2017-02-07, 11:19
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Det finns många teorier om de bakomliggande orsakerna till att Sverige är på väg mot kollaps. MEN i slutändan handlar det om legitimitet anser jag.

Legitimitet kan sägas beteckna det rättfärdigade, tillåtna eller berättigade av något i en kultur eller ett samhälle med de normer som finns där. Så länge medborgarna accepterar ordningen så finns legitimitet för systemet.

VARFÖR ger medborgarna legitimitet åt det politiska systemet och de offentliga verksamheterna? Det borde rimligen vara den avgörande frågan.

Polu, du är nästan lite för smart och genomtänkt för flashback!

Gillar dina inlägg, får du någon återkoppling på att det går in? Eller orkar folk inte tänka?

Apropå legitimitet, så börjar den ifrågasättas nu allt mer. Människor som har uppsatta positioner och har så kallad "fallhöjd" vågar nu i allt större utsträckning ifrågasätta den rådande ordningen med det rådande systemet.

Varje gång någon "relevant" röst i samtiden, ställer följande fråga publikt - "Varför är sanningen ful, rasistisk och närmast kriminell" så är det ännu en kil in i systemet, ett system som oundvikligen nu börjar vittra sönder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
I vilka länder fungerar egentligen psykiatrin? Det är en rätt knepig kundgrupp som söker sig ditt

Psykisk ohälsa är den enskilt största orsaken till sjukskrivningar i Sverige sedan något år tillbaka. Den psykiska ohälsan växer snabbt i Sverige. För andra exempel på problem i vården kan du se mina inlägg i följande tråd:
(FB) SD skyller sjukvårdskrisen på invandrarna-åker till akuten för småkrämpor

Jag har också skrivit lite om psykiatrin här:
(FB) Sinthu Selvarajah dog efter polisingripande. Västerås 12/12-14
Citera
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
I vilka länder fungerar egentligen psykiatrin? Det är en rätt knepig kundgrupp som söker sig ditt
Tycker inte psykiatrin är särskilt givande, men en del har den hjälpt mig, dock även stjälpt.

Överbelastningen är vad jag syftar på, inte om psykiatrin i sig fungerar.

Intelligenta människor uppfattas ofta som knepiga av mindre intelligenta människor.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-07 kl. 12:03.
Citera
2017-02-07, 11:27
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Om sjukvården är kaos, varför fick jag all den vård jag behöver på mindre än 10 dagar när dom hittade cancer i kroppen? Har du några seriösa belägg för dessa påståenden eller målar du bara fan på väggen?
Du hade förmodligen tur.
Citat:
Vårdplatserna blev ännu färre 2015

Antalet vårdplatser i landet minskade med 3 procent mellan 2014 och 2015, enligt ny statistik från Sveriges Kommuner och landsting.
...
http://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2016/06/Vardplatserna-annu-farre-/

Citat:
Halvering av antalet vårdplatser i Norrbotten

Sedan millennieskiftet har antalet vårdplatser i Norrbotten nästan halverats, rapporterar P4 Norrbotten.
...
http://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/01/10/halvering-av-vardplatser-i-norrbotten/

Citat:
Brist på platser hotar patientsäkerheten
Överbeläggningarna i vården ökar i 18 av 21 landsting.
...
https://www.dagenssamhalle.se/nyhet/brist-pa-platser-hotar-patientsaekerheten-30219

Citat:
Sverige har lägst andel vårdplatser i EU

Statistiken är hämtad ur OECD-rapporten Health at a Glance Europe 2012.
Läs hela rapporten här.
Endast Turkiet (ej EU-medlem) har i jämförelsen färre vårdplatser/capita än Sverige. Genomsnittet i EU lig
-
ger på 5,3 vårdplatser / 1000 invånare. Sverige har hälften så många, 2,7 vårdplatser / 1000 invånare.
...
http://www.sjukhuslakaren.se/wp-content/uploads/2013/04/Faktaunderlag_vardplatser.pdf
Citera
2017-02-07, 11:33
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
Tycker inte psykiatrin är särskilt givande, men en del har den hjälpt mig, dock även stjälpt.

