stalkad eller inte. Men du verkar jättestressad, paranoid, och kan även inbilla dig saker och övertolka i massor. Så kolla med psykiatrin om du kan få något lugnande. Lycka till. Och visa def. inte ATT du ser dem.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-02-05 kl. 12:23.
Citera
2017-02-05, 12:18
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har du möjlighet att lägga upp dessa telefonsamtal så vi alla kan få ta del av dem?

Kan göra men då namn nämns så blir det fel då jag håller på med detta offentligt och måste mata ut i rätt ordning . Plus att det är för liten publik här , tråden känns abonnerad och era inlägg dränker bevis så att bara ett fåtal personer ser dem, och då jag förstått vilka som skriver här så blir de personerna förvarnade om vad jag har bevis på utan att en större allmänhet känner till vad som hänt.
Citera
2017-02-05, 12:24
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Fast om du inte reagerar på detta systematiska ofredande så misslyckas de ju. Det är ju bara du som kan avgöra vilken framgång de har. Är du med? OM du är stalkad, vi kan säga det, av någon oskyr sammanslutning a lá Jehovas Vittnen och som valt att kopiera stasi-modellen, så är deras mål att störa dig. Kan ju vara allt från att de vill visa att de har ögonen på dig eller några glada amatörer typ Föräldrarföreningen mot narkotika. Om du inte reagerar ö.h.t så ledsnar de. De kan ju inte gå för långt över gränsen, då åker de ju själva in. Så undvik ögonkontakt, går någon gubbe ut i vägen framför dig med öronsnäcka mm, ignorera. Då är det inte så kul länge och du bryter ner deras moral. Det fina med detta resonemang är att de spelar ingen roll hur det förhåller sig med den saken som GW hade sagt, om du verkligen blir stalkad eller inte. Men du verkar jättestressad, paranoid, och kan även inbilla dig saker och övertolka i massor. Så kolla med psykiatrin om du kan få något lugnande. Lycka till. Och visa def. inte ATT du ser dem.

Lika lätt att undvika att bli störd som om du ställer 5 väckarklockor på ringning på olika tider du ska sova. Testa detta innan du yttrar dig om psykiatri och stress. Har nonchalerat dem och på så sätt dokumenterat deras övningar då jag inte kunde gå ut publikt. har inte farit iväg och ropat på hjälp direkt , utan lugnt och sansat dokumenterat vad de pysslat med . Har haft ett par som ena försökte låta snäll då denne nog fattade att jag bara väntade och inte var knäckt.
Senast redigerad av Harfager 2017-02-05 kl. 12:30.
Citera
2017-02-05, 12:29
Medlem
madtops avatar
Citat:
Nä , räcker med par tre gubbar med samma mål att under dessa veckor störa dig ...

Det var inte det jag frågade.

Jag undrade hur troligt det är att du skulle sätta upp en organisation med medlemmar hos posten, budfirman, polisen, min husläkare, mina grannar och min arbetsplats. Jag undrade även hur troligt det är att du och din organisation skulle hålla på i 10-20 år för att knäcka mig.

Du lär ju inte svara så jag kan svara åt dig: du kommer inte att sätta upp en sådan organisation och du kommer inte orka hålla på i 20 år.
Citera
2017-02-05, 12:43
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det var inte det jag frågade.

Jag undrade hur troligt det är att du skulle sätta upp en organisation med medlemmar hos posten, budfirman, polisen, min husläkare, mina grannar och min arbetsplats. Jag undrade även hur troligt det är att du och din organisation skulle hålla på i 10-20 år för att knäcka mig.

Du lär ju inte svara så jag kan svara åt dig: du kommer inte att sätta upp en sådan organisation och du kommer inte orka hålla på i 20 år.

Jag skulle inte ens komma på tanken att utsätta folk för detta i 20 år, men med de metoder jag erfarit så skulle jag kunna knäcka dig på 3-4 veckor om jag var så lagd. Jag hade innan tänkt "Ha det kan ju inte funka" men det gör det .

