2017-02-06, 12:49
  #17737
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1652029

genomgående tegel tema, ser t.om ut att inte vara dekortegel utan blankt plastfusktegel?

Vidrigt, men jag är förvirrad över avsaknaden av fuskskinnsoffor med träinläggningar. Samt att sofforna inte står längs med väggarna? Detta måste vara ett verk av en familj med rötter i både Mellanöstern OCH Skandinavien.
Citera
2017-02-06, 13:02
  #17738
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1652029

genomgående tegel tema, ser t.om ut att inte vara dekortegel utan blankt plastfusktegel?

Fy fan!
Jag har övertagit ett liknande hus en gång och det är bara att riva ut allt! Det kan se propert och gediget ut på bild men är i själva verket fuskbyggt på alla sätt och vis. Troligtvis har man lejt in landsmän som utfört alla arbeten vilket gör att du kan glömma korrekta elinstallationer och total avsaknad av fuktspärr i våtutrymmen. Bubbelkaret är troligtvis en veritabel dödsfälla med hempulad el.

Om man kollar detaljbilden från köket ser man hur ett inte alltför gammalt kök redan är mycket slitet, smutsigt är det också, troligen en hund som pissat på soffan i vardagsrummet o.s.v.
Vad har mäklaren tänkt med detta?
Citera
2017-02-06, 13:19
  #17739
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikitalord
https://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1652029

genomgående tegel tema, ser t.om ut att inte vara dekortegel utan blankt plastfusktegel?

Den där furutrappan måste ha skavt som en vass sten i skon
Citera
2017-02-06, 21:26
  #17740
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Mnja. Carolyn tar på sina aristokratiska glasögon. För det första ligger lägenheten högst upp, med takfönster i en hel del rum. Inte så fint.

Att kalla piskbalkongen för balkong/terrass får Carolyn att le lite...

Varför särskilt fota tjänstefolkets ringsignal-låda?

Och varför fota pigans sängalkov, som är sisådär 60 cm?

Jag är inte aristokrat och skiter i allt det där. Jag gillade takfönstren skarpt, rumsindelningen är aldrig optimal i äldre lägenheter utan då får man köpa en nybyggd skokartong helt utan charm. Jag älskade verkligen lägenheten, om de är villiga att gå ned tio miljoner så köper jag den...

Som sagt, en varsam renovering är definitivt på sin plats. Fyra ingångar har den så jag blir lite rädd att någon jävla idiot köper den och styckar upp lägenheten. Det borde vara dödsstraff på sånt.
Citera
2017-02-06, 21:32
  #17741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag är inte aristokrat och skiter i allt det där. Jag gillade takfönstren skarpt, rumsindelningen är aldrig optimal i äldre lägenheter utan då får man köpa en nybyggd skokartong helt utan charm. Jag älskade verkligen lägenheten, om de är villiga att gå ned tio miljoner så köper jag den...

Som sagt, en varsam renovering är definitivt på sin plats. Fyra ingångar har den så jag blir lite rädd att någon jävla idiot köper den och styckar upp lägenheten. Det borde vara dödsstraff på sånt.

Jag fantiserade lite hur jag själv hade rustat, köket var svårt att få till utan att ta bort skafferiet, kanske man kunde bygga bort ytterdörren till köket, hur hade du gjort? (i korta drag)
Citera
2017-02-06, 22:51
  #17742
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Vet inte om denna har varit uppe förut, men det är en fantastisk lägenhet. Hade jag haft pengarna hade jag köpt den på studs och renoverat varsamt. Kärlek vid första ögonkastet.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-kungsholmen-stockholms-kommun-garvargatan-7,-5-tr-10839975
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Mnja. Carolyn tar på sina aristokratiska glasögon. För det första ligger lägenheten högst upp, med takfönster i en hel del rum. Inte så fint.

Att kalla piskbalkongen för balkong/terrass får Carolyn att le lite...

Varför särskilt fota tjänstefolkets ringsignal-låda?