Överbelastningen är vad jag syftar på, inte om psykiatrin i sig fungerar.

Psykriatrin är patetisk!

Den är till för människor som envisas med att vilja "vara sig själva", vad fan det nu är!

Alla psykologer borde bara säga: Sluta larva dig med att "vara dig själv", anpassa dig, och "spela spelet" istället. Du kommer märka att det är mycket roligare än att "vara sig själv" när man väl lärt sig spelet.

Det är därför alla flashbackare dömer ut politiker och journalister som dumma i huvudet, det är dom inte, tvärtom, de har fattat galoppen i livet, och gör det som funkar, bakom ett överlägset leende!

Meanwhile: Så kallade "smarta" människor, så kallade "äkta" människor sitter och skriver sina välinitierade inlägg här på flashback! Som om livet och samhället någonsin har med förnuft och rättvisa att göra. Lol, som att det skulle vara en vinnande strategi.

Sport är en bra metafor för livet, det handlar om att göra det som funkar så bra som möjligt! Och skita i objektivitet, bara se till det som gynnar egna intressen.

"Whats in it for me"? Den frågan har politiker och journalister ställt sig konstant sedan barnsben, det är därför de har den karriären, statusen och pengarna de har. Mångmillionvillorna i de förmedlade överklassområdena.

Under tiden sitter vi här och skriver smarta saker om samhällsordningen som inte politiker har lagt märke till. Eller bryr sig om to be honest!

Sen tror vi att det är vi som "outsmartar" dom, men vilka är det som outsmartar vilka egentligen?

Sorry för cyniskt inlägg, ville bara bejaka den sidan av myntet också.

För mig personligen kommer alltid rättvisa, sanningen, humanism och äkta empati vara ledstjärnor, så väl för andra enskilda människor, som för landet i stort!
Senast redigerad av Belavia 2017-02-07 kl. 11:36.
Citera
2017-02-07, 11:40
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Psykriatrin är patetisk!

Den är till för människor som envisas med att vilja "vara sig själva", vad fan det nu är!

Alla psykologer borde bara säga: Sluta larva dig med att "vara dig själv", anpassa dig, och "spela spelet" istället. Du kommer märka att det är mycket roligare än att "vara sig själv" när man väl lärt sig spelet.

Det är därför alla flashbackare dömer ut politiker och journalister som dumma i huvudet, det är dom inte, tvärtom, de har fattat galoppen i livet, och gör det som funkar, bakom ett överlägset leende!

Meanwhile: Så kallade "smarta" människor, så kallade "äkta" människor sitter och skriver sina välinitierade inlägg här på flashback! Som om livet och samhället någonsin har med förnuft och rättvisa att göra. Lol, som att det skulle vara en vinnande strategi.

Sport är en bra metafor för livet, det handlar om att göra det som funkar så bra som möjligt! Och skita i objektivitet, bara se till det som gynnar egna intressen.

"Whats in it for me"? Den frågan har politiker och journalister ställt sig konstant sedan barnsben, det är därför de har den karriären, statusen och pengarna de har. Mångmillionvillorna i de förmedlade överklassområdena.

Under tiden sitter vi här och skriver smarta saker om samhällsordningen som inte politiker har lagt märke till. Eller bryr sig om to be honest!

Sen tror vi att det är vi som "outsmartar" dom, men vilka är det som outsmartar vilka egentligen?

Sorry för cyniskt inlägg, ville bara bejaka den sidan av myntet också.

För mig personligen kommer alltid rättvisa, sanningen, humanism och äkta empati vara ledstjärnor, så väl för andra enskilda människor, som för landet i stort!
Skitsnack imo, men lev du det liv du vill leva.

Vill inte outsmarta någon men tänker inte låta en sådan nedvärdering ligga kvar obemött.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-07 kl. 11:42.
Citera
2017-02-07, 11:41
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalJesus
Skitsnack imo, men lev du det liv du vill leva.