Du kan ju testa själv med tex 3-4 klockor som ringer vid olika tider mitt i natten , ställ dem själv. se bara efter en vecka hur pigg du blir på att dokumentera.

Sedan då du vant dig kan du be en polare att ställa in tiderna för ringning eller så att de vissa nätter inte ringer och sedan kan du ju be polaren utöka med tex en legobit som denne lägger där de nätter han inte sätter på larmet och då han sedan "glömmer att han satt på larmet men du trott att du ska få sova då det ligger en legobit där ..... Och detta upprepas och tillslut får du ett långt minne utav detta då du ser en legobit. ( fick en legobit på jobbet efter att jag senast skrev om det här så ...)

Enkel störningstaktik som har tom livsfarliga konsekvenser med allt från olyckor till fetma och hjärtkärl påverkan förutom ekonomisk förlust .
Citera
2017-02-09, 02:14
Medlem
Det går lite långsamt här kan jag tycka.
För mycket intriger i onödan enbart för att säga emot.

Vill ni/vi få reda på något så duger inte att enbart käfta emot. Eller jofan det gör det, men det leder ingenstans.

Jag litar inte på någon över nätet och vill inte gå in närmare på om vad jag vet ännu.
För att mämna lite enklare utan att säga för mycket så måste jag medge att jag förnekat en del medans jag skrivit här som handlar om de som jobbar inom sjukvården, respektive polisen.

Jag vet en hel del där. Nu pratar jag inte bara allmänt utan om vilka de är, hur de fungerar, och vilka områden det innefattar. sthl/rsp,gbg
Citera
2017-02-09, 07:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Fast om du inte reagerar på detta systematiska ofredande så misslyckas de ju. Det är ju bara du som kan avgöra vilken framgång de har. Är du med? OM du är stalkad, vi kan säga det, av någon oskyr sammanslutning a lá Jehovas Vittnen och som valt att kopiera stasi-modellen, så är deras mål att störa dig. Kan ju vara allt från att de vill visa att de har ögonen på dig eller några glada amatörer typ Föräldrarföreningen mot narkotika eller töntar som leker privatdetektiver. Om du inte reagerar ö.h.t så ledsnar de. De kan ju inte gå för långt över gränsen, då åker de ju själva in. Så undvik ögonkontakt, går någon gubbe ut i vägen framför dig med öronsnäcka mm, ignorera. Då är det inte så kul länge och du bryter ner deras moral. Det fina med detta resonemang är att de spelar ingen roll hur det förhåller sig med den saken som GW hade sagt, om du verkligen blir stalkad eller inte. Men du verkar jättestressad, paranoid, och kan även inbilla dig saker och övertolka i massor. Så kolla med psykiatrin om du kan få något lugnande. Lycka till. Och visa def. inte ATT du ser dem.

Lustigt du nämner Jehovas Vittnen som obskyr sammanslutning, du vet att MUST brukar refereras till som just Jehovas bland andra andra anställda vid försvarsmakten? Just för att de kan vara ganska påträngande vid sina undersökningar utan att pipa ur skägget vad de vill eller letar efter?
Citera
2017-02-09, 07:46
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX

Vill ni/vi få reda på något så duger inte att enbart käfta emot. Eller jofan det gör det, men det leder ingenstans.

Jag litar inte på någon över nätet och vill inte gå in närmare på om vad jag vet ännu.
För att mämna lite enklare utan att säga för mycket så måste jag medge att jag förnekat en del medans jag skrivit här som handlar om de som jobbar inom sjukvården, respektive polisen.

