2017-02-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det vet jag också. Men det blir fullständigt barockt att jämför det aktuella sexet där båda är med på det med ett tilltvingar sex.
Det spelar ingen roll. Den som är över 18 år har fullt ansvar här. Hade det varit en Man som gjorde samma sak mot en kvinna så hade du inte alls resonerat på samma sätt!
Citera
2017-02-08, 15:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippadintung
Tack vitapumps, för att du förklarar din ståndpunkt här i tråden. Du representerar förmodligen en stor del av svenska folket, inkl rättsväsendet, som anser att män som har sex med 14-åriga tjejer är pedofiler, och får långa fängelsestraff medan kvinnor som har sex med 14-åriga pojkar egentligen bara strulat lite och att killarna såklart är med på det.

Ditt synsätt är förmodligen norm i Sverige. Män är ju i grunden våldsamma våldtäktsmän. Kvinnor och invandrare är det mest synd om.

Jag sätter en prinsesstårta på att hon, om hon överhuvudtaget fälls, döms till en bråkdel av vad män som gjort samma sak har dömts till. Kvinnors straffrabatt är nästan lika helig som knäckebröd och falukorv i härliga experiment-Sverige.

Kommer onekligen bli intressant att jämföra. Enligt artikel i NWT fick i veckan i Värmlands tingsrätt en 21-årig man 1 års fängelse för sex med en flicka under 15. Också då det med samtycke. Han trodde hon var över 15 men enligt dom ska det ha framkommit uppgifter om att hon var äldre. Intressant att nu jämföra med detta då om en nu 10 årig äldre kvinna och det nu blir så att man går efter att han är under 15 år.

Mest troligt dock lär det väl bli så att han typ har ett par olika födelsedatum och då som i fallet med 19-åringen med våldtäkten på 13-åringen så går rätten på den mest fördelaktiga uppgiften för kvinnan här dvs över 15 år och då etiskt skrevt men friad.
Citera
2017-02-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är på riktigt sedan får du tro vad du vill, däremot kan jag undrar om jag inte är omringad av mängder av troll på den här tråden. Vad jag menar är alla onyanserade personangrepp på den aktuella kvinnan och sanslöst överdrivna jämförelser under begreppet våldtäkt.

Skulle du vara lika förstående och mån om den misstänkta om det var en man i 30-års åldern och en flicka som var 14-år istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Flyktingbarn? brukar ni inte säga att de är äldre än vad de påstår? han kanske är 25?
Det är stor skillnad på ensamkommande och de som kommer med sina familjer. Vad skulle han som kommit med sin familj ha att vinna på att skriva ner sin ålder?
Citera
2017-02-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellvar
Kl 20 ikväll en manifestation för den hungerstrejkande iraniern Hamid torget i Kristinehamn. Kommer en manifestation att hållas samtidigt mot sexuellt utnyttjande av ensamkommande flyktingbarn?

Snarare "för" om man ska se till GM och hennes politiskt korrekta antirasistmultikulti-vänninor...
Citera
2017-02-08, 16:18
Medlem
RutledgeWoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Skulle du vara lika förstående och mån om den misstänkta om det var en man i 30-års åldern och en flicka som var 14-år istället?

Det är stor skillnad på ensamkommande och de som kommer med sina familjer. Vad skulle han som kommit med sin familj ha att vinna på att skriva ner sin ålder?

De får barnbidrag i några extra år.
Citera
2017-02-08, 16:28
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutledgeWood
De får barnbidrag i några extra år.
Spelar ingen roll om de får försörjningsstöd. Barnbidrag räknas till inkomstsidan och då minskar socialbidraget med motsvarande belopp.
Citera
2017-02-08, 16:41
Medlem
lennythekings avatar
Man kan ju fundera lite på om det här var allt, eller om det kommer mer?
Kvinnan hade ju ensamkommande barn boende hos sig, och dessutom fungerade hon som fosterfamilj.
Var hon kapabel att ge sig på BO, vad är det då som säger att hon inte kan ha gett sig på alla andra?
Hoppas snuten gör sitt jobb grundligt här.
Citera
2017-02-08, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_crippler
DEt var som fan vad du försvarar denna pedo kvinna. Är det du som är Sandra?

Här har vi alltså en som har dragit in en massa pengar på att ha ensamkommande barn hemma hos sig och på toppen av det så har hon knullat kompisen till en av sina ensamkommande barn. Man blir fan mörkrädd hur svenska kvinnor funkar

Hon är ingen pedofil.
Citera
2017-02-08, 16:49
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hon är ingen pedofil.
Nej, det kanske är fel uttryck. Hon borde nog kallas hebefil. Lite mer smickrande kanske.
Citera
2017-02-08, 16:50
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hon är ingen pedofil.

Joo en snusktant, trots den realtivt låga åldern. Hon kan inte hålla fingrarna borta från yngre. Hon borde inte få ha egen vårdnad om sitt barn utan utredas av psykolog. Sex med dem man har vårdnadsansvar för eller deras kompisar det är mycket sjukt.
Citera
2017-02-08, 16:53
Medlem
vitapumpss avatar
Jag är inte Sandra som några antyder! Jag är som jag tidigare presenterat mej tjej och i samma ålder. Jag har inte försvarat handlingen som sådan. Jag har med mina inlägg velat ge den lite andra proportioner som motvik till det som i olika kommentarer målats upp på den här tråden.

Jag reagerar också mot sättet att skriva sanslöst nedsättande omdömen om Sandra och liksom det senaste att publicera bild med kränkande text. Kom i håg! Rättegången har ännu inte ägt rum.
Citera
2017-02-08, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Joo en snusktant, trots den realtivt låga åldern. Hon kan inte hålla fingrarna borta från yngre. Hon borde inte få ha egen vårdnad om sitt barn utan utredas av psykolog. Sex med dem man har vårdnadsansvar för eller deras kompisar det är mycket sjukt.

Snusktant?

Hon är en tjej i 20 års åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in