2017-02-08, 20:56
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allagustav
En komisk detalj: Expressen har gått ända upp till hovrätten för att hindra domstolen från att ta del av vad THOMAS MATTSSON SJÄLV SAGT OM DOCENTEN.

Ha,ha,ha: Expressen fick nej, så dess smutsiga byk tvättades offentligt i dag i domstolen.

Edit: Läs om Expressens lögner i målet på länken
http://www.friatider.se/idag-inleds-rattegangen-mot-expressens-chefredaktor-thomas-mattsson

Inget nytt.
Thomas Mattsson är rättshaverist.
Han nöjde sig inte ens med att driva sitt vapenbrott hela vägen till Högsta Domstolen. Nej, då skulle den prisbelönta tjockisen vidare och stämma staten Sverige hos EU-domstolen. Juristerna i EU tog dock inte upp fallet, det avskrevs som virrigt dravel, och nu sitter kriminella Thomas Mattson där med sin villkorliga dom. Stort misstag att de inte låste in honom, då han nu alltså åter är inne på brottets bana. Denna gång får vi hoppas att juristerna inte ser mellan fingrarna och ger karln ett par månader på Kumla. Därefter lär väl Bonnier gömma undan Mattsson som motorjournalist eller liknande, som de gjort med andra brottsdömda journalister.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-08 kl. 21:03.
Citera
2017-02-08, 21:53
Medlem
Mullrets avatar
När brukar domen komma ? Så man hinner kyla champagnen till lagom nivå. Blir det fängelse för Mattsson så vaskar jag dessutom en pava av ren glädje...
Citera
2017-02-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Inget nytt.
Thomas Mattsson är rättshaverist.
Han nöjde sig inte ens med att driva sitt vapenbrott hela vägen till Högsta Domstolen. Nej, då skulle den prisbelönta tjockisen vidare och stämma staten Sverige hos EU-domstolen. Juristerna i EU tog dock inte upp fallet, det avskrevs som virrigt dravel, och nu sitter kriminella Thomas Mattson där med sin villkorliga dom. Stort misstag att de inte låste in honom, då han nu alltså åter är inne på brottets bana. Denna gång får vi hoppas att juristerna inte ser mellan fingrarna och ger karln ett par månader på Kumla. Därefter lär väl Bonnier gömma undan Mattsson som motorjournalist eller liknande, som de gjort med andra brottsdömda journalister.

Dessvärre så får ha nog bara fotboja. Och värre ändå, medierna kommer inte att skriva ett dugg om hans brottsliga bana. För idag är det bara alternativmedia som bevakat hans skändliga gärning.
Tyvärr sitter demokratin väldigt trångt i Svedala!
Citera
2017-02-08, 22:14
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
När brukar domen komma ? Så man hinner kyla champagnen till lagom nivå. Blir det fängelse för Mattsson så vaskar jag dessutom en pava av ren glädje...

Är också intresserad av detta. Sådant oerhört hyckleri av Expressen att pixla våldtäktsmän men att skicka tv-team till folk som skriver på nätet. Ska köpa Champagne jag också.
Citera
2017-02-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

Det är ytterligare två rättegångsdagar, så det vet ingen ännu.
Citera
2017-02-09, 01:19
Medlem
Fan va najs. Äntligen. Donerade 300 kr till åtalet och varesig den fete går fri eller ej va det mina bäst spenderade pengar ngnsin, näst efter en massage med happy ending i Kina.

Nu vet jag att jag hoppas på för mycket, men hur påverkar återfallsförbrytarens villkorliga dom eventuell påföljd i detta mål? Ngn juridikkunnig?
Citera
2017-02-09, 03:13
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Thomas Mattssons krönika om åtalet är ett enda stort självförhärligande, "prisbelönta", blablabla. Att han dessutom tar för intäkt att Expressens hatsvada mot Olsson är juridiskt sett klanderfri bara för att PO/PON och JK friat är bara väldigt ohederligt. PO/POn är en privat intresseorganisation som ägs bland annat av Expressen - att bli friad för att hängt ut en förment "rasist" är inte konstigt. Finns väl inte en enda "rasist" som någonsin fått rätt där.

Att JK friar är heller inget konstigt, JK får endast åtala för förtal i fall där det finns ett starkt allmänintresse. Det sker ungefär vart tionde år och skedde förra året då JK Anna Skarhet i feministisk anda rykte ut till en medsysters hjälp och tog det korkade beslutet att åtala och den åtalade friades på samtliga punkter redan vid juryns prövning. Efter den rediga käftsmällen så lär det dröja innan JK drar sin lans igen.

Jag tror att det finns god sannolikhet att Thomas Mattsson fälls för det här. Och det är på tiden att samhället sätter ner foten, det har blivit ett frikort för medierna att skriva vad de vill om människor så länge dessa människor stämplas som rasister. Rättssäkerheten har satts ur spel.

Slutligen är det anmärkningsvärt att Thomas Mattssson i sin krönika på nytt utmålar Olsson som en klandervärd människa och att Expressen närmast ofredar Olsson genom att ta bilder på nära håll. Man ska ha i åtanke att det är en brottmålsrättegång där Olsson är brottsoffret/målsägare, att gärningsmannens underhuggare tar bilder på offret och att gärningsmannen hånfullt skriver om offret är som våldtäktsmannens avslutande spottloska i ansiktet på det våldtagna offret. Samhället behöver sätta ner foten!

