2017-02-05, 10:11
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det är snarare så att du är så extremt egocentrisk att du inte förstår hur det sker.

Där ser vi klart och tydligt hur frikopplad du är från verkligheten. I verkligheten är det precis tvärtom. Det nyliberala innebär tvärtom att var och en gör rätt för sig.
Du ägnar dig åt rena lögner. Och då borde du själv fundera över varför du behöver förfalla till sådan extrem verklighetsförfalskning.

Nej, det är inte allmänt känt. Det är ett gravt förvirrat falsarium som rimligt ganska få "tokar" går omkring och fantiserar om.

Och när du och din pappa gör en verklighetskontroll och ser att i vänsterns Nordkorea har man skrapat ihop till ett BNP/Capita på ca 1800 USD och "borgarnas" Sydkorea är man uppe i ca 34000 USD, så drar ni slutsatsen att 1800 är mycket mer än 34000. Och därmed stämmer påståendet.

Vi säger att du skall göra rätt för dig och betala för dina varor och tjänster. Eftersom du klargjort i mängder av inlägg att du vill snika till dig på bekostnad av andra, så är detta ett problem för dig, och du beskriver det som att andra profiterar på dig när du ska betala för dig.

Du använder mina egna ord och epitet på dig "sniken" tillbaka mot mig, fascinerande.

Vad är det jag snikar på bekostnad av andra i dagsläget och parasiterar menar du ? Konkreta exempel
Senast redigerad av slemhog 2017-02-05 kl. 10:14.
Citera
2017-02-05, 10:12
Medlem
slemhogs avatar
Förra våren kom HGF, Sabo och någon socialdemokratisk utredare överens om att presumtionshyrorna ska inte kunna sänkas efter dessa 15 år passerat.

Vad är det som pågår när HGF och SABO rövknullar folket på detta vis och tillåter hyresvärden ta ut mer än 7-10% direktavkastning efter 15 år på hyresgästers bekostnad när huset då redan är avbetalt. Dom inför ju i praktiken marknadshyror då presumtionshyrorna hela tiden ökar för varje år och är år 2017 uppe i Norge nivå och enorm ackumelering av kapital hos ett fåtal priviligerade.
Senast redigerad av slemhog 2017-02-05 kl. 10:18.
Citera
2017-02-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Förra våren kom HGF, Sabo och någon socialdemokratisk utredare överens om att presumtionshyrorna ska inte kunna sänkas efter dessa 15 år passerat.
Har du någon länk till det?

(Tror inte det stämmer med lagstiftningen. Den medger att HGF kan sänka hyran till förlust för fastighetsbolaget, vad jag känner till).

Citat:
Vad är det som pågår när HGF och SABO rövknullar folket på detta vis och tillåter hyresvärden ta ut mer än 7-10% direktavkastning efter 15 år på hyresgästers bekostnad när huset då redan är avbetalt. Dom inför ju i praktiken marknadshyror då presumtionshyrorna hela tiden ökar för varje år och är år 2017 uppe i Norge nivå och enorm ackumelering av kapital hos ett fåtal priviligerade.
Ditt rövknullande är nog bara i din fantasi.
Var får du dessa 7-10% ifrån?
Huset är inte avbetalt på 15 år. Försök vara lite mindre i det blå och yra. 15 år presumtionshyra handlar bara om att fastighetsbolaget inte skall gå med förlust.

Vi har ju konstaterat, om och om igen, att du och andra regleringskramare inte tar det minsta initiativ till att ta ansvar för bostadsbyggandet. Och det lär bero på att ni är medvetna om att det är en förlustverksamhet. (Ni är en slags samhällsterrorister).

Citat:
Du använder mina egna ord och epitet på dig "sniken" tillbaka mot mig, fascinerande.

Vad är det jag snikar på bekostnad av andra i dagsläget och parasiterar menar du ? Konkreta exempel
Det har jag gjort i svar på ett otal inlägg som du skrivit. Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa.
Citera
2017-02-05, 11:47
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Har du någon länk till det?

(Tror inte det stämmer med lagstiftningen. Den medger att HGF kan sänka hyran till förlust för fastighetsbolaget, vad jag känner till).

