Citat:
Polu, du är nästan lite för smart och genomtänkt för flashback!
Gillar dina inlägg, får du någon återkoppling på att det går in? Eller orkar folk inte tänka?
Apropå legitimitet, så börjar den ifrågasättas nu allt mer. Människor som har uppsatta positioner och har så kallad "fallhöjd" vågar nu i allt större utsträckning ifrågasätta den rådande ordningen med det rådande systemet.
Varje gång någon "relevant" röst i samtiden, ställer följande fråga publikt - "Varför är sanningen ful, rasistisk och närmast kriminell" så är det ännu en kil in i systemet, ett system som oundvikligen nu börjar vittra sönder.
Gillar dina inlägg, får du någon återkoppling på att det går in? Eller orkar folk inte tänka?
Apropå legitimitet, så börjar den ifrågasättas nu allt mer. Människor som har uppsatta positioner och har så kallad "fallhöjd" vågar nu i allt större utsträckning ifrågasätta den rådande ordningen med det rådande systemet.
Varje gång någon "relevant" röst i samtiden, ställer följande fråga publikt - "Varför är sanningen ful, rasistisk och närmast kriminell" så är det ännu en kil in i systemet, ett system som oundvikligen nu börjar vittra sönder.
Tack, blir nästan lite generad.
På din fråga om återkoppling vill jag knyta tillbaka till mitt inlägg i din tråd här:(FB) Är detta elitens dödsryckningar, inte bara nu, utan för alltid?
Återkoppling kommer från de som finns i grupp 2 och redan inser och förstår problemen. Detta hjälper till att finslipa argumenten. Det hade varit önskvärt med någon form av intresse från grupp 1 och motstånd från grupp 3 men det saknas. Så länge allt bara snurrar runt inne i grupp 2 händer ingenting konkret för att lösa problemen.
När det gäller problemen inom vården är jag oerhört förvånad över den ansvarslöshet som landstingens egna patientsäkerhetsorganisationer, patientnämnderna och IVO visar. Även facket borde ta ansvar tycker jag.
Citat:
Ja, det var cyniskt och jag kan hålla med om något men inte mycket. En diskussion om psykiatrin ligger dock utanför denna tråd.