2017-02-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Polu, du är nästan lite för smart och genomtänkt för flashback!

Gillar dina inlägg, får du någon återkoppling på att det går in? Eller orkar folk inte tänka?

Apropå legitimitet, så börjar den ifrågasättas nu allt mer. Människor som har uppsatta positioner och har så kallad "fallhöjd" vågar nu i allt större utsträckning ifrågasätta den rådande ordningen med det rådande systemet.

Varje gång någon "relevant" röst i samtiden, ställer följande fråga publikt - "Varför är sanningen ful, rasistisk och närmast kriminell" så är det ännu en kil in i systemet, ett system som oundvikligen nu börjar vittra sönder.

Tack, blir nästan lite generad. På din fråga om återkoppling vill jag knyta tillbaka till mitt inlägg i din tråd här:
(FB) Är detta elitens dödsryckningar, inte bara nu, utan för alltid?

Återkoppling kommer från de som finns i grupp 2 och redan inser och förstår problemen. Detta hjälper till att finslipa argumenten. Det hade varit önskvärt med någon form av intresse från grupp 1 och motstånd från grupp 3 men det saknas. Så länge allt bara snurrar runt inne i grupp 2 händer ingenting konkret för att lösa problemen.

När det gäller problemen inom vården är jag oerhört förvånad över den ansvarslöshet som landstingens egna patientsäkerhetsorganisationer, patientnämnderna och IVO visar. Även facket borde ta ansvar tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Sorry för cyniskt inlägg, ville bara bejaka den sidan av myntet också.

För mig personligen kommer alltid rättvisa, sanningen, humanism och äkta empati vara ledstjärnor, så väl för andra enskilda människor, som för landet i stort!

Ja, det var cyniskt och jag kan hålla med om något men inte mycket. En diskussion om psykiatrin ligger dock utanför denna tråd.
Citera
2017-02-07, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Precis du har ingenting att säga för du bor tryggt i ditt hus. Du behöver inte oroa dig för terrorattacker.

Men bara för Eliasson eller Löfven kommer med något konstigt uttalande så är domedagen här...

Nej, det handlar inte om domedagen. Det handlar om att det samhälle som vi känner gradvis håller på att falla samman. Det som kallas ”välfärdsstaten” hotar att kollapsa om ingenting görs för att hindra det. Konstigare än så är det inte.
Citera
2017-02-07, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knugenisthlm
Fan vad ni svenskar överdriver. Åk till Turkiet eller Irak så ska ni se på kaos på riktigt. Så jävla trött på bortskämda svennar som tror att de lever i misär.

Istället för att fokusera på absoluta botten kanske du bör tänka på fallhöjd. En person med presenning som enda skydd faller inte så långt om den förlorar sitt tak över huvudet, en person med hus- och billån och ett i övrigt etablerat socialt sammanhang åker på en hel del stryk innan den slår i botten.
Citera
2017-02-07, 12:30
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Kan någon tala om varför:
1. Sjukvården är kaos.
2. Rättsväsendet fullständigt havererat.
3. Nästan totalt nedlagd militär.
4. Skolan en krigszon.
5. Politiker som beter sig fullkomligt psykopatiskt.
6. Invandrare som begår brott i varenda gatuhör, invandrare våldtar folk på löpande band, både småpojkar, flickor och vuxna.
7. Kändisar som står så långt ifrån verkligheten i sina uttalanden att dom verkar vara nyfödda på den här planeten IDAG.
8. Pensionärer som blir svårt misshandlade i vården i sitt slutskede i livet.

Det här är så löjligt uppenbart att det är meningen att Sverige ska gå åt helvete. Att politikerna antadligen vill döda oss.

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

1 Sjukvården har problem men det är knappast kaos, de flesta patienter som är sjuka är faltiskt nöjda. De som klagar är folk med mindre akuta åkommor som får vänta några timmar. Samt viss operationer som drar ut på tiden. Det är förvisso dåligt men knappast kaos.

2 samma sak här, det har inte havererat. Det är inte på topp men folk döms fortfarande och folk klagar fortfarande på pissiga straff ända tills de döms själva (tänker Ekeroth).

3 fast eftersom vi har fred och inte behöver militären ser jag det egentligen som rätt smart.

4 skolan är knappast en krigzon, varför överdriva. Precis som sjukvården har den problem men inte mer än så.

5 vissa politiker (tänker ekeroth igen) gör det, majoriteten gör det dock inte.

6 om man bortser från din grova överdrift så är det såklart en bieffekt av invandringen. Så är det.

7 inga kommentarer om random kändisar.

8 otroligt svårt att tro att det sker frekvent. Förjävligt om det hänt men jag känner en del som jobbar på äldreboenden och där har gamlingarna det jättebra och äter bra mat.

