Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Vet inte om denna har varit uppe förut, men det är en fantastisk lägenhet. Hade jag haft pengarna hade jag köpt den på studs och renoverat varsamt. Kärlek vid första ögonkastet.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-6rum-kungsholmen-stockholms-kommun-garvargatan-7,-5-tr-10839975
Citat:
Ursprungligen postat av
CarolynHax
Mnja. Carolyn tar på sina aristokratiska glasögon. För det första ligger lägenheten högst upp, med takfönster i en hel del rum. Inte så fint.
Att kalla piskbalkongen för balkong/terrass får Carolyn att le lite...
Varför särskilt fota tjänstefolkets ringsignal-låda?
Och varför fota pigans sängalkov, som är sisådär 60 cm?
Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Jag är inte aristokrat och skiter i allt det där. Jag gillade takfönstren skarpt, rumsindelningen är aldrig optimal i äldre lägenheter utan då får man köpa en nybyggd skokartong helt utan charm. Jag älskade verkligen lägenheten, om de är villiga att gå ned tio miljoner så köper jag den...
Som sagt, en varsam renovering är definitivt på sin plats. Fyra ingångar har den så jag blir lite rädd att någon jävla idiot köper den och styckar upp lägenheten. Det borde vara dödsstraff på sånt.
Smaken är som baken, och den skiter man ur. F'låt.

Vad är det där som du skiter i?
Jag håller med
CarolynHax om att detta inte är någon drömvåning. Takfönster (i denna typ av våning), snedtak och pelare? Nej tack. Planlösningen passar inte heller vår tids leverne.
Rumsindelningen i äldre lägenheter kan visst vara, eller bli, optimal. Är en inte anal när det gäller den ursprungliga planlösningen, och t ex flyttar kök och/eller bad, så kan det bli en våning att spendera livet ut i. Been there, done that. =)
Med det sagt så är det är bra att alla har sin smak och uppfattning om hur en lägenhet ska vara beskaffad. =)
Har denna varit uppe? Jag har varit frånvarande från tråden en period. 300 dåligt planerade kvadratmeter (enligt min ritarpenna) är till salu för 68 mille.
Stockholm -
Skeppargatan 21.
http://archive.is/LvqKX