2017-02-08, 14:29
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Det vet jag också. Men det blir fullständigt barockt att jämför det aktuella sexet där båda är med på det med ett tilltvingar sex.
Är du på riktigt? Eller trollar du bara?
Citera
2017-02-08, 14:30
Medlem
Ja se det var ännu en batikhäxa som många andra lönnfet och får inga ragg annars.
Citera
2017-02-08, 14:37
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Är du på riktigt? Eller trollar du bara?

Jag är på riktigt sedan får du tro vad du vill, däremot kan jag undrar om jag inte är omringad av mängder av troll på den här tråden. Vad jag menar är alla onyanserade personangrepp på den aktuella kvinnan och sanslöst överdrivna jämförelser under begreppet våldtäkt.
Citera
2017-02-08, 14:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkidkidk
Nej, den pojken är mest troligt 14 för han inte "ensamkommande" han bodde med sin familj

Står inget om det om jag kan. Jag gissar mer på att det handlar om en annan fosterfamilj och de umgicks tillsammans. Gissar där att den andra kvinnan som nämns vid namn är då fostermamman där.
Citera
2017-02-08, 14:45
Medlem
klippadintungs avatar
Tack vitapumps, för att du förklarar din ståndpunkt här i tråden. Du representerar förmodligen en stor del av svenska folket, inkl rättsväsendet, som anser att män som har sex med 14-åriga tjejer är pedofiler, och får långa fängelsestraff medan kvinnor som har sex med 14-åriga pojkar egentligen bara strulat lite och att killarna såklart är med på det.

Ditt synsätt är förmodligen norm i Sverige. Män är ju i grunden våldsamma våldtäktsmän. Kvinnor och invandrare är det mest synd om.

Jag sätter en prinsesstårta på att hon, om hon överhuvudtaget fälls, döms till en bråkdel av vad män som gjort samma sak har dömts till. Kvinnors straffrabatt är nästan lika helig som knäckebröd och falukorv i härliga experiment-Sverige.
Citera
2017-02-08, 14:45
Medlem
Flyktingbarn? brukar ni inte säga att de är äldre än vad de påstår? han kanske är 25?
Citera
2017-02-08, 14:51
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gymnasist
Jag måste ärligen tillstå at jag inte förstår hu detta skulle kunna fungera. Alltså - om en man ger sig på en flicka och har samlag med henne mot hennes vilja är det våldtäkt. Han kan ju tränga in i henne och hålla fast/hota henne och ändå "lyckas" - eller hur man nu ska säga. MEN hur blir det om en kvinna ska tilltvinga sig samlag med en kille? Hur tvingar hon honom att kunna knulla henne om han inte vill? Ni förstår vad jag menar. Jag vet verkligen inte hur det fungerar. OBS jag vill på intet sätt försvara denna Sandra E om hon är skyldig ska hon sättas dit.
Nu finns det ingen i det här fallet som hävdar att våld var inblandat, tvärtom så var det inte det vilket kommer att påverka påföljden om hon nu fälls för detta. Det räknas ändå som våldtäkt om barnet är under 15.

Sedan så går det för en kvinna att tilltvinga sig samlag, även om det är mycket sällan förekommande. Kroppen reagerar på stimuli och särskilt yngre killar kan få erektion utan att de "vill" det och samma sak med orgasm.

Det senare gäller för övrigt kvinnor också, det rapporterades om en amerikansk studie för några år sedan där en förhållandevis hög andel av våldtagna kvinnor påstods ha fått orgasm vid våldtäkt (kanske var det 10%), utan att de ville det eller tyckte att det var skönt - det var enbart en reaktion på stimuli om än påtvingad.
Citera
2017-02-08, 15:03
Medlem
Thraxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Ja se det var ännu en batikhäxa som många andra lönnfet och får inga ragg annars.

Haha lmoa precis det jag tänkte. eller att hon är någon radikal feminist som vill försöka sig flyktingar för hon hatar sin egen ras så mycket. Man vet aldrig med folk i dagens samhälle.
Citera
2017-02-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Är detta sant... så är det ju sjukt... då återstår bara att se... om den (troligen) liberala feministen står högre en den stackars ensamkommande flykting pojken...

En rätt jämn match...
Håller med,, för att få till en dom måste minst en helig ko slaktas
gissar på att åtalet läggs ned
Citera
2017-02-08, 15:04
Medlem
Kl 20 ikväll en manifestation för den hungerstrejkande iraniern Hamid torget i Kristinehamn. Kommer en manifestation att hållas samtidigt mot sexuellt utnyttjande av ensamkommande flyktingbarn?
Citera
2017-02-08, 15:04
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag är på riktigt sedan får du tro vad du vill, däremot kan jag undrar om jag inte är omringad av mängder av troll på den här tråden. Vad jag menar är alla onyanserade personangrepp på den aktuella kvinnan och sanslöst överdrivna jämförelser under begreppet våldtäkt.
Helt klart finns det mycket kvinnoförakt i tråden och sedvanligt slentrianmässigt påhopp på kvinnor som inte är invandringsmotståndare. Däremot känns det konstigt att lite lättvindigt beskriva det som att hon "begått ett fel" om killen var 14.

Var han äldre än så (dock, han var inte ensamkommande och har då lågt incitament att ljuga) så är det sannolikt inget brott (om han inte varit i beroendeställning). Då är det enbart en tragedi för kvinnan, hennes man och barn. Samt möjligen den här killen också. Det är faktiskt lite sexistiskt och fördomsfullt att anta, som vissa gör, att för att han var kille så var det här helt okej för honom, kanske rent av något positivt där han kunnat skryta för sina kompisar eller liknande. Det behöver inte alls vara fallet. Killen kan mycket väl känna sig förnedrad och lurad till detta.
Citera
2017-02-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I andra trådar som har handlat om att äldre kvinna pippat med minderårig kille har det vimlat av inlägg av typen

Märkligt att dessa inlägg lyser med sin frånvaro i denna tråd.
Han led troligtvis inte.... Men det gör inte hennes agerande mindre olämpligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in