Sen undrar jag lite varför SD röstade mot sänkt skatt för pensionärer som sossarna ville införa...
Senast redigerad av Sook 2017-02-07 kl. 12:34.
Citera
2017-02-07, 12:30
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

Samma frågor år efter år. Inga svar. Många okunniga som undrar eller hittar på.
Citera
2017-02-07, 12:31
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Istället för att fokusera på absoluta botten kanske du bör tänka på fallhöjd. En person med presenning som enda skydd faller inte så långt om den förlorar sitt tak över huvudet, en person med hus- och billån och ett i övrigt etablerat socialt sammanhang åker på en hel del stryk innan den slår i botten.
Hur många i Sverige har boivit av med jobbet på grund av invandringen (som tråden egentligen handlar om). Jag skulle snarare säga tvärtom, många har fått jobb.
Citera
2017-02-07, 12:32
Medlem
Teleslingas avatar
Sverige kommer inte att kollapsa och naturligtvis vill ingen politiker det heller.
Citera
2017-02-07, 12:34
Medlem
AnalJesuss avatar
Börjar glida in lite damage control här i tråden nu ser jag, dags för mig att ta en paus hursomhelst.
Citera
2017-02-07, 12:36
Medlem
Stugsittares avatar
Dom vill inte, att landet skall kollapsa.

Dom fattar bara inte bättre.

När vår statsminister under galopperande "flyttningskris" beordrade rikspolischefen att till varje pris hålla gränsen öppen, och släppa in allt och alla utan kontroll.

Då hade han ingen tanke på följande:

1: Har vi 150 000 bostäder lediga + 300 000 bostäder till för den så kallade "anhörigflyttningen"?

2: Haver vi verkligen så mycket pengar över, att vi med glädje kan ösa dessa över alla dessa människor?

3: Klarar vår redan till bristningsgränsen, på grund av pengabrist nedbantade och nedbesparade sjukvård verkligen av att ta hand om ytterligare flera hundra tusen människor, som aldrig tidigare fått vård?

Även med "G" lågstadiematematik hade ställt dessa frågor, och inte fått ihop det.

Till detta kommer - inget ansvar för vad dom gör.
Dom kan föröda ett helt land, och dess ekonomi - men, lika glada är dom för det.
Tillhör man politikereliten, är man helt frikopplad från ansvar och där tillkommande konsekvens.
Man kan & får göra precis vad fan man vill, och gör det.

En privat företagsledare hade lätt drivits till självmord över ett sådant misslyckande som detta.

Nu är det vi stackars få svenskar, som genom grov sjävspäkelse, utebliven vård och pensioner får ta smällen.

Arbeta tills du blir 70, minst - och våga inte sjukskriva dig din smitare och kverulant, arbeta till du dör, och var lönsam, du har ett tungt lass att släpa på.
Citera
2017-02-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
1 Sjukvården har problem men det är knappast kaos, de flesta patienter som är sjuka är faltiskt nöjda. De som klagar är folk med mindre akuta åkommor som får vänta några timmar. Samt viss operationer som drar ut på tiden. Det är förvisso dåligt men knappast kaos.

2 samma sak här, det har inte havererat. Det är inte på topp men folk döms fortfarande och folk klagar fortfarande på pissiga straff ända tills de döms själva (tänker Ekeroth).

3 fast eftersom vi har fred och inte behöver militären ser jag det egentligen som rätt smart.

4 skolan är knappast en krigzon, varför överdriva. Precis som sjukvården har den problem men inte mer än så.

5 vissa politiker (tänker ekeroth igen) gör det, majoriteten gör det dock inte.

6 om man bortser från din grova överdrift så är det såklart en bieffekt av invandringen. Så är det.

7 inga kommentarer om random kändisar.

8 otroligt svårt att tro att det sker frekvent. Förjävligt om det hänt men jag känner en del som jobbar på äldreboenden och där har gamlingarna det jättebra och äter bra mat.

Sen undrar jag lite varför SD röstade mot sänkt skatt för pensionärer som sossarna ville införa...

Hej igen Sook. Vill påminna dig om mitt tidigare inlägg här:
(FB) Finansminister Andersson går "full Orwell" över skattepolitiken(Nyspråk, rubr/Mod)

Dina påståenden är bara åsikter. Det är inte fakta. Vad vill du tillföra?

Vänligen visa källor som belägger det du framför. Tack på förhand.
Citera
2017-02-07, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Hur många i Sverige har boivit av med jobbet på grund av invandringen (som tråden egentligen handlar om). Jag skulle snarare säga tvärtom, många har fått jobb.

Tråden handlar om en begynnande samhällskollaps och ett slutgiltigt brott av samhällskontraktet.

Invandringskarusellen går inte ens runt. Det finns en relativt stor arbetslöshet, invandrare startar inga flermansbolag. Ett enkelt svar att tänka över.
Citera
2017-02-07, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Sverige kommer inte att kollapsa och naturligtvis vill ingen politiker det heller.

Vem ska betala om Sverige blir som Malmö?
http://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/vem-ska-betala-om-sverige-blir-som-malmo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in