Citat:
Ursprungligen postat av
AnalJesus
Tycker inte psykiatrin är särskilt givande, men en del har den hjälpt mig, dock även stjälpt.
Överbelastningen är vad jag syftar på, inte om psykiatrin i sig fungerar.
Psykriatrin är patetisk!
Den är till för människor som envisas med att vilja "vara sig själva", vad fan det nu är!
Alla psykologer borde bara säga: Sluta larva dig med att "vara dig själv", anpassa dig, och "spela spelet" istället. Du kommer märka att det är mycket roligare än att "vara sig själv" när man väl lärt sig spelet.
Det är därför alla flashbackare dömer ut politiker och journalister som dumma i huvudet, det är dom inte, tvärtom, de har fattat galoppen i livet, och gör det som funkar, bakom ett överlägset leende!
Meanwhile: Så kallade "smarta" människor, så kallade "äkta" människor sitter och skriver sina välinitierade inlägg här på flashback! Som om livet och samhället någonsin har med förnuft och rättvisa att göra. Lol, som att det skulle vara en vinnande strategi.
Sport är en bra metafor för livet, det handlar om att göra det som funkar så bra som möjligt! Och skita i objektivitet, bara se till det som gynnar egna intressen.
"Whats in it for me"? Den frågan har politiker och journalister ställt sig konstant sedan barnsben, det är därför de har den karriären, statusen och pengarna de har. Mångmillionvillorna i de förmedlade överklassområdena.
Under tiden sitter vi här och skriver smarta saker om samhällsordningen som inte politiker har lagt märke till. Eller bryr sig om to be honest!
Sen tror vi att det är vi som "outsmartar" dom, men vilka är det som outsmartar vilka egentligen?
Sorry för cyniskt inlägg, ville bara bejaka den sidan av myntet också.
För mig personligen kommer alltid rättvisa, sanningen, humanism och äkta empati vara ledstjärnor, så väl för andra enskilda människor, som för landet i stort!