2017-02-08, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
I denna situation är samtycke ålder 18 och inte 15.

Bara om pojke ålder visar sig 18 kommer hon att frias.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder
Håller inte med. Om hon utgav pojkens ålder till 14 år i omhändertagande handlingarna, skall rätten döma så att hon haft samlag med en minderårig. Att hon efter samlagen nu påstår att han är äldre är det en efterkonstruktion. Men klart är: Många kvinnor och bögar ligger med sina "små" skyddslingar.
Citera
2017-02-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är inte Sandra som några antyder! Jag är som jag tidigare presenterat mej tjej och i samma ålder. Jag har inte försvarat handlingen som sådan. Jag har med mina inlägg velat ge den lite andra proportioner som motvik till det som i olika kommentarer målats upp på den här tråden.

Jag reagerar också mot sättet att skriva sanslöst nedsättande omdömen om Sandra och liksom det senaste att publicera bild med kränkande text. Kom i håg! Rättegången har ännu inte ägt rum.
Hon har väl trots allt erkänt de faktiska omständigheterna men nekar till brott då hon hävdar att killen är äldre/trodde han var äldre?

Hon har oavsett vad rätten kommer fram till visat upp ett alldeles osedvanligt dåligt omdöme, inte minst med tanke på hennes engagemang med ensamkommande barn. Tycker du inte det?

Hade du varit lika förstående och mån om den misstänkta om det var en man i 30-års åldern och offret en 14-årig tjej?

Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Snusktant?

Hon är en tjej i 20 års åldern.
Nej, hon är i 30-års åldern.
Senast redigerad av Foolson 2017-02-08 kl. 17:32.
Citera
2017-02-08, 17:18
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Snusktant?

Vi bevittnar den svenska skolans kollaps.
Hon är nästan 30 år gammal. Och flyktingbarnet påstås vara 14 år gammal.

Jag hoppas verkligen att nyheten inte kommer att bli en viral succé i internationella media. Det kommer ju då att användas PR ändamål av flyktingsmugglare
Citera
2017-02-08, 17:24
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Snusktant?

Snusktant är ett begrepp, begrip det. Dessutom är hon 27 då är man vuxen att ta ansvar om det inte är något fel där inne!
Citera
2017-02-08, 17:26
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är inte Sandra som några antyder! Jag är som jag tidigare presenterat mej tjej och i samma ålder. Jag har inte försvarat handlingen som sådan. Jag har med mina inlägg velat ge den lite andra proportioner som motvik till det som i olika kommentarer målats upp på den här tråden.

Jag reagerar också mot sättet att skriva sanslöst nedsättande omdömen om Sandra och liksom det senaste att publicera bild med kränkande text. Kom i håg! Rättegången har ännu inte ägt rum.
det spelar ju ingen roll. hon har erkänt samlag och är pojken under 15 så är det per automatik våldtäkt mot barn. spelar ju ingen roll vad som sägs under rättegången eller om han ville, det är så lagen är utformad.

dessutom var han i beroendeposition och allt där omkring.

jag tänker dock inte kalla henne för det ena eller det andra, men jag ser heller ingen anledning att som du säger "ge andra proportioner och motvikt". varför ska man göra det?
Citera
2017-02-08, 17:33
Medlem
Citat:
Snusktant?

Född 87. Snarare 30 då. Och ligger med en 14-åring? Snusktant.
Citera
2017-02-08, 17:41
Medlem
Badios avatar
Nu har även NWT skrivit om fallet. Inget nytt. De utelämnar dock informationen att kvinnan tagit emot ensamkommande och att misstänkt BO är flyktingbarn:
Citat:
Kände kvinnan till pojkens ålder?

– Jag vill mena att hon gjorde det och att det finns bevisning som styrker att han var under 15 år, säger Ludmila Pronko.

Det är socialtjänsten som har slagit larm och gjort anmälan till polisen.

Kvinnans advokat Lena Rebane förklarar hur hennes klient ställer sig till åtalet:

– Hon förnekar brott. Dels för att hon inte har uppfattat att han är underårig och dels för att det har varit frivilligt.

Advokaten bekräftar att kvinnan kände pojken sedan tidigare.
http://nwt.se/kristinehamn/2017/02/08/kvinna-misstankt-for-valdtakt-mot
Citera
2017-02-08, 17:57
Medlem
Newcastle76s avatar
Sjukt att så många är på denna svenska tjej som uppenbarligen gillar ung arabkuk. Detta sk ensamkommande arabungdom är säkert minst 25år. Men rättssystemet är till för skydda araber före svenskar så hon kommer säkert att dömmas. Och hon är säkert för dum för att anklaga araben för våldtäkt vilket borde vara det smartaste...
Citera
2017-02-08, 17:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Nu har även NWT skrivit om fallet. Inget nytt. De utelämnar dock informationen att kvinnan tagit emot ensamkommande och att misstänkt BO är flyktingbarn:

http://nwt.se/kristinehamn/2017/02/08/kvinna-misstankt-for-valdtakt-mot

Jo det är klart man gör. Det kanske mest primära i soppan då detta också nu innefattar att familjen fått ett förtroendeuppdrag från samhället. Dock för nu en vanlig läsare så borde det då vara svårt att tolka att det nu finns olika åldersuppgifter för BO. Där skulle just denna information då vara behjälplig utan att läsaren själv måste göra denna koppling (tanter på 80 som nu läser NWT papperstidning kanske inte gör det vore därmed god journalistik). Men media mörkar hellre allt med invandring och även då att det är en rätt saftig historia med en fostermamma som gjort detta för att inte tala om att de nu försvårar för sina läsare också.
Citera
2017-02-08, 18:04
Medlem
KapVerdes avatar
Dagboksblad, belastningsregisterutdrag samt begäran om personutredning:

https://minfil.org/bcZ6t4b4be/V_rmlands_TR_B_3132-16_Dagboksblad_2017-02-08.pdf
https://minfil.org/c6Zet8b8be/V_rmlands_TR_B_3132-16_Aktbil_11.pdf
https://minfil.org/d4Z0t7bebe/V_rmlands_TR_B_3132-16_Aktbil_19.pdf
Citera
2017-02-08, 18:21
Medlem
senapslamms avatar
Rätt upphetsande att snygg svensk tjej särar så villigt på benen för tonåringar från mellanöstern.
Varför leker de inte med svenska tonårspojkar? Vilka dunkla drifter driver dem att para sig med muskiga män?
Citera
2017-02-08, 18:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Haha detta var ju en rätt bisarr utveckling! Nu blev det plötsligt jävligt bråttom att åldersbestämma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in