Ditt rövknullande är nog bara i din fantasi.
Var får du dessa 7-10% ifrån?
Huset är inte avbetalt på 15 år. Försök vara lite mindre i det blå och yra. 15 år presumtionshyra handlar bara om att fastighetsbolaget inte skall gå med förlust.

Vi har ju konstaterat, om och om igen, att du och andra regleringskramare inte tar det minsta initiativ till att ta ansvar för bostadsbyggandet. Och det lär bero på att ni är medvetna om att det är en förlustverksamhet. (Ni är en slags samhällsterrorister).

Det har jag gjort i svar på ett otal inlägg som du skrivit. Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa.

Nej, jag kommer inte slösa tid på något du påstår, time is money. Slänger du ur dig något så fram med exempel din lögnare och rövare. Jag betalar kapitallskatt till ditt ränteavdrag din bidragstagare, dessutom verkar du inte jobba.

Hyresvärdar får in minst 7-10% direktavkastning med presumtionshyresnivån på nyproduktion färdigställd mellan år 2012-2017. När husen betalades av 15 år senare blir direktavkastnignen ännu högre ifall dessa ockerhyror skall bestå. Jag kan inte fatta HGF och SABO sviker hyrestagare och folket på detta vis, för vilken sida jobbar dom för nuförtiden.

https://www.hemhyra.se/nyheter/nybyggnadshyror-ska-inte-kunna-sankas/

Har du missat detta? Titta, nu kan du investera långsiktigt i hyresfastigheter din gam och profitera på fattiga människor.

Nybyggnadshyror ska inte kunna sänkas
11 maj 2016 kl 11:54 Uppdaterad 11 maj 2016 kl 16:16

De två största förändringarna är att en spärregel införs så att presumtionshyror, även kallade nyproduktionshyror, inte ska kunna sänkas efter de 15 år som de är undantagna de årliga hyresförhandlingarna och bruksvärdesystemet. Dagens presumtionshyror anses av många bedömare, även inom Hyresgästföreningen, ligga i närheten av de nivåer som marknadshyror skulle innebära.

Sabo, som organiserar det kommunala bostadsbolagen, menar att förslagen är bra för bostadsmarknaden i Sverige.

– Snart går tiden ut för de första presumtionshyrorna och hyresnivåerna kan då komma att prövas genom vanliga bruksvärdesjämförelser. Bland Sabos medlemsföretag finns det en berättigad osäkerhet om vad det kommer innebära för de framtida intäkterna. Jag tycker därför att det här förslaget är bra, säger vd:n Kurt Eliasson.[/i]

– Det är ingen tvekan om att det är bra att regelverket för hur man ska förhandla blir striktare. Förslaget om presumtionshyrorna är också en förbättring. Men dessa förslag löser inte bostadsbristen. För att göra det krävs att påbörjar en avreglering av hyressättningssystemet, säger Reinhold Lennebo.

Mer positiv låter Lennart Weiss, kommersiell direktör på byggbolaget Veidekke:

– Det är bra att man en gång för alla reder ut problematiken med presumtionshyrorna. När det är klarlagt att hyrorna inte kommer att sänkas efter 15 år innebär det att kalkylräntorna kan sättas lägre. Sannolikt gör det att presumtionshyrorna kan bli något lägre. Men jag hade föredragit att bruksvärdessystemet hade setts över bruksvärdessystemet och preciserat faktorer för exempelvis läge och standard, säger Lennart Weiss.

Kurt-sunes idol Lennart Weiss är positiv vilket innebär detta är mycket dåligt för hyresgäster.

Hyresgästföreningen kör kuken i arslet på hyresgäster och bruksvärdesprincipen. Är det någon som förstår vad det är som pågår?

Jag ska ringa Marie Linder och Simon Safari och ställa dom mot väggen nu i veckan.
Senast redigerad av slemhog 2017-02-05 kl. 11:59.
Citera
2017-02-05, 12:50
Medlem
Citat:
Nej, jag kommer inte slösa tid på något du påstår, time is money. Slänger du ur dig något så fram med exempel din lögnare och rövare.
Nu har jag ju hänvisat till sådana. Det är inte så att det tar så lång tid att titta tillbaka.
Dessutom borde du väl komma ihåg de.

