2016-11-08, 00:06
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
När jag sedan satt i tandläkarstolen så gjorde läkaren och sköterskan en stor grej av detta och började med inövad s k street theatre för att trakassera mig och håna mig.

Vad är detta och hur tog det sig uttryck i ditt fall?
Citera
2016-11-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Vad är detta och hur tog det sig uttryck i ditt fall?

Street theatre är när två eller flera stalkers spelar upp en inövad scen mitt framför ögonen på en TI. Dialogen innehåller ord och fraser som gör att man ska veta att de talar om personliga detaljer ur den utsattes liv. De medverkande talar ofta onödigt högt och forcerat, lägger in hånfulla skratt och eventuellt också hostningar, utbyter menande blickar sinsemellan och liknande.

Har man en i förväg inbokad tid någonstans, som jag då hade hos tandläkaren, så har de god tid på sig att planera in sådana här attacker innan, och i detta fall se till att det stod en polisbil där samt informera de som deltar rent verbalt om vad de ska säga när de spelar upp sin lilla teaterpjäs.
Citera
2016-11-08, 00:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Personer inom många olika yrkesgrupper som jag kommer i kontakt med tillhör GS-folket. Blir särbehandlad pga att jag är i detta program. Ja, det kan t ex vara poliser, psykiatriker, arbetsförmedlare, datorexperter, läkare, sjuksköterskor, tandläkare m.m.

Det finns inget GS-folk, det är bara något du har fått för dig.
Och du är inte i något GS-program av den enkla anledningen att det inte finns något GS-program.
Citera
2016-11-08, 00:44
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Street theatre är när två eller flera stalkers spelar upp en inövad scen mitt framför ögonen på en TI. Dialogen innehåller ord och fraser som gör att man ska veta att de talar om personliga detaljer ur den utsattes liv. De medverkande talar ofta onödigt högt och forcerat, lägger in hånfulla skratt och eventuellt också hostningar, utbyter menande blickar sinsemellan och liknande.

Har man en i förväg inbokad tid någonstans, som jag då hade hos tandläkaren, så har de god tid på sig att planera in sådana här attacker innan, och i detta fall se till att det stod en polisbil där samt informera de som deltar rent verbalt om vad de ska säga när de spelar upp sin lilla teaterpjäs.

Ok. Då är jag med. Har lite följdfrågor.

1. Kan du ge exempel på dessa ord och fraser? Du får gärna dra några av erfarenhet, men om det finns outningsrisk så kanske du kan bidra med hypotetiska exempel istället?

2. Hur vet man att konversationer som sker på ett onaturligt sätt är GS och inte något annat? Exv. så pratar vissa högre än andra, vissa är mer teatraliska än andra, vissa är nervösa/etc och talar onaturligt pga det.

3. Vet GS-arna om att du blir stressad i närheten av polisbilar (eller blir du inte det alls?) eller är det bara en GS-generalisering de kan tänkas köra på flera TI:s eftersom folk i gemen kan tänkas bli nervösa kring polisen? Jag menar, hade jag varit TI så hade GS-arna slösat tid och pengar på att placera ut en polisbil eftersom jag inte bryr mig.
Citera
2016-11-08, 01:13
Medlem
Citat:

1. Kan du ge exempel på dessa ord och fraser? Du får gärna dra några av erfarenhet, men om det finns outningsrisk så kanske du kan bidra med hypotetiska exempel istället?

2. Hur vet man att konversationer som sker på ett onaturligt sätt är GS och inte något annat? Exv. så pratar vissa högre än andra, vissa är mer teatraliska än andra, vissa är nervösa/etc och talar onaturligt pga det.

3. Vet GS-arna om att du blir stressad i närheten av polisbilar (eller blir du inte det alls?) eller är det bara en GS-generalisering de kan tänkas köra på flera TI:s eftersom folk i gemen kan tänkas bli nervösa kring polisen? Jag menar, hade jag varit TI så hade GS-arna slösat tid och pengar på att placera ut en polisbil eftersom jag inte bryr mig.

1. Kan ta ett par exempel från verkligheten som hände mig på en tidigare arbetsplats. Tänk dig att du ägnar hela helgen åt att städa köket hemma inklusive att torka ur kylen riktigt noggrant. Det var länge sedan som du senast gjorde detta. På måndag när du kommer till jobbet så kommer några arbetskamrater i samlad tropp fram till dig och påpekar att det nog är dags att städa ur och torka av kylskåpen i företagets pentry. De ber dig att göra detta och kommer in och betraktar dig lite då och då under arbetets gång och kommenterar och skrattar sinsemellan.