Du läste inte ända till slutet uppenbarligen..
Citera
2017-02-07, 11:44
Medlem
Frewibs avatar
Politikerna fattar inte att de förstör något, de är bara dumma.
Citera
2017-02-07, 11:45
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du läste inte ända till slutet uppenbarligen..
Vadå tror att vi outsmartar politikerna?

Nä du får själv stå för det inlägget, finns lite jag kan hålla med om men inte mkt.

Cancerspridning är vad ditt inlägg framstår som i mina ögon.
Senast redigerad av AnalJesus 2017-02-07 kl. 11:57.
Citera
2017-02-07, 11:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Vad klagar ni för? Vi har längst betald pappaledighet i världen. Allt är bara bra. Inget att oroa sig för.
Citera
2017-02-07, 11:49
Medlem
stripesssss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Kan någon tala om varför:
1. Sjukvården är kaos.
2. Rättsväsendet fullständigt havererat.
3. Nästan totalt nedlagd militär.
4. Skolan en krigszon.
5. Politiker som beter sig fullkomligt psykopatiskt.
6. Invandrare som begår brott i varenda gatuhör, invandrare våldtar folk på löpande band, både småpojkar, flickor och vuxna.
7. Kändisar som står så långt ifrån verkligheten i sina uttalanden att dom verkar vara nyfödda på den här planeten IDAG.
8. Pensionärer som blir svårt misshandlade i vården i sitt slutskede i livet.

Det här är så löjligt uppenbart att det är meningen att Sverige ska gå åt helvete. Att politikerna antadligen vill döda oss.

VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER???

VARFÖR HÄNDER ALLT DET HÄR???

För att globalist sionister tjänar pengar på det.
1: Massinvandring hotar den vita rasens existens. (På sikt rasblandas vita bort).
2: Dem tjänar på resurserna som flyktingarna lämnat efter sig i hemländerna. Somalia t.ex är ett rikt naturresursland. Men finns det färre som utnyttjar dessa kan globalisterna roffa åt ännu mer åt sig själva.
3: Mer människor från fattiga länder kommer jobba för lägre lön dvs lönedumpning, detta tjänar stora kapitalistföretag på: mer arbetskraft + lägre utgifter = win X2.
4: Mer människor i västvärlden betyder mer konsumtion av varor och elektronikprylar och allt annat. Mer konsumtionen betyder mer vinster för kapitalistföretag.
5: De konflikter som startats i mellanöstern har varit till Israels fördel.

Judar och Europa har varit i krig med varandra sen hundratals år tillbaka i tiden och vi är det fortfarande.
Det som måste göras är att sprida info och kunskap samt motverka rasblandning till varje pris. De hundratusentals män som invaderat här kommer leta efter en partner, unga naiva flickor som skolats in i propagandamaskinen till skola får bara höra hur trevligt det är med andra kulturer osv.
Vi måste återfå kontakt med våra historiska och kulturella rötter så att folk känner någon anknytning till sitt folk, sitt land och sin historia. Att återuppta alla sådana kopplingar motverkas överallt av bl.a bonnier ägda böcker och media. Jag vet ju själv hur mycket jag lärt mig av det fornnordiska från skolan. - Inte ett skit. Däremot hade vi religionskunskap osv där man fick lära sig massor av både kristendom, islam och judendom. Vi måste även sprida vetskap om den inverkan kristendomen hade på Europa, hur stora delar av befolkningen dog, uppfinningar och kultur förstördes.
Så det är verkligen fräckhet till max att globalist eliten förnekar oss tillgång till vår egen historia samtidigt som man packar på sin egen och alla andras och uppmanar till rasblandning etc.
Citera
2017-02-07, 12:05
Medlem
AnalJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vad klagar ni för? Vi har längst betald pappaledighet i världen. Allt är bara bra. Inget att oroa sig för.
Även plockgodis och norrsken, all is forgiven 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in