Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-02, 13:40
Bannlyst
Torgny Jönsson var på 80-90-talet ett stort namn i Malmös undre värld. Senare blev han känd som mannen som blåste Lasse Kronér: http://www.expressen.se/1.7841.

På 90-talet hade Sydsvenskan en lång artikelserie om honom. Jag hittar den inte nu, men en sammanfattning finns på: http://www.fgj.se/backoffice/Bildban...996/1996_2.htm

Jag kommer inte ihåg alla detaljer, men jag vet att han under en period var jagad av juggemaffian och eventuellt även av HA.

Är det någon som vet vad han gör? Sitter han inne? Vilka gör han business med idag?
Citera
2008-04-02, 16:08
Medlem
Gandolfinis avatar
Vill du verkligen gräva i det?
Citera
2008-04-02, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Vill du verkligen gräva i det?

Ja, eftersom han tycks ha försvunnit från jordens yta. Och ditt svar gör mig än mer nyfiken. Om du vet något som du inte vill publicera offentligt så kan du ju alltid skicka en PM.
Citera
2008-04-05, 15:53
Bannlyst
Men wtf, någon jävel här på FB måste ju veta vad Jönsson gör idag. Eller har karln mulat?
Citera
2008-04-05, 20:14
Medlem
En rolig detalj är att i det hus som den mördade "jugge kungen" (han som sköts utanför Nesta i Malmö)bodde med sin fru, där hade Torgny kontor, och där var ofta en viss Möller från HA, inte som ovän till Torgny utan som vän, likaså till "jugge kungen". Men sedan är det ju så att i alla relationer förkommer det ibland konflikter, ibland om pengar och ibland om trivialare saker, om dessa personer hade konflikter sig emellan vet jag inte. Men detta var bara en anekdot, då jag såg att denna tråd handlade om Torgny Jönsson.
Citera
2008-04-05, 20:26
Medlem
Gandolfinis avatar
Varför tror du att gäng 15 åringar på FB tros veta något om T, du ser väl själv hur många svar du fått.

Låt mig säga så här så kanske så du förstår,

Han bor i ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige och han åtnjuter skydd av sådan art att samtliga föreningar i det här landet står maktlösa.
Citera
2008-04-05, 23:38
Medlem
1%ers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandolfini
Varför tror du att gäng 15 åringar på FB tros veta något om T, du ser väl själv hur många svar du fått.

Låt mig säga så här så kanske så du förstår,

Han bor i ett land som inte har utlämningsavtal med Sverige och han åtnjuter skydd av sådan art att samtliga föreningar i det här landet står maktlösa.

Hehe, TJ sitter inne för tillfället.
Citera
2008-04-07, 09:46
Medlem
Gandolfinis avatar
Sen när då?
Citera
2008-04-10, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1%er
Hehe, TJ sitter inne för tillfället.

Det gör han inte alls....... han muckade 28 dec 2007...
Citera
2008-04-10, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Torgny Jönsson var på 80-90-talet ett stort namn i Malmös undre värld. Senare blev han känd som mannen som blåste Lasse Kronér: http://www.expressen.se/1.7841.

På 90-talet hade Sydsvenskan en lång artikelserie om honom. Jag hittar den inte nu, men en sammanfattning finns på: http://www.fgj.se/backoffice/Bildban...996/1996_2.htm

Jag kommer inte ihåg alla detaljer, men jag vet att han under en period var jagad av juggemaffian och eventuellt även av HA.

Är det någon som vet vad han gör? Sitter han inne? Vilka gör han business med idag?

Varför vill du vet??? Har du lånat ut pengar till honom???
Citera
2008-04-13, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alexgr
Varför vill du vet??? Har du lånat ut pengar till honom???

Enbart nyfiken. Fascinerande med en person, som är en känd brottsling, men ändå lyckas få folk att lita på honom. Och i slutänden blir de blåsta och fattar inte varför...
Citera
2008-04-13, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Classique
Enbart nyfiken. Fascinerande med en person, som är en känd brottsling, men ändå lyckas få folk att lita på honom. Och i slutänden blir de blåsta och fattar inte varför...

Hur menar du? Han har aldrig blåst någon... staten möjligtvis men aldrig nån individ... Finns minst 100 personer i Sverige som blivit rika på T J bekostnad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in