Eller tänk dig att du skriver och berättar i en tråd om GS som denna om vissa triggerord som har använts på dig som TI, varav ett ord är pizza, och någon dag senare på jobbet så sitter en av dina arbetskamrater i lunchrummet och broderar ett pizzamotiv. Hon kommer sedan fram till dig och visar, nästan demonstrativt, och tydligt upp detta broderi och inleder ett samtal med dig om det. Hon säger något i stil med: "Den här håller jag på och broderar till mina barnbarn. De tycker ju så mycket om pizza, så jag tyckte att det skulle vara riktigt kul att sy detta till dem och ge som en present."

Fortsätter att svara på de andra frågorna i ett nytt inlägg ...
Citera
2016-11-08, 01:22
Medlem
Citat:

2. Det kan man inte alltid veta helt säkert. Man kan nog ha fel någon gång. Men som sagt; är man med om detta ofta så lär man sig att känna igen om det är street theatre eller inte.

3. Numera blir jag lite stressad när jag ser polisbilar med tanke på att de ibland använder sig av dessa bilar i den vägburna stalkingen. En polisbil är också en symbol som rent allmänt är förknippad med skuld eller att man har gjort något fel som man ska straffas för, vilket som sagt är en känsla som jag har märkt att de har satt i system att försöka projicera över på mig.
Senast redigerad av rosalotus 2016-11-08 kl. 01:25.
Citera
2016-11-08, 02:09
Medlem
Citat:
1. Kan ta ett par exempel från verkligheten som hände mig på en tidigare arbetsplats. Tänk dig att du ägnar hela helgen åt att städa köket hemma inklusive att torka ur kylen riktigt noggrant. Det var länge sedan som du senast gjorde detta. På måndag när du kommer till jobbet så kommer några arbetskamrater i samlad tropp fram till dig och påpekar att det nog är dags att städa ur och torka av kylskåpen i företagets pentry. De ber dig att göra detta och kommer in och betraktar dig lite då och då under arbetets gång och kommenterar och skrattar sinsemellan.

Eller tänk dig att du skriver och berättar i en tråd om GS som denna om vissa triggerord som har använts på dig som TI, varav ett ord är pizza, och någon dag senare på jobbet så sitter en av dina arbetskamrater i lunchrummet och broderar ett pizzamotiv. Hon kommer sedan fram till dig och visar, nästan demonstrativt, och tydligt upp detta broderi och inleder ett samtal med dig om det. Hon säger något i stil med: "Den här håller jag på och broderar till mina barnbarn. De tycker ju så mycket om pizza, så jag tyckte att det skulle vara riktigt kul att sy detta till dem och ge som en present."

Fortsätter att svara på de andra frågorna i ett nytt inlägg ...

Måste rätta mig själv här så att jag inte ger ett falskt vittnesmål. Under den tiden då jag skrev om pizza som triggerord så hade jag inget arbete. Det var ganska långt innan. Men i samband med pizzabroderiet så hade jag skrivit om detta i mina anteckningar på datorn strax innan, så det var kopplat till detta ändå.

Har massor av liknande exempel. Började skriva om fler, men ångrade mig. Det räcker nog som det är för att förstå det här med planerade små scener som används inom GS.
Citera
2016-11-08, 09:50
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
De påverkas inte speciellt mycket.
Och nej de blir självklart inte gang-stalkade.

Hot förekommer men det handlar om hot från enskilda idioter, det är inte frågan om "organiserad gang stalking".
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det vet jag inte för det säger han ju inte i vare sig artikeln eller filmklippet. Han pratar om Europa och främst Polen men jag hör honom inte säga något specifikt om att antiterroristlagstiftning i Sverige påverkat pressen.
Det står i texten...
"– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister."
http://www.svt.se/kultur/medier/europa-backar-i-pressfrihet
Citat:
Det handlar ju mest om anonyma hot via nätet, sexuella och rasistiska påhopp..
Är det ens någon enda av dessa journalister som känt sig hotade av säpo eller av gangstalking?
Jag tror inte det finns någon seriös undersökning som tar upp frågor om man känner sig hotad av säpo eller utsatt för gangstalking.

Det är förmodligen mest anomyma hot som du säger. Då är det svårt att avgöra vilka avsändare som är säpo. Tanken kommer kanske inte ens upp om man tror att säpo jobbar för demokratin.

Det jag försöker förklara är att säpo kan skicka subtila 'hot' till journalister som jobbar med något som de inte vill se i media.

Låt mig förklara med ett exempel på hur jag menar...
Citat:
En journalist(Kalle) går igenom sina email.
I ett av emailen står det att han bör lägga ned arbetet med en viss artikel för annars kommer honjävulen.
När arbetsdagen är över så åker han till en bekants sommarstuga som ligger långt inne i skogen, för att dricka några öl.
När han nästan är framme så syns något i ögonvrån.
Han tittar och ser en kvinna som är helt röd (kroppsmålad). Hon står lutad mot ett träd, viftar med sin svans och glor intensivt mot Kalle då han åker förbi.

