Citat:
Ursprungligen postat av
Energiknippe
Är också intresserad av detta. Sådant oerhört hyckleri av Expressen att pixla våldtäktsmän men att skicka tv-team till folk som skriver på nätet. Ska köpa Champagne jag också.
Det underliggande problemet är att media i maskopi med politiker har piskat upp en lynchstämning mot människor som har avvikande åsikter. Speciellt illa är det såkart om man är "rasist". Det är nästan skottpengar på "rasister" tackvare det rådande klimatet i Sverige. Det här har pågått länge! Så länge som jag kan minnas, de har haft lång lång tid på sig att ändra inriktning men de fortsätter att piska upp en hatstämning medan de anklagar "rasister" för att vara hatiska. Deras metoder har blivit värre och värre med åren.
Det är nästan värre att tycka fel än att "trycka fel" i Sverige.
Vilket ansvar tar dessa personer på expressen?
Expressen tyckte det var en bra idé att hänga ut en 70 årig pensionär som har levt i Sverige, 70 åringen har dessutom finansierat cirkusen via sina skattepengar hela sitt liv. Det borde vara ett riktigt hårt straff om vi sammanställer allt.
Tycker att en de flesta Svenska tidningar borde bli förbjudna att bedriva verksamhet i Sverige. Kanske kan de starta upp i någon diktatur istället? De har uppenbart visat sig vara dugliga när de gäller enkelriktad och bristfällig information.
Vad är syftet att hänga ut "rasister"? Vad blir konsekvenserna för dessa "rasister" på ett personligt plan? Vad borde ett rättvist straff vara för Expressen och Mattsson? Näringslivsförbud för expressen och utvisning ur landet för Mattsson skulle jag säga. De är båda ett stort hot mot demokratin.
Förföljelser av oliktänkare har alltid varit aktuellt genom historian, när ska någon sätta stopp för det på riktigt?
Här behövs en lagändring för att skydda medborgarnas rätt att få tycka och uttrycka vad man vill, yttrandefrihet är demokratins grundsten. Ingen yttrandefrihet=Ingen demokrati.