Citat:
Jag betalar kapitallskatt till ditt ränteavdrag din bidragstagare, dessutom verkar du inte jobba.
1. Nej, du har fel. Du betalar inte någon skatt till något ränteavdrag åt mig.
2. Nej, du har fel. Jag är inte mottagare av något bidrag.
3. Nej, du har fel. Jag verkar tvärtom jobba, eftersom jag bara skriver på kvällar och helger.

Du ser själv hur illa det är. Du lyckas få in tre fel på bara en mening.

Citat:
Hyresvärdar får in minst 7-10% direktavkastning med presumtionshyresnivån på nyproduktion färdigställd mellan år 2012-2017. När husen betalades av 15 år senare blir direktavkastnignen ännu högre ifall dessa ockerhyror skall bestå. Jag kan inte fatta HGF och SABO sviker hyrestagare och folket på detta vis, för vilken sida jobbar dom för nuförtiden.
Nu efterfrågade jag väl stöd för dessa påståenden. Det klarar du inte av att levererar.
Istället tar du och upprepar påståendena som en papegoja.
Om du inte klarar av att leverera något stöd för detta får du väl i stället svar att du bara fantiserade fritt.

Citat:
https://www.hemhyra.se/nyheter/nybyggnadshyror-ska-inte-kunna-sankas/

Har du missat detta?
Ja, detta var en nyhet. Men det var bara ett förslag från en utredning.
Har man gått vidare eller ligger förslaget bara och samlar damm?

Förslaget lär bara leda till att man långsamt, genom inte höja hyran i takt med kostnaderna, gå mot förlusthyra. Och då kommer en ombildning till BR att ske.

Citat:
Kurt-sunes idol Lennart Weiss är positiv vilket innebär detta är mycket dåligt för hyresgäster.
Och här säger du att detta är för komplicerat för din hjärna och du bara går efter vad andra tycker.

Citat:
Hyresgästföreningen kör kuken i arslet på hyresgäster och bruksvärdesprincipen. Är det någon som förstår vad det är som pågår?
Du får försöka hantera dina sexfantasier på något annat sätt än att släpa in dom i tråden om bostadsbrist.

Det som pågår är en fråga om det ska kunna byggas HR eller inte.

Och du använder ju inte dina pengar till att bygga några HR och hyra ut till förlust. Varför gör du inte det?
Hade ni som försvarade bruksvärdeshyra tagit ansvar så hade ni inte skapat några bostadsköer.
Det är ert fel.
Citera
2017-02-05, 13:02
Medlem
slemhogs avatar
En socialdemokratisk utredning till ligger nu på bordet där det ser ut som dom ska klämma åt svartkontrakten, skenbytes och förslag om att man ska förlora hyreskontraktet ifall man tar ut för mycket i andrahandshyra. Dom ger sig på hyresgäster men bostadsrättsägare ska tydligen fortsatt få hyra ut en 1:a i vasastan för 14000 kr på blocket nu och råna sina medmänniskor och inte behöva bli av med något kontrakt. Orättvisa villkor.

Socialdemokratin och hyresgästföreningen ger sig både på hyresgäster och inför i princip marknadshyra med bevarandet av presumtionshyresnivåer efter 15 år.

Sverigedemokraterna som ska samarbeta med moderaterna vilket gör mig rasande. Sverigedemokraterna som röstade igenom fri nivå på andrahandshyror med alliansen 2013.
Det ser inget vidare ut när man tittar på Sverigedemokraternas bostadspolitik även om dom pratat sänka skatten på hyresfastigheter och bygga billigare hyresrätter, men dom verkar inte vilja ha subventioner och verkar mer inriktade på pensionärer ska bo billigt bara.
Jag känner mig lurad av SD, trodde dom var ett ekonomiskt socialdemokratiskt parti som ville skicka tillbaka minst 1 miljon utomeuropeer.

