2017-02-05, 12:35
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Tack för den, jag sögs med!

Mådde nästan fysiskt dåligt när jag skrev om det. Vilket tydligen gick fram.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-02-05 kl. 12:47.
Citera
2017-02-05, 16:39
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Oj. Såg hela serien, men det var ju ett bra tag sen nu. Vill minnas att kvaliteten varierar en hel del, liksom ton och till och med genre. Sannolikt lär det finnas avsnitt du verkligen gillar, och en del du tycker är dasspapper.

Mina personliga favoriter har jag för mig var Jenifer, Imprint och Family, men jag kan vara fel ute. Dessutom skulle jag antagligen tycka annorlunda nu, med tanke på att det är nästan tio år sedan jag såg serien...

...kanske läge att se den igen.

Jo, har märkt det, haha.
Cigarette Burn's som Carpenter har gjort är ju ett rent mästerverk. Har enbart avverkat 3 avsnitt än så länge då mycket har kommit emellan, men ska försöka hinna med mig allt.

Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Första säsongen är överlag riktigt sjysst och mycket bättre än den andra som du kan med gott samvete skippa. Se då hellre Mick Garris uppföljarserie "Fear Itself".
Okok, får se hur det utvecklar sig. Så länge Garris håller sig långt borta från regissörsstolen så kan det nog vara bra.
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart

Jag har bara sett John Carpenter's Cigarette Burns som jag tror ingår i den första serien. Den är bra

Japp, det är från första säsongen och den är kopiöst bra.
Citera
2017-02-07, 20:15
Medlem
Azzabrazzas avatar
Tycker denna verkar spännande:http://www.imdb.com/title/tt5161376/?ref_=nv_sr_8
Citera
2017-02-07, 20:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Tycker denna verkar spännande:http://www.imdb.com/title/tt5161376/?ref_=nv_sr_8
Jättespännande. Den storyn har ju inte riktigt utforskats förut.
Citera
2017-02-07, 20:39
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jättespännande. Den storyn har ju inte riktigt utforskats förut.
Och vad har det att göra med filmens eventuella kvalité eller originalitet?

Från en förhandrecension:
Citat:
She Comes may sound like just about every other low-budget horror movie, but trust me, it’s so much more. Funny, smart and horrifyingly gruesome in all the ways Cabin Fever wasn’t, I sincerely hope this gets the same, if not more, fanfare.
http://www.imdb.com/offsite/?page-ac...exrv_exrv_os_7
Citera
2017-02-08, 16:22
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad skrämde dig för 20 år sen?

En väldigt bra fråga rent generellt gällande trådtopic. Jag började själv fundera över vad jag finner läskigt utöver tråkigt självklara hoppa till-scener. Från The Shining minns jag särskilt scenerna utanför rum 237 (217), där man bara kan skymta någon eller något röra sig under dörrspringan och framförallt när det blir en skugga inifrån titthålet. I för många filmer blir det ett antiklimax när man till slut får se monstret/mördaren/häxan/o.s.v. Oftast är det för dåligt eller fult gjort.

Annat läskigt är små detaljer som i det stora hela betyder jäkligt mycket. T.ex en docka som plötsligt sitter med huvudet vridet åt ett annat håll. Eller poltergeist-fenomen då plötsligt alla lådorna är utdragna eller stolarna står staplade på bordet under den lilla stund man hade fokus på annat i köket. Enkelt men effektivt som skrämsel.
Citera
2017-02-08, 17:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
En väldigt bra fråga rent generellt gällande trådtopic. Jag började själv fundera över vad jag finner läskigt utöver tråkigt självklara hoppa till-scener. Från The Shining minns jag särskilt scenerna utanför rum 237 (217), där man bara kan skymta någon eller något röra sig under dörrspringan och framförallt när det blir en skugga inifrån titthålet. I för många filmer blir det ett antiklimax när man till slut får se monstret/mördaren/häxan/o.s.v. Oftast är det för dåligt eller fult gjort.

Annat läskigt är små detaljer som i det stora hela betyder jäkligt mycket. T.ex en docka som plötsligt sitter med huvudet vridet åt ett annat håll. Eller poltergeist-fenomen då plötsligt alla lådorna är utdragna eller stolarna står staplade på bordet under den lilla stund man hade fokus på annat i köket. Enkelt men effektivt som skrämsel.

En favoritscen från In The Mouth Of Madness. Vet inte riktigt varför men det är nåt i den som ger mig hurven.
https://www.youtube.com/watch?v=y_x4mc7kQqE
Citera
2017-02-09, 19:46
Medlem
skreks avatar
Såg om Halloween för första gången på ganska många år. Fortfarande bra, men nu kom jag att tänka på en sak i början som sen låg kvar och retade mig lite resten av filmen.

Om nu Michael Myers suttit inspärrad från han var 6 år gammal till han är 21 år: hur kan han då ha lärt sig köra bilen han rymmer med?

Nåja - nu väntar uppföljarna. Har nog inte sett alla ens faktiskt. Vet att jag sett 2:an och vet också att jag aldrig sett 3:an (som ju egentligen inte har nåt med saken att göra utom att titeln användes till en helt annan historia). 4:an och 5:an kommer jag inte ihåg om jag sett eller inte.
Citera
2017-02-09, 20:24
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Om nu Michael Myers suttit inspärrad från han var 6 år gammal till han är 21 år: hur kan han då ha lärt sig köra bilen han rymmer med?

https://www.youtube.com/watch?v=-c8jJRekwbA
Citera
2017-02-09, 20:54
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Finns det överhuvudtaget någon ny skräckfilm som är värd att se? Kollade på Don't Knock Twice igår, och hela filmen kändes som en enda lång gäspning.
Citera
2017-02-09, 21:05
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Finns det överhuvudtaget någon ny skräckfilm som är värd att se? Kollade på Don't Knock Twice igår, och hela filmen kändes som en enda lång gäspning.
Ligger efter med mitt skräck-tittande från det gångna året men The Eyes of My Mother (2016) och The Witch (2015) har varit de två senaste som föll mig i smaken.

Under the Shadow (2016) har fått goda omdömen på forumet men jag har inte sett den så kan inte uttala mig. Den ligger tacksamt nog uppe på Netflix också.

Edit: Någon som sett Kiyoshi Kurosawas nya och har någon åsikt om den?
Senast redigerad av BlackMetal 2017-02-09 kl. 21:07.
Citera
2017-02-09, 21:14
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Ligger efter med mitt skräck-tittande från det gångna året men The Eyes of My Mother (2016) och The Witch (2015) har varit de två senaste som föll mig i smaken.

Under the Shadow (2016) har fått goda omdömen på forumet men jag har inte sett den så kan inte uttala mig. Den ligger tacksamt nog uppe på Netflix också.

Edit: Någon som sett Kiyoshi Kurosawas nya och har någon åsikt om den?

Tackar för tipsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in