Citat:
Ursprungligen postat av
gzola
Man får köpa andelar i transferöverskottet. Inte i själva spelarna. Tycker det är en märklig idé, men Sirius gör vad de måste för att få in pengar nu när Ågerup sagt nej.
https://www.tradeinsports.se/index.php/detail/index/Sirius%20Transfer%202017-2018
Sirius måste alltså gå 6 miljoner plus (på transfers) för att man som andelsägare ens ska få tillbaka sina pengar. Sarfo är den enda jag kan tänka mig som skulle vara aktuell (han är så jävla bra) för försäljning i sommar. Låt oss säga att han går för 6 miljoner, inte ens då är det säkert att man får några pengar, då Sirius lika gärna kan spendera dom där pengarna på förstärkningar, så det inte blir något överskott.
Sirius kallar det för att köpa andelar, men vad det egentligen är att man kan donera pengar till klubben på ett kreativt sätt.
Jag har "investerat" 200kr där. Hela den sajten bygger på att man donerar med en näst intill osannolik möjlighet till avkastning. Det gäller ju bara en säsong också så skulle Sirius få fram en Alexander Isak så skulle dom bara låta bli att sälja till nästa år.
Kollar man på övriga objekt på sajten så är det typ svenska medelmåttor med krav att ta vm-guld. Men det är ju frivilligt att donera pengar varför inte ha 0,0001 chans istället för 0,0000?
Dom verkar fått in 300 000kr på iden ivart fall.