Det finns ingen part som värnar allas rimliga villkor förutom vänsterpartiet längre, ett parti jag inte tål med deras massinvandring, fördelning av pengar till araber, förmögenhetsskatter, miljötrams och feminism. Måste erkänna dom har iaf en del ekonomisk politik som är rätt och riktig som slemhog håller med om.

Dags för slemhog att starta sitt egna parti som sopar rent hus och återställer Sverige till år 1985.

Tänk va härligt med reglerade banker, inflation som äter upp bostadslån, nybyggda bostadsrätter som säljs för 25000 kr och kan säljas för 200 000 kr 2 år senare utan reavinstskatt, 1/4 dels bostadspriser mot idag i Stockholms området, en normal fastighetskatt och snabbare skuldfri, stark välfärd med 100% sjukpenning och akassa, fasta jobb bara och bemanningsföretag såg man inte röken av, obefintlig arbetslöshet, social trygghet , svensk kultur, inga utanförskapsområden, mycket mindre bostadsbrist, topless tjejer på stranden, låg brottslighet där importerad grov brottslighet som gruppvåldtäkter och car jackings som börjar dyka upp mer och mer nu som i USA inte existerade, mindre pengar åt nyliberalerna, lagom demografisk nivå av babbar.

Allt detta ska mitt parti återställa och som vallöfte till folket att första prioritet är att införa 7.5 tim arbetsdag och 30 min lunch med bibehållen lön. 1 tim mer fritid åt folket och en harmonisering med våra grannländer i norden. Slutmålet är 6 tim arbetsdag eller 8.5 tim dag 4 ggr i veckan med ledig fre-lör-sön. Svenska företag som flyttar utomlands sätter man tullar på som Trump gör så industrin kommer hem igen.
Senast redigerad av slemhog 2017-02-05 kl. 13:21.
Citera
2017-02-06, 07:51
Medlem
berra77s avatar
Citat:
En socialdemokratisk utredning till ligger nu på bordet där det ser ut som dom ska klämma åt svartkontrakten, skenbytes och förslag om att man ska förlora hyreskontraktet ifall man tar ut för mycket i andrahandshyra. Dom ger sig på hyresgäster men bostadsrättsägare ska tydligen fortsatt få hyra ut en 1:a i vasastan för 14000 kr på blocket nu och råna sina medmänniskor och inte behöva bli av med något kontrakt. Orättvisa villkor.

Socialdemokratin och hyresgästföreningen ger sig både på hyresgäster och inför i princip marknadshyra med bevarandet av presumtionshyresnivåer efter 15 år.

Sverigedemokraterna som ska samarbeta med moderaterna vilket gör mig rasande. Sverigedemokraterna som röstade igenom fri nivå på andrahandshyror med alliansen 2013.
Det ser inget vidare ut när man tittar på Sverigedemokraternas bostadspolitik även om dom pratat sänka skatten på hyresfastigheter och bygga billigare hyresrätter, men dom verkar inte vilja ha subventioner och verkar mer inriktade på pensionärer ska bo billigt bara.
Jag känner mig lurad av SD, trodde dom var ett ekonomiskt socialdemokratiskt parti som ville skicka tillbaka minst 1 miljon utomeuropeer.

Det finns ingen part som värnar allas rimliga villkor förutom vänsterpartiet längre, ett parti jag inte tål med deras massinvandring, fördelning av pengar till araber, förmögenhetsskatter, miljötrams och feminism. Måste erkänna dom har iaf en del ekonomisk politik som är rätt och riktig som slemhog håller med om.

Dags för slemhog att starta sitt egna parti som sopar rent hus och återställer Sverige till år 1985.

Tänk va härligt med reglerade banker, inflation som äter upp bostadslån, nybyggda bostadsrätter som säljs för 25000 kr och kan säljas för 200 000 kr 2 år senare utan reavinstskatt, 1/4 dels bostadspriser mot idag i Stockholms området, en normal fastighetskatt och snabbare skuldfri, stark välfärd med 100% sjukpenning och akassa, fasta jobb bara och bemanningsföretag såg man inte röken av, obefintlig arbetslöshet, social trygghet , svensk kultur, inga utanförskapsområden, mycket mindre bostadsbrist, topless tjejer på stranden, låg brottslighet där importerad grov brottslighet som gruppvåldtäkter och car jackings som börjar dyka upp mer och mer nu som i USA inte existerade, mindre pengar åt nyliberalerna, lagom demografisk nivå av babbar.