Det här exemplet ligger nästan i nivå med andra händelser som beskrivs i tråden.
Kalle kan visa mailet om honjävulen men ingen skulle ta det på allvar.
Om han säger att han dessutom såg en honjävul på vägen till stugan så skulle han få rådet att uppsöka en läkare.
Resultatet blir då att han inte säger något alls men kommer då att känna sig övervakad.

Jonathan säger att journalister i sverige övervakas av någon med stöd av antiterrorlagstiftningen, men det specifieras inte hur de övervakas. Om det är samma orgination som ligger bakom trakasserierna för de utsatta i tråden så borde journalisterna känna igen det, om de känner till GS.

Om någon vet hur de övervakas så får ni gärna skriva några rader...
Citera
2016-11-08, 09:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Det står i texten...
"– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister."
http://www.svt.se/kultur/medier/europa-backar-i-pressfrihet
Runt om i världen behöver ju inte betyda Sverige.. Eftersom han är svensk och specifikt talar om situationen i främst Europa och Polen så tror jag nog han skulle nämnt Sverige om han avsåg Sverige... Hursomhelst så har inte mina vänner/släktingar märkt av detta men de är alltså inte utomlands och arbetar.

Citat:
Jag tror inte det finns någon seriös undersökning som tar upp frågor om man känner sig hotad av säpo eller utsatt för gangstalking.
Jag har inte bett om en undersökning eller statistiskt underlag - jag bad om nåt enda exempel..

Citat:
Det är förmodligen mest anomyma hot som du säger.

Det handlar - för de journalister jag talat med - uteslutande om s.k. näthat som reaktion på saker de redan publicerat. Mest rasistiska och sexuella påhopp.
Citera
2016-11-08, 10:17
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Runt om i världen behöver ju inte betyda Sverige.. Eftersom han är svensk och specifikt talar om situationen i främst Europa och Polen så tror jag nog han skulle nämnt Sverige om han avsåg Sverige... Hursomhelst så har inte mina vänner/släktingar märkt av detta men de är alltså inte utomlands och arbetar.
Jag fetar...
Citat:
Jag har inte bett om en undersökning eller statistiskt underlag - jag bad om nåt enda exempel..
Uppfattade som att du syftade på journalisterna i undersökningen.
Citera
2016-11-08, 10:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jag fetar...
.

OK, då fetar väl jag också...

Även om Polen fortfarande har medier som kämpar mot regeringens inblandning i pressfriheten står det ändå klart att det finns andra intressen där och i hela Europa som får gå före.

– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister. Det är en konsekvens av ett metodiskt arbete mot terrorism, som i sig kan vara rimligt, men som får stora konsekvenser för en del utav samhället som vi är beroende av, nämligen det demokratiska samtalet, säger Jonathan Lundqvist.

Han hoppas nu på att europeiska länder ska fortsätta att värdera pressfriheten högt, även om han inte heller han ser någon vändning än på den negativa trenden.

Han pratar alltså om "här i Europa" - inte "här i Sverige". Men, som jag sagt flera gånger nu - och vilket är vad du frågade, ingen av de journalister jag är släkt/vän med har märkt av detta. Däremot har ett par, som jag också skrev initialt, märkt av den förändrade svenska förundersökningssekretessen.
Citera
2016-11-08, 11:25
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
OK, då fetar väl jag också...

Även om Polen fortfarande har medier som kämpar mot regeringens inblandning i pressfriheten står det ändå klart att det finns andra intressen där och i hela Europa som får gå före.

– Vi börjar se hur antiterrorlagar som ofta används runt om i världen för att begränsa pressfrihet också används här som ursäkt för att till exempel övervaka medborgare, inklusive journalister. Det är en konsekvens av ett metodiskt arbete mot terrorism, som i sig kan vara rimligt, men som får stora konsekvenser för en del utav samhället som vi är beroende av, nämligen det demokratiska samtalet, säger Jonathan Lundqvist.

Han hoppas nu på att europeiska länder ska fortsätta att värdera pressfriheten högt, även om han inte heller han ser någon vändning än på den negativa trenden.

Han pratar alltså om "här i Europa" - inte "här i Sverige".
Bra försök där...

Längre ned står det hur 'det demokratiska samtalet' påverkas. För mig betyder det att han syftar på demokratiska länder och alla länder i Europa är inte demokratiska.
Dessutom ligger Sverige i Europa.
Och jag uppfattar fortfarande att han menade Sverige eftersom artikeln handlar om Europa och inte världen.

Citat:
Men, som jag sagt flera gånger nu - och vilket är vad du frågade, ingen av de journalister jag är släkt/vän med har märkt av detta.
Jag tackar för att du tog dig tid att besvara frågorna.

Citat:
Däremot har ett par, som jag också skrev initialt, märkt av den förändrade svenska förundersökningssekretessen.
Ser inget GS-relaterat med det(ännu) men det kan vara ett tecken på att Sverige är på väg mot en diktatur...
Senast redigerad av one.zero 2016-11-08 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in