Och varför fota pigans sängalkov, som är sisådär 60 cm?
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag är inte aristokrat och skiter i allt det där. Jag gillade takfönstren skarpt, rumsindelningen är aldrig optimal i äldre lägenheter utan då får man köpa en nybyggd skokartong helt utan charm. Jag älskade verkligen lägenheten, om de är villiga att gå ned tio miljoner så köper jag den...

Som sagt, en varsam renovering är definitivt på sin plats. Fyra ingångar har den så jag blir lite rädd att någon jävla idiot köper den och styckar upp lägenheten. Det borde vara dödsstraff på sånt.
Smaken är som baken, och den skiter man ur. F'låt. Vad är det där som du skiter i?

Jag håller med CarolynHax om att detta inte är någon drömvåning. Takfönster (i denna typ av våning), snedtak och pelare? Nej tack. Planlösningen passar inte heller vår tids leverne.

Rumsindelningen i äldre lägenheter kan visst vara, eller bli, optimal. Är en inte anal när det gäller den ursprungliga planlösningen, och t ex flyttar kök och/eller bad, så kan det bli en våning att spendera livet ut i. Been there, done that. =)

Med det sagt så är det är bra att alla har sin smak och uppfattning om hur en lägenhet ska vara beskaffad. =)



Har denna varit uppe? Jag har varit frånvarande från tråden en period. 300 dåligt planerade kvadratmeter (enligt min ritarpenna) är till salu för 68 mille.

Stockholm - Skeppargatan 21.
http://archive.is/LvqKX
Citera
2017-02-06, 23:04
  #17743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Smaken är som baken, och den skiter man ur. F'låt. Vad är det där som du skiter i?

Jag håller med CarolynHax om att detta inte är någon drömvåning. Takfönster (i denna typ av våning), snedtak och pelare? Nej tack. Planlösningen passar inte heller vår tids leverne.

Rumsindelningen i äldre lägenheter kan visst vara, eller bli, optimal. Är en inte anal när det gäller den ursprungliga planlösningen, och t ex flyttar kök och/eller bad, så kan det bli en våning att spendera livet ut i. Been there, done that. =)

Med det sagt så är det är bra att alla har sin smak och uppfattning om hur en lägenhet ska vara beskaffad. =)



Har denna varit uppe? Jag har varit frånvarande från tråden en period. 300 dåligt planerade kvadratmeter (enligt min ritarpenna) är till salu för 68 mille.

Stockholm - Skeppargatan 21.
http://archive.is/LvqKX

Dåligt planerad vet jag inte, men fem wc till fyra sovrum kändes lite i överkant. Masterbedroom med w.i.c, tvättstuga och badrum kändes som perfekt. Möjligen hade en till dörr till w.i.c varit att föredra så man slipper att gå genom sovrummet för att nå tvättstugan. Tråkigt att man inte fick se fler rum.
Citera
2017-02-06, 23:25
  #17744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Smaken är som baken, och den skiter man ur. F'låt. Vad är det där som du skiter i?

Jag håller med CarolynHax om att detta inte är någon drömvåning. Takfönster (i denna typ av våning), snedtak och pelare? Nej tack. Planlösningen passar inte heller vår tids leverne.

Rumsindelningen i äldre lägenheter kan visst vara, eller bli, optimal. Är en inte anal när det gäller den ursprungliga planlösningen, och t ex flyttar kök och/eller bad, så kan det bli en våning att spendera livet ut i. Been there, done that. =)

Med det sagt så är det är bra att alla har sin smak och uppfattning om hur en lägenhet ska vara beskaffad. =)

Stan är ju redan full av sönderrenoverade lägenheter med kök i farstun. Problemet är ju att få köper lägenheter att "spendera livet livet ut i". Paret från Värmland som sparat ihop till sin lilla 2a i Vasastan och fullständigt demolerar lägenhetens själ då de (som alla andra) måste ha stort kök med öppen planlösning. Några år senare, samma visa igen i nytt kvarter.