Allt detta ska mitt parti återställa och som vallöfte till folket att första prioritet är att införa 7.5 tim arbetsdag och 30 min lunch med bibehållen lön. 1 tim mer fritid åt folket och en harmonisering med våra grannländer i norden. Slutmålet är 6 tim arbetsdag eller 8.5 tim dag 4 ggr i veckan med ledig fre-lör-sön. Svenska företag som flyttar utomlands sätter man tullar på som Trump gör så industrin kommer hem igen.

Varför begränsa sig till att bakåtsträva till 80-talet.
Det var ju ännu bättre på 60-talet, då klarade sig de flesta på en lön.
Inte en massa skit på TV, då var det hylands hörna, humle o dumle en gång i veckan och ordentliga nyheter.
Aga var fortfarande tillåtet så man kunde dänga ungarna när de inte skötte sig.

Personligen tycker jag nog slutet av 1800-talet verkar ha varit en bra tidsålder, då skötte sig de flesta helt själv i sina egna småjordbruk. Inget jäkla snack om 40 timmar arbetsvecka. Ville du ha ett större hus fick du såga ned träd, göra stockar och själv såga till plankor. Snyggt blev det dock med kilformade plankor.

Nä du slemmis, så många röster kommer du inte att få.

2050 kommer säkert någon annan slemmis att se tillbaka på 2010-talet med de extremt låga bostadspriserna som gällde då och vara besviken att hen inte hoppade på bostadståget i tid.
Citera
2017-02-07, 07:37
Medlem
Big Bosss avatar
Detta lär vara framtiden för 'billiga' bostäder i detta land: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/milj%C3%B6f%C3%B6rvaltningen-reagerar-stora-brister-hos-studentl%C3%A4genheter-1.4139713

5 - 6 tusen ska dom ha i hyra för att bo i en 'hyrescontainer'.
Citera
2017-02-07, 11:28
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Detta lär vara framtiden för 'billiga' bostäder i detta land: http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/milj%C3%B6f%C3%B6rvaltningen-reagerar-stora-brister-hos-studentl%C3%A4genheter-1.4139713

5 - 6 tusen ska dom ha i hyra för att bo i en 'hyrescontainer'.

Låter som ett rimligt marknadspris, det är ju ändå "all inclusive".
I en fungerande marknadsekonomi är det ju bara för hyresgästen som vill ha högre standard att köpa en lägenhet eller betala lite mer hyra för en bättre hyreslägenhet.
Nu har vi ju tyvärr inte en helt fungerande bostadsmarknad.
Citera
2017-02-07, 12:19
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Låter som ett rimligt marknadspris, det är ju ändå "all inclusive".
I en fungerande marknadsekonomi är det ju bara för hyresgästen som vill ha högre standard att köpa en lägenhet eller betala lite mer hyra för en bättre hyreslägenhet.
Nu har vi ju tyvärr inte en helt fungerande bostadsmarknad.

Rimligt marknadspris att bo i en container på 26 kvm som möglar för 5 - 6 tusen? Ok....

Håller inte med.
Senast redigerad av Big Boss 2017-02-07 kl. 12:23.
Citera
2017-02-07, 12:47
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Rimligt marknadspris att bo i en container på 26 kvm som möglar för 5 - 6 tusen? Ok....

Håller inte med.

Hade vi haft en fungerande bostadsmarknad är det mycket troligt att hyran varit lägre.
Nu har ju den stackars saten inte mycket alternativ än att bo i råttboet.
Citera
2017-02-07, 13:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Håller inte med.

Verkar inte vara svåruthyrda direkt. Men visst är det trist att bristen på förstahandskontrakt är så pass stor att folk betalar så mycket för så lite.

En annan anledning till att containrar kan vara så dyra är att de står på tillfälliga bygglov. Då blir det dyrare än riktiga bostäder.

På en normal marknad hade dessa stått tomma till dess att fastighetsägaren fått ordning på sina bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in