Jag vet en hel del där. Nu pratar jag inte bara allmänt utan om vilka de är, hur de fungerar, och vilka områden det innefattar. sthl/rsp,gbg

Ok. Helt ok du inte litar på någon över nätet. Vem gör det? Men om vi pratar bredare. Problemet för en sådanhär övervakningsåtgärd är ju kostnaden. Om den nu skall skötas av folk som jobbar. Dvs polis, sjukvård mm. Det måste upprättas dokumentation och att i år ofreda människor och låta skattebetalarna stå för det håller liksom inte. Förr eller senare står kalla fakta eller veckans brott eller josefsson och knackar på. För eller senare. Du kan ju tänka själv vilket liv det skulle bli. Sen skulle det liksom inte spela någon roll om de som sjösatt projektet kan vittna om att det var för att vi misstänkte hen för det eller det. Nej, då skulle de gått över gränsen och skulle minst bli av med sina arbeten. Det är ju skillnad på att stoppa dömda och grovt kriminellas bilar i tid och otid.

Idag går det att få ut misstankeregister. Man ser svart på vitt vad som gäller. Är det spaningsåtgärder måste det enligt lag hända något inom en viss tid annars skall misstankarna raderas efter en viss tid. Man kan också få ut en körning på vilka som varit inne och kikat på sin sjukjournal. Är det någon obehörig blir de av med sitt jobb. Det ser man allvarligt på. Visst finns det mycket mygel med det här men också starka krafter och media i samhället som har nolltolerans på sådant här. Så man är ute på djupt vatten.

Så med det i baktanke: amatörer? Folk som håller koll på folk på sin annars ledig tid. Som tror de gör en insats. Som ev. jobbar som volontärer åt tex någon myndighet, organisation. Troligare. Ingen budget som kan hamna i TV, inga som kan få sparken. Troligare. Men likt förbannat gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott. Grovt ofredande. Det är ju under lång tid mot någon som blir allvarligt kränkt. Hen kan ju vara helt oskyldig trots alla misstankar. Ta tex en som blir värsta mytomanen på fyllan och får feeling och drar värsta rövarhistorierna. Någon som kanske varit i gråzonen alt. suttit i fängelse för 10 år sedan men trots suspekt livstil faktiskt är 110% laglig numera. Vilka tror dem?

Så om vi utgår från det resonemanget, vad vet du om det?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-02-09 kl. 07:52.
Citera
2017-02-09, 08:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ok. Helt ok du inte litar på någon över nätet. Vem gör det? Men om vi pratar bredare. Problemet för en sådanhär övervakningsåtgärd är ju kostnaden. Om den nu skall skötas av folk som jobbar. Dvs polis, sjukvård mm. Det måste upprättas dokumentation och att i år ofreda människor och låta skattebetalarna stå för det håller liksom inte. Förr eller senare står kalla fakta eller veckans brott eller josefsson och knackar på. För eller senare. Du kan ju tänka själv vilket liv det skulle bli. Sen skulle det liksom inte spela någon roll om de som sjösatt projektet kan vittna om att det var för att vi misstänkte hen för det eller det. Nej, då skulle de gått över gränsen och skulle minst bli av med sina arbeten. Det är ju skillnad på att stoppa dömda och grovt kriminellas bilar i tid och otid.

Idag går det att få ut misstankeregister. Man ser svart på vitt vad som gäller. Är det spaningsåtgärder måste det enligt lag hända något inom en viss tid annars skall misstankarna raderas efter en viss tid. Man kan också få ut en körning på vilka som varit inne och kikat på sin sjukjournal. Är det någon obehörig blir de av med sitt jobb. Det ser man allvarligt på. Visst finns det mycket mygel med det här men också starka krafter och media i samhället som har nolltolerans på sådant här. Så man är ute på djupt vatten.

Så med det i baktanke: amatörer? Folk som håller koll på folk på sin annars ledig tid. Som tror de gör en insats. Som ev. jobbar som volontärer åt tex någon myndighet, organisation. Troligare. Ingen budget som kan hamna i TV, inga som kan få sparken. Troligare. Men likt förbannat gör de sig skyldiga till ett allvarligt brott. Grovt ofredande. Det är ju under lång tid mot någon som blir allvarligt kränkt. Hen kan ju vara helt oskyldig trots alla misstankar. Ta tex en som blir värsta mytomanen på fyllan och får feeling och drar värsta rövarhistorierna. Någon som kanske varit i gråzonen alt. suttit i fängelse för 10 år sedan men trots suspekt livstil faktiskt är 110% laglig numera. Vilka tror dem?

