Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Nej, jag kommer inte slösa tid på något du påstår, time is money. Slänger du ur dig något så fram med exempel din lögnare och rövare.
Nu har jag ju hänvisat till sådana. Det är inte så att det tar så lång tid att titta tillbaka.
Dessutom borde du väl komma ihåg de.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Jag betalar kapitallskatt till ditt ränteavdrag din bidragstagare, dessutom verkar du inte jobba.
1. Nej, du har fel. Du betalar inte någon skatt till något ränteavdrag åt mig.
2. Nej, du har fel. Jag är inte mottagare av något bidrag.
3. Nej, du har fel. Jag verkar tvärtom jobba, eftersom jag bara skriver på kvällar och helger.
Du ser själv hur illa det är. Du lyckas få in tre fel på bara en mening.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Hyresvärdar får in minst 7-10% direktavkastning med presumtionshyresnivån på nyproduktion färdigställd mellan år 2012-2017. När husen betalades av 15 år senare blir direktavkastnignen ännu högre ifall dessa ockerhyror skall bestå. Jag kan inte fatta HGF och SABO sviker hyrestagare och folket på detta vis, för vilken sida jobbar dom för nuförtiden.
Nu efterfrågade jag väl stöd för dessa påståenden. Det klarar du inte av att levererar.
Istället tar du och upprepar påståendena som en papegoja.
Om du inte klarar av att leverera något stöd för detta får du väl i stället svar att du bara fantiserade fritt.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Ja, detta var en nyhet. Men det var bara ett förslag från en utredning.
Har man gått vidare eller ligger förslaget bara och samlar damm?
Förslaget lär bara leda till att man långsamt, genom inte höja hyran i takt med kostnaderna, gå mot förlusthyra. Och då kommer en ombildning till BR att ske.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Kurt-sunes idol Lennart Weiss är positiv vilket innebär detta är mycket dåligt för hyresgäster.
Och här säger du att detta är för komplicerat för din hjärna och du bara går efter vad andra tycker.
Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Hyresgästföreningen kör kuken i arslet på hyresgäster och bruksvärdesprincipen. Är det någon som förstår vad det är som pågår?
Du får försöka hantera dina sexfantasier på något annat sätt än att släpa in dom i tråden om bostadsbrist.
Det som pågår är en fråga om det ska kunna byggas HR eller inte.
Och du använder ju inte dina pengar till att bygga några HR och hyra ut till förlust. Varför gör du inte det?
Hade ni som försvarade bruksvärdeshyra tagit ansvar så hade ni inte skapat några bostadsköer.
Det är ert fel.