Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 21:42
  #349
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lays
Jaha ja. Kvinnan går fri.
http://nwt.se/varmland/2017/07/05/kv...n-valdtakt-mot

Svårt att bevisa pojkens ålder. Vad ska man säga? Får hon behålla sitt jobb som har med barn att göra? Hon är ju friad trots allt.

Suck känner jag..

Om Sandra Råden inte dömdes för att ha legat med ett barn så måste Migrationsverket snabbt få besked om att brottsoffret är vuxet. Ut med åldersfuskaren.
Vad mig anbelangar kan Sandra Råden följa med sin lilla toyboy.
Citera
2017-08-21, 22:02
  #350
Medlem
Mosbulles avatar
Men herregud vad är hon för människa?
Pervers
Citera
2017-08-22, 00:57
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Tror du på allvar att detta skulle skett om det var en flyktingtjej med lika oklar ålder och en medelålders svensk man ?
Inte för att jag ser vad det har med saken att göra, men ja det tror jag. Ifall du har missat det så har det varit en del uppmärksammade våldtäktsfall där män har friats. Exempelvis där fem av sex har våldtagit tjejen och den sjätte tittade på. Eftersom man inte med säkerhet kunde säga vem som tittade på går alla fria. Eller där det inte ansetts bevisat att killen förstod att tjejen menade allvar med sitt nej. Finns även exempel där män har friats med anledning av att tjejen såg äldre ut än hon var.
Citera
2017-08-22, 00:58
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Om Sandra Råden inte dömdes för att ha legat med ett barn så måste Migrationsverket snabbt få besked om att brottsoffret är vuxet. Ut med åldersfuskaren.
Vad mig anbelangar kan Sandra Råden följa med sin lilla toyboy.
Då tar vi det igen. För att hon ska dömas ska domstolen bevisa att han är under arton. För att han ska åka ut med hänvisning till ålder krävs att domstolen bevisar att han är över arton. Att domstolen misslyckas med att bevisa att han är under arton betyder inte att den har bevisat att han är över arton.
Citera
2017-08-22, 03:30
  #353
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Det är inte så konstigt. När den ensamkommande är anklagad är det domstolens uppgift att visa att den anklagade är över 18. I det här fallet är det domstolens uppgift att visa att målsägande är under 15. Självfallet blir det en gråzon. Samma resonemang gäller ALL bevisning i ett rättssäkert samhälle.

Det rättsosäkra består i, som jag ser det, att man har släppt in människor som inte kan styrka sin identitet och ett sådant system attraherar ju såklart det allra sämsta som mänskligheten har att erbjuda, från förmodligen världens alla hörn.
Citera
2017-08-22, 05:07
  #354
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Pojken får därför inte det skadestånd på sammanlagt 115 000 kronor som han yrkat på.

En tröst i varje fall.
Citera
2017-08-29, 16:32
  #355
Medlem
spoilers avatar
Friad från barnvåldtäkt – dom överklagas inte

http://nwt.se/varmland/2017/08/28/fr...rnvaldtakt-dom
Citera
2017-10-14, 15:29
  #356
Medlem
Vad hände efter domen?
Citera
2017-10-14, 16:10
  #357
Medlem
hängballens avatar
Dessa barnknullande kärringar skulle vråla halsen av sig om en karl knullade en ensamkommande tjej var så säkra.
Media med för den delen!
Citera
2017-10-14, 16:23
  #358
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Dessa barnknullande kärringar skulle vråla halsen av sig om en karl knullade en ensamkommande tjej var så säkra.
Media med för den delen!

Jo hur många sådana här fall har vi haft? Väldigt många. Hade det varit ett enda med en svensk en knullat en ensamkommande flicka hade det varit ramaskri i media om vad göra åt detta hemska. Men nu är det bara kvinnor (mest beroende på att 99,9% av dessa ensamkommande är män) så inget att bry sig om. I detta fallet hade det varit en man hade det garanterat blivit fällande dom så kvinnor verkar fortsatt ha ett rosa frikort för mycket. Detta var minst sagt beroendeställning men ålder kan inte bevisas osv. Samma skitsnack som när ensamkommande kommer undan fängelsestraff för det kan inte bevisas att de är över 18 år borde samma sak gälla här också då kvinnan ifråga faktiskt tjänande pengar på att ta hand om personer som då ska vara barn.
__________________
Senast redigerad av Zaedrews 2017-10-14 kl. 16:25.
Citera
2018-02-03, 15:02
  #359
Medlem
Vad hände sen?
Citera
2019-02-04, 21:41
  #360
Medlem
Tydligen inga nyheter.
Feg åklagare som inte ville prova ålder, samtidigt som det inte skulle sett snyggt ut i press om hon åkt dit på utnydjande av person i beroendeställning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback