Citat:
Ursprungligen postat av
gymnasist
Jag måste ärligen tillstå at jag inte förstår hu detta skulle kunna fungera. Alltså - om en man ger sig på en flicka och har samlag med henne mot hennes vilja är det våldtäkt. Han kan ju tränga in i henne och hålla fast/hota henne och ändå "lyckas" - eller hur man nu ska säga. MEN hur blir det om en kvinna ska tilltvinga sig samlag med en kille? Hur tvingar hon honom att kunna knulla henne om han inte vill? Ni förstår vad jag menar. Jag vet verkligen inte hur det fungerar. OBS jag vill på intet sätt försvara denna Sandra E om hon är skyldig ska hon sättas dit.

Nu finns det ingen i det här fallet som hävdar att våld var inblandat, tvärtom så var det inte det vilket kommer att påverka påföljden om hon nu fälls för detta. Det räknas ändå som våldtäkt om barnet är under 15.
Sedan så går det för en kvinna att tilltvinga sig samlag, även om det är mycket sällan förekommande. Kroppen reagerar på stimuli och särskilt yngre killar kan få erektion utan att de "vill" det och samma sak med orgasm.
Det senare gäller för övrigt kvinnor också, det rapporterades om en amerikansk studie för några år sedan där en förhållandevis hög andel av våldtagna kvinnor påstods ha fått orgasm vid våldtäkt (kanske var det 10%), utan att de ville det eller tyckte att det var skönt - det var enbart en reaktion på stimuli om än påtvingad.