Något sådant antagligen som det du skriver om i näst sista sycket. Sådana som jobbar som mer eller mindre volontär mer eller mindre oombedda som gör "uppgifter" organisationen de tror de är till nytta för inte ens skulle kunna ta i med tång? Idealister som inte ens förstår övergreppen de utsätter sin "misstänkte" för?

Farsan, som var gammal gråsosse, nämnde vid något tillfälle hur han surnat till när det efter Palmemordet kommit "någon gubbe"/" kärring från Stockholm" (det var nog en man men farsan kan ha benämnt honom som "kärring" om han uppfattat att man ville att det skulle snokas på skvallerbasis) som försökt tuta i folk vid partidistriktet om vad de borde "hålla koll på". Han nämnde inte i detalj vad det var som efterfrågades men han och några andra hade väl blivit kränkta i vad de uppfattade som om de skulle bete sig som öststatslakejer och menade det finns väl yrkesfolk som ska utreda saker om sakerna är anmälningsbara. Sista åren han levde sade han dock att han röstade på Göran Hägglund. Det där, vad det nu var, irriterade honom dock.

Det kan dock finnas omdömeslösa även bland myndighetspersonal som inte riktigt greppar det otillbörliga med att luska om oegentligheter i sin privata omgivning (gentemot att bara anmäla till relevant instans om uppenbart som vem som helst) som är precis lika bakvänt som när granne X talar om för granne Y som händelsevis är polis att granne Z köpt misstänkt stöldgods och förväntar sig att grannen Y ska lösa det på ett bekvämt sätt, ungefär dra på sig en jävig privat utredning för att X ska slippa besväret med anmälan och fortfarande vara god granne med Z.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-02-09 kl. 09:01.
Citera
2017-02-09, 21:10
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Så är det nog , de vill vara med om något spännande och godhjärtat, men agerar fegt , lömskt och människorättsbrottsligt .

Sätter ett gäng byfånar i ett sammanhang de inte vet något om .
Tänkte på en kille som kom och jobbade på ett ställe (Släkt med en ny chef där också) och han spexade och gjorde lite kick övningar mot mig ( har för mig att det var vanliga film trixen alla unga höll på med det var) och jag spexade tillbaka och dagen efter kom inte han. Tänkte han var dåligt men han kan blivit skrämd över att jag skojade tillbaka med en kort grimage, tänkte jag på häromdagen ?

Felet med tex LK om denne inte är palmes baneman/medhjälpare är att de vill cementera problemen och förutom att ha ett tryggt spaningsobjekt dit de kan ta sina ungar mm så kan de skryta över att ha knäck någon, eller helt enkelt vet att de gjort bort sig.Han gillade tydligen det ... han berättade saker som jag inte då förstod var hot ....

En rutten/ korrupt polis med polare inom myndigheter, media, läkarkåren kan ställa till med mycket skit. De har folk som inget annat gör än räddar dem.
Har gjort två anmälningar ( plus en annan ) och bägge gångerna lyckas man misstolka väsentligheter med massa besvär för mig med att sända in igen etc etc , och det ser ut som om det jäklas med vilje så polares polare ... ?
Senast redigerad av Harfager 2017-02-09 kl. 21:19.
Citera
2017-02-09, 21:24
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX

Kände du igen någon på mina bilder ? (FB) Förekommer organiserad gang stalking?
Citera
2017-02-10, 00:01
Medlem
Citat:
Kände du igen någon på mina bilder ? (FB) Förekommer organiserad gang stalking?

Kanske, men... OT

En helt seriös fråga nu, som inte har med dina bilder att göra med. Misstänker du just mig att att vara involverad med palmeutredningen, /ringvägen,mm. ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in