Expressens Thomas Mattsson nämnde även att reportagen blivit belönade med det fina priset "Guldspaden". Är väl ett pris som nomineras av och delas ut av Expressens egen ägare Bonniers?
Senast redigerad av caras 2017-02-09 kl. 03:15.
Citera
2017-02-09, 05:49
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den-Fete
Fan va najs. Äntligen. Donerade 300 kr till åtalet och varesig den fete går fri eller ej va det mina bäst spenderade pengar ngnsin, näst efter en massage med happy ending i Kina.

Nu vet jag att jag hoppas på för mycket, men hur påverkar återfallsförbrytarens villkorliga dom eventuell påföljd i detta mål? Ngn juridikkunnig?

Jag donerade en hundralapp. Väl investerat oavsett utgång, den kriminella tjockisen behöver få svettas bort några kilon. Trodde nästan Fria Tider glömt bort doneringarna ett tag, men har alltid sett sajten som seriös, och fick det nu bekräftat. Nu är jag visserligen inte jurist, men i och med att det är tingsrätten och en jury (politiker) som avgör, så lär de inte följa några lagparagrafer slaviskt oavsett utgång. Tror tyvärr det är långsökt att de skulle ta med tidigare domen i straffutmätningen, likt de nästan alltid gör i t.ex. Amerika.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2017-02-09 kl. 05:52.
Citera
2017-02-09, 06:18
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Är också intresserad av detta. Sådant oerhört hyckleri av Expressen att pixla våldtäktsmän men att skicka tv-team till folk som skriver på nätet. Ska köpa Champagne jag också.

Det underliggande problemet är att media i maskopi med politiker har piskat upp en lynchstämning mot människor som har avvikande åsikter. Speciellt illa är det såkart om man är "rasist". Det är nästan skottpengar på "rasister" tackvare det rådande klimatet i Sverige. Det här har pågått länge! Så länge som jag kan minnas, de har haft lång lång tid på sig att ändra inriktning men de fortsätter att piska upp en hatstämning medan de anklagar "rasister" för att vara hatiska. Deras metoder har blivit värre och värre med åren.

Det är nästan värre att tycka fel än att "trycka fel" i Sverige.

Vilket ansvar tar dessa personer på expressen?

Expressen tyckte det var en bra idé att hänga ut en 70 årig pensionär som har levt i Sverige, 70 åringen har dessutom finansierat cirkusen via sina skattepengar hela sitt liv. Det borde vara ett riktigt hårt straff om vi sammanställer allt.

Tycker att en de flesta Svenska tidningar borde bli förbjudna att bedriva verksamhet i Sverige. Kanske kan de starta upp i någon diktatur istället? De har uppenbart visat sig vara dugliga när de gäller enkelriktad och bristfällig information.

Vad är syftet att hänga ut "rasister"? Vad blir konsekvenserna för dessa "rasister" på ett personligt plan? Vad borde ett rättvist straff vara för Expressen och Mattsson? Näringslivsförbud för expressen och utvisning ur landet för Mattsson skulle jag säga. De är båda ett stort hot mot demokratin.

Förföljelser av oliktänkare har alltid varit aktuellt genom historian, när ska någon sätta stopp för det på riktigt?

Här behövs en lagändring för att skydda medborgarnas rätt att få tycka och uttrycka vad man vill, yttrandefrihet är demokratins grundsten. Ingen yttrandefrihet=Ingen demokrati.
Senast redigerad av 666000999 2017-02-09 kl. 06:36.
Citera
2017-02-09, 06:34
Medlem
Rasande-Roses avatar
Vart skulle Thomas Mattson ta vägen om han ska utvisas?
Nej, jag tycker Thomas hör hemma bakom galler i Sverige. Jag tycker också det är oerhört allvarligt hur Expressen i samarbete med maffian (Researchgruppen) kartlagt, trakasserat och hängt ut helt vanligt folk som pensionären. Rimligt straff vore som nämnt näringsförbud för Expressen och kanske 10 års fängelse för Mattsson. Självklart ingen tidigarelagd frigivning.
Citera
2017-02-09, 06:38
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Vart skulle Thomas Mattson ta vägen om han ska utvisas?
Nej, jag tycker Thomas hör hemma bakom galler i Sverige. Jag tycker också det är oerhört allvarligt hur Expressen i samarbete med maffian (Researchgruppen) kartlagt, trakasserat och hängt ut helt vanligt folk som pensionären. Rimligt straff vore som nämnt näringsförbud för Expressen och kanske 10 års fängelse för Mattsson. Självklart ingen tidigarelagd frigivning.

Vad spelar det för roll vart han tar vägen? Det skulle vara hans problem. Han har ställt till det tillräckligt mycket för folk i det här landet.

Hur många Svenska grundlagar har han brutit mot genom åren? Vad ska straffen vara för det?

Tyvärr blir det väl lite böter för tidningen bara.
Senast redigerad av 666000999 2017-02-09 kl. 06:40.
Citera
2017-02-09, 06:43
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Vad spelar det för roll vart han tar vägen? Det skulle vara hans problem. Han har ställt till det tillräckligt mycket för folk i det här landet.

Hur många Svenska grundlagar har han brutit mot genom åren? Vad ska straffen vara för det?

Tyvärr blir det väl lite böter för tidningen bara.

Jag är väl sån där humanist. Jag tror ändå det finns hopp om bättring hos Mattsson om han sitter inne tio år. Om inte annat så borde ju kriminella karriären hos Bonnier vara till ända vid ett långt fängelsestraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in