2017-02-09, 06:45
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Är också intresserad av detta. Sådant oerhört hyckleri av Expressen att pixla våldtäktsmän men att skicka tv-team till folk som skriver på nätet. Ska köpa Champagne jag också.

I Sverige är brott mot heliga värdegrunden det allvarligaste man kan göra sig skyldig till. Utländska män som våldtar 14-åringar får två månaders fängelse, eller går helt fria för gruppvåldtäkt om de kastar ID-handlingarna. Men gud nåde den som skriver att Reinfeldt är psykopat (vilket han bevisligen är), då ska man hängas upp på medeltida skampåle på torget.

"Vi Vägrar Avpixla" "Vi Pixlar av Hänsyn".

Men det är bara för utländska våldtäktsmän man visar hänsyn från medierna. Svenskar som arbetat och betalt skatt hela livet är ingen hänsyn värda. Arma Sverige om vi inte får starkare ledare snart som stänger ned dessa vidriga mediehus. Amerikanerna kan skratta sig lyckliga.
Citera
2017-02-09, 06:56
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag är väl sån där humanist. Jag tror ändå det finns hopp om bättring hos Mattsson om han sitter inne tio år. Om inte annat så borde ju kriminella karriären hos Bonnier vara till ända vid ett långt fängelsestraff.

Jag tycker att han har försatt sina chanser att få bo kvar i det här landet. Tyvärr är det ju svårt i praktiken att verkställa utvisningar av svenska medborgare. Ett längre fängelsestraff hade ju varit bra annars.

Han är en del av den arga mobben, det är riktigt farligt om dessa personer har någon som helst makt i samhället.

Mattsson och hans gelikar bör inte vara de personerna som leder Sveriges fortsatta utveckling, då har vi snart korrektionsläger dit de skickar oliktänkare.
Citera
2017-02-09, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Han är ju tydligen en dömd våldtäktsman som äger en av krogarna på Kungsportsavenyn. Flera kvinnor har utsatts för honom på den krogen. Varför skulle det inte vara befogat att skriva det i en artikel om att han ska sälja krogen? Det är så långt från förtal man kan komma.

Det är grövre förtal att påstå att någon är våldtäktsman än att någon är näthatare.
Vad som är befogat är en annan fråga. Jag tycker inte det är befogat att hänga ut människor. De kan ha familj, barn och andra anhöriga som också drabbas av uthängningarna. Expressen är en flitig uthängare.
Citera
2017-02-09, 11:10
Medlem
Om man förstår hur det här systemet fungerar så förstår man också att Thomas Mattsson kommer att bli friad. Det finns ingen rättvisa att hämta i ett domstolsförfarande.
Citera
2017-02-09, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Om man förstår hur det här systemet fungerar så förstår man också att Thomas Mattsson kommer att bli friad. Det finns ingen rättvisa att hämta i ett domstolsförfarande.

Ja, så är det definitivt eller det är i vart fall jäkligt troligt att det landar så.
Citera
2017-02-09, 11:28
Medlem
En sak som jag är orolig för är att jag har för mig att man inte behöver publicera några domskäl vid en friande dom i ett tryckfrihetsmål. Om det stämmer så kan alltså juryn fria Mattsson utan att förklara varför.

Hoppas jag har fel i detta men det är något jag har ett minne av att ha läst eller hört. Om jag har fel och domstolen måste motivera sitt beslut så tror jag inte de vågar fria Mattsson, för då skulle de i praktiken skriva om lagen.
Citera
2017-02-09, 11:51
Medlem
Floragatans avatar
Advokaten har från början framstått som ganska segerviss och verkar agera med självförtroende nu i rätten. Plus att en seriös advokat bara åtar sig ett sådant här fall om han bedömer det som fullt möjligt att vinna.

Det gör mig försiktigt optimistiskt om att Tjock-Mattsson faktiskt fälls.
Citera
2017-02-09, 12:59
Medlem
Här är en debattartikel om det jag skrev i min förra kommentar. Det stämmer alltså att juryn kan fria Thomas Mattsson utan att behöva förklara varför. Domen kan sedan inte överklagas.
Citat:
Vid ett nej - det vill säga en friande dom - meddelas inga domskäl och juryns beslut får inte överklagas.
...
Redan 1993 fälldes Sverige för brott mot artikel 6.1 Europakonventionen då Europadomstolen i Holm-målet fann att det förelåg legitima skäl att ifrågasätta den svenska ordning där juryledamöter utses på partipolitiska grunder.
...
Eftersom det vid friande jurydomar inte redovisas några domskäl är det omöjligt att i efterhand avgöra huruvida det jäv som kan antas ha förekommit har inverkat på avgörandet.

http://www.dagensjuridik.se/2016/01/debatt-torgny-jonsson

Detta är ett stort hot mot upprättelse för uthängningen. Man förstår att så få vill stämma en tidning för förtal.
Citera
2017-02-09, 14:58
Medlem
Rasande-Roses avatar
Sverige känns allt mer som en kvarleva från det forna östblocket. Domstolarna dömer ut 2 månader för våldtäkt, trots att gärningsmän är uppenbart vuxna, media hänger ut och jagar regimkritiker och domstolarna är politiska. Sinnessjukt. Detta medan USA går mot framtiden och har en president som skäller ut journalister som förråder det egna folket.
Citera
2017-02-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Här är en debattartikel om det jag skrev i min förra kommentar. Det stämmer alltså att juryn kan fria Thomas Mattsson utan att behöva förklara varför. Domen kan sedan inte överklagas.

http://www.dagensjuridik.se/2016/01/debatt-torgny-jonsson

Detta är ett stort hot mot upprättelse för uthängningen. Man förstår att så få vill stämma en tidning för förtal.

Du vet väl att han som skrev debattartikeln har en rik erfarenhet av att bli uthängd
(FB) Skånske bedragaren Torgny Jönsson
och att han förgäves försökt sätta dit Lexbase för förtal.

Förtalsreglerna måste skärpas.

Det var bra gjort av SD att stoppa Findel Madisons uthängningsprojekt.
Citera
2017-02-09, 16:42
Medlem
[quote=Rasande-Rose|59851001]Inget nytt.
Thomas Mattsson är rättshaverist.
Han nöjde sig inte ens med att driva sitt vapenbrott hela vägen till Högsta Domstolen. Nej, då skulle den prisbelönta tjockisen vidare och stämma staten Sverige hos EU-domstolen. Juristerna i EU tog dock inte upp fallet, det avskrevs som virrigt dravel, och nu sitter kriminella Thomas Mattson där med sin villkorliga dom. Stort misstag att de inte låste in honom, då han nu alltså åter är inne på brottets bana. Denna gång får vi hoppas att juristerna inte ser mellan fingrarna och ger karln ett par månader på Kumla. Därefter lär väl Bonnier gömma undan Mattsson som motorjournalist eller liknande, som de gjort med andra brottsdömda journalister.[/QUOTE/

Nyfiken: Vilka straffade journalister sitter gömda på redaktionen.
Du föreslog att Bli undangömd som motorjournalist.
Upptaget av HÅKAN Mattson.
Förklara o utveckla!
Citera
2017-02-09, 16:50
Medlem
Fnissturkens avatar
Om Mattsson fälls så kommer han förvisso med stor sannolikhet få fängelse men det kommer vara villkorligt. Och skulle han mot all förmodan och all sannolikhet få någon månad eller två så kan ni vara säkra på att det kommer avtjänas med elektronisk fotboja så att han kan fortsätta sin verksamhet på Expressen. Trist men sant.

Det är hög tid att samhället sätter ner foten mot den här typen av skampålejournalistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in