Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Sverige fungerar i praktiken som en enpartistat.
Väljarna har inte haft någon möjlighet att rösta bort den världsunika invandringspolitiken, då gammelpartierna har enats om samma ansvarslösa migrationspolitik.
Svenska politiker är därför likgiltiga för hur deras gemensamma politik drabbar väljarna, eftersom de vet, att väljarna är maktlösa i en enpartistat.
Den helt unika migrationspolitiken dränerar alla andra skattefinansierade verksamheter (sjukvård, skola, försvar m.m.) och den importerade brottsligheten knäcker rättsväsendet.
Du skriver att försvaret är dränerat, vilket stämmer! Men det är ett kul tankeexperiment att föreställa sig att försvaret var starkt och intakt, men att Sverige i övrigt ser ut som det är nu..
..vad skulle man då försvara? När det inte finns några gränser, alla får kalla sig svenskar så fort de sätter ner foten i landet, alla får bestämma vad som är svenskt, inga normer eller traditioner respekteras, bara invandrarnas normer och traditioner respekteras.
Skulle man försvara rätten att få kasta sten på polisen kanske? eller försvara No-Go zoonerna? Det blir ju så knasigt att tänka på vad man skulle försvara, när man gillar och välkomnar allt och alla, bara de inte är vita etniska svenskar.
Det skulle kanske vara att just försvara Sverige MOT sina etniska svenskar, det är det enda jag kan komma på som uppgift för försvaret, givet tankegodset hos politiker och MSM.
Sannerligen märkliga tider, men svenskt försvar existerar ju inte, så det är kanske onödigt att diskutera..
Ja, vilket galet land alltså, igår klickade jag på en svt-länk, det borde inte finnas något mer svenskt är landets egna public service kanal, men jag förstod ingenting tyvärr, klippet var på arabiska, och även texten..