2017-02-01, 22:39
Medlem
shitlists avatar
Beställde nyligen hem första delen av Masters of Horror, vad har ni för tankar kring den serien?
Citera
2017-02-02, 00:46
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monster35
Jag gillade Djurkyrkogården av stephen king mycket klass i den

Den håller fortfarande

Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Beställde nyligen hem första delen av Masters of Horror, vad har ni för tankar kring den serien?

Jag har bara sett John Carpenter's Cigarette Burns som jag tror ingår i den första serien. Den är bra
Citera
2017-02-02, 00:52
Medlem
Korders avatar
Citat:

Oj. Såg hela serien, men det var ju ett bra tag sen nu. Vill minnas att kvaliteten varierar en hel del, liksom ton och till och med genre. Sannolikt lär det finnas avsnitt du verkligen gillar, och en del du tycker är dasspapper.

Mina personliga favoriter har jag för mig var Jenifer, Imprint och Family, men jag kan vara fel ute. Dessutom skulle jag antagligen tycka annorlunda nu, med tanke på att det är nästan tio år sedan jag såg serien...

...kanske läge att se den igen.
Citera
2017-02-03, 13:32
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:

Första säsongen är överlag riktigt sjysst och mycket bättre än den andra som du kan med gott samvete skippa. Se då hellre Mick Garris uppföljarserie "Fear Itself".

Någon här inne som sett den nya "Rings"-filmen än och vill dela med sig om sina tankar?
Citera
2017-02-03, 14:41
Medlem
Tjyvass avatar
Deer Woman är jävligt rolig, men den är väl inte för alla då många inte verkar uppskatta komedi och skräck. Minns inte om det är första eller andra säsongen av MoH. I vilket fall, avsnittet påminner om de där urflippade X-files-avsnitten som ibland överraskade.
Senast redigerad av Tjyvas 2017-02-03 kl. 14:43.
Citera
2017-02-03, 19:37
Medlem
Är det någon som sett Stigmata? Är den kass?
Citera
2017-02-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monster35
Jag gillade Djurkyrkogården av stephen king mycket klass i den

Den är bra.
Jag gillar stephen kings filmer.

The night flier från 1997, vad tycker ni om den?
http://www.imdb.com/title/tt0119784/?ref_=nv_sr_1
Citera
2017-02-03, 20:14
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille

Såg den för inte så längesedan. Skön 90 talskänsla om man är på det humör, men i övrigt väldigt dåligt och jag har svårt att komma ihåg så mycket förutom en specifik scen.
Citera
2017-02-03, 20:36
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Antar att det är den med Arquette och Byrne. Jag minns den som ganska seg och tråkig, men det är nog 15 år sedan (om inte mer) jag såg den.

Kollade upp trailern nu av nyfikenhet och minns bara fragment därifrån. Oklart om det är för att det var längesedan jag såg filmen eller om jag har valt att förtränga den.
Senast redigerad av emma80 2017-02-03 kl. 20:39.
Citera
2017-02-03, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Såg den för inte så längesedan. Skön 90 talskänsla om man är på det humör, men i övrigt väldigt dåligt och jag har svårt att komma ihåg så mycket förutom en specifik scen.

Skönt 90-tals känsla är exakt vad jag söker så då kollar jag in den, tack!

Jag har någon nostalgirelation till amerikanskt 90-tal eftersom jag sett så sjukt mycket sådant på tv när jag var yngre.

Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Antar att det är den med Arquette och Byrne. Jag minns den som ganska seg och tråkig, men det är nog 15 år sedan (om inte mer) jag såg den.

Kollade upp trailern nu av nyfikenhet och minns bara fragment därifrån. Oklart om det är för att det var längesedan jag såg filmen eller om jag har valt att förtränga den.

Jo det är den!
Citera
2017-02-04, 00:09
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Skönt 90-tals känsla är exakt vad jag söker så då kollar jag in den, tack!

Jag har någon nostalgirelation till amerikanskt 90-tal eftersom jag sett så sjukt mycket sådant på tv när jag var yngre.

Haha! Då passar den nog perfekt.

Samma här, det var en stor del av ens uppväxt. Vh1 och ZTV..
Citera
2017-02-04, 12:43
Medlem
PsychoChillers avatar
Idag tänkte jag bränna igenom alla Subspecies, har inte sett någon av dom. Det blir nog ball.

Länk till första: www.imdb.com/title/tt0103002/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in