Gamla orörda våningar blir "klickmonster" på hemnet för att den individualistiska svensken är övertygad om att just hon eller han är den rätta personen att renovera den så den ser ut som alla andra.

Vill man bo med "modern" planlösning, köp nyproducerat eller åtminstone något som redan är förstört. Anser jag, då.
Citera
2017-02-07, 12:59
  #17745
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag är inte aristokrat och skiter i allt det där. Jag gillade takfönstren skarpt, rumsindelningen är aldrig optimal i äldre lägenheter utan då får man köpa en nybyggd skokartong helt utan charm. Jag älskade verkligen lägenheten, om de är villiga att gå ned tio miljoner så köper jag den...

Som sagt, en varsam renovering är definitivt på sin plats. Fyra ingångar har den så jag blir lite rädd att någon jävla idiot köper den och styckar upp lägenheten. Det borde vara dödsstraff på sånt.

Takfönstren är pricken över i:et, jag mer än gillar dem! Överlag en väldigt trevlig och häftig lägenhet, men som du säger så bör den renoveras försiktigt och "rätt".
Citera
2017-02-07, 14:42
  #17746
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Vidrigt, men jag är förvirrad över avsaknaden av fuskskinnsoffor med träinläggningar. Samt att sofforna inte står längs med väggarna? Detta måste vara ett verk av en familj med rötter i både Mellanöstern OCH Skandinavien.

Tittar man på ratsit finns det inte ett enda svenskt namn på adressen.
Citera
2017-02-07, 19:35
  #17747
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Smaken är som baken, och den skiter man ur. F'låt. Vad är det där som du skiter i?

Jag håller med CarolynHax om att detta inte är någon drömvåning. Takfönster (i denna typ av våning), snedtak och pelare? Nej tack. Planlösningen passar inte heller vår tids leverne.

Rumsindelningen i äldre lägenheter kan visst vara, eller bli, optimal. Är en inte anal när det gäller den ursprungliga planlösningen, och t ex flyttar kök och/eller bad, så kan det bli en våning att spendera livet ut i. Been there, done that. =)

Med det sagt så är det är bra att alla har sin smak och uppfattning om hur en lägenhet ska vara beskaffad. =)

Har denna varit uppe? Jag har varit frånvarande från tråden en period. 300 dåligt planerade kvadratmeter (enligt min ritarpenna) är till salu för 68 mille.

Stockholm - Skeppargatan 21.
http://archive.is/LvqKX

Det jag skiter i är hennes invändningar mot den här lägenheten, älskar den förbehållslöst och hade gärna betalat 16 miljoner för den om det inte vore för att jag inte har 16 miljoner... Tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Takfönstren är pricken över i:et, jag mer än gillar dem! Överlag en väldigt trevlig och häftig lägenhet, men som du säger så bör den renoveras försiktigt och "rätt".

Precis, takfönstren i hallen är verkligen pricken över i. Och i rummet som man lätt skulle kunna ha som ateljé gjorde de också mycket till. Man undrar lite om det är så rummet har använts tidigare, en ateljé med egen ingång (för det finns ju faktiskt en ingång direkt dit).
Citera
2017-02-07, 19:39
  #17748
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag fantiserade lite hur jag själv hade rustat, köket var svårt att få till utan att ta bort skafferiet, kanske man kunde bygga bort ytterdörren till köket, hur hade du gjort? (i korta drag)

Köket var knepigast att göra modernt helt klart. Serveringsskåpen måste behållas, de lär dessutom rymma mycket. Hade nog behållit skafferiet också, man kan ju inreda det modernt och den typen av skafferier rymmer mycket. 90-talsskåpen vid handfatet hade jag rivit ur helt och ersatt med något vettigt nytt. Exakt samma IKEA-skräpluckor som jag hade i min 40-talslägenhet i Bromma. 90-talet när det var som tråkigast...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in