2017-02-06, 22:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig

Varför skulle det finnas benrester från 6 miljoner? När benrester består av kalcium!!!!

Varför skulle det finnas mängder av aska??

Hur vet du de är manipulerade av ryssarna??

Det finns filmer från Auschwitz och där ser man klart och tydligt att det som utges för att vara en gaskammare är manipulerat. Hålen i taket är uppsågade i efterhand och skorstenen är byggd fristående från byggnaden och saknar funktion. I filmen som David Cole gjorde så får han även guiderna att erkänna detta.

År 1945 när de allierade tog över nazitysklands territorium så hade knappast benen fallit sönder till kalcium. Du tycker inte att de borde ha tagit reda på bevisen? Du tror inte röda korset hade varit intresserade av att undersöka och samla bevis för dessa brott på samma sätt som man gjorde efter att offren från Katynmassakern hade upptäckts?

Nä de gjorde naturligtvis inte det för det fanns inga extrema mängder med aska och benknotor och det alldeles utmärkt att döma fienden till döden ändå utan denna bevisning. Utan istället med låtsasbevis av förkrympta huvuden, askkoppar av höftben och lampskärmar av människohud.

Hahaha! Fy fan vad sjukt.

Om jag skulle vara du Herkules skulle jag flytta hem till Israel illa kvickt innan några större antal människor börjar förstå hur det ligger till. Antisemitismen kommer att bli en ny folksport. Och då hjälper det föga att rabbla osammanhängande i falsett.

/Johan
Citera
2017-02-06, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av plofs
Är du fullständigt korkad ??? Menar du på allvar att man skulle bli fängslad om man sa att sex millioner judar gasades inte Det var bara 1,2-1.3

Om vi säger så här: Har du sett diskussionen föras någonstans i en vanlig tidning eller inom akademisk forskning?

Skulle inte det vara ett lämpligt ämne för en avhandling i historia? Var det 6, 5,5 eller kanske 2 miljoner judar som gasades?

Många har påstått att nazisterna förde så pedantiska register över bland annat leveranserna av Zyklon B - så det torde inte vara några större problem att reda ut den frågan.

Å andra sidan så tror jag att den som börjar nysta i denna frågeställning ganska snart befinner sig utknuffad på ett lutande plan.

Och minsann att jag tror att även plufs är ute på detta halkiga sluttande plan.

Och än slank han ned i ...

/Johan
Citera
2017-02-06, 22:51
Avstängd
Citat:
Här är ett mess, som väntar på svar från dig!!
(FB) Vilka är dom tre främsta bevisen för och emot existensen av förintelsen?

Så därför tar jag det som bevis för vår sak, när ni inte ens kan svara...

Nummer 1: Det är ett problem att du omtalar "vår sak". Det antyder att du inte kan se på de här frågorna objektivt och vetenskapligt. Vilken gemenskap är det du refererar till med "vår sak"? Kan det vara en judisk gemenskap?

Nummer 2: Ditt förvirrade inlägg avslutas med att du konstaterar att det inte finns belägg för att tvål har tillverkats av judar. Något jag åtminstone fick lära mig i skolan. Jag förstår inte var du vill komma.

/Johan
Citera
2017-02-06, 23:00
Avstängd
Här har vi ett annat argument som du tydligen tycker är viktigt att få besvarat:

Citat:
Varför ska de spara på aska?? Kunde tyskarna förutse, att X antal år senare, skulle förnekare kräva bevis på aska från miljoner judar? Eller de spred ut det som gödningsmedel och i ån som många nämner?

Bränns inte skelettdelarna i krematorium ? Det är väl endast höften o huvudet, som tar längst tid!? Hur mycket av människokroppen blir kvar, efter en timme i krematorium? Så hur är det med tänka logiskt?

Som jag skrev alldeles nyss här ovan så påstås judarna ha mördats under 1941-44. När de allierade tog över territoriet 1945 skulle de nog ha varit intresserade av att säkra så mycket bevis som möjligt. Men de gjorde inte detta. Vid rättegången använde de däremot falska bevis som en lamskärm som påstods vara gjord av människohud, sk. krympna skallar och aksfat av ett höftben. Observera att vid upptäckten av de drygt 30 000 offren för den s.k. Katynmassakern som kommunisterna begick i Polen tillkallades Röda Korset och observatörer från neutrala länder som samlade bevis och utredde saken.

Varför gjordes inte detta inför Nurnbergrättegången? Jo det enda rimliga svaret är att bevis saknades och att det gick alldeles utmärkt att hänga nazisterna utan riktiga bevis.

Efter en timme i en modern och effektiv krematorieugn finns gott om benknotor kvar. Finns gott om information om detta. Jag tror inte att situationen är annorlunda om man bränner tre fyra magra judar åt gången i en ugn som är gjord för en kropp åt gången.

Men enligt judisk logik så bör judar vara försiktiga med levande ljus och brasor för de verkar ha en tendens att antändas och snabbt brinna upp helt utan spår eller tillförd värme. Vi andra människor brinner inte riktigt lika lätt utan tenderar att behöva en hel del tillförd energi för att kremeras ordentligt.

/Johan
Citera
2017-02-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag gillar personligen inte Betnér, han är precis som resten av all ljugande vänstermedia. Men om du bortser från vem frågeställningen kommer ifrån och istället försöker svara på frågan, det enda som är relevant i sammanhanget. Vart är alla sex miljoner judar som försvann om förintelsen aldrig inträffade?
Var är statistiken på att sex miljoner försvann?? Och även om det gjorde det.... det var ju krig. Det betyder inte att det fanns en plan att döda alla judar på jorden och att judar blev mer systematiskt dödade än typ polacker och ryssar...
Citera
2017-02-06, 23:24
Medlem
Citat:
http://www.simpletoremember.com/vitals/world-jewish-population.htm

Här är en hemsida som samlar fakta och statistik om judisk befolkning. Den säger att det fanns 17 miljoner judar år 1939, och endast 11 miljoner år 1945. Men fakta är väl inget man ska lita på, eller? Det är ju konspirerande judar som ligger bakom!

Det fanns arbetsläger, det stämmer, men det var uppenbarligen inte alla läger som fanns eftersom sex miljoner människor utrotades. Om någon har en bra förklaring på vart de tog vägen om gaskammarna och brännugnarna aldrig existerade så är jag beredd att diskutera vidare.

Om du faktiskt vill se de döda judiska kropparna så kan du göra en sån enkel sak som en bildsökning på Google efter "dead jews ww2". Där finns det mängder med dokumenterat bildbevis.

Och i krig fungerar det inte så att vinnarna är de som skriver historia. USA, England, Sovjet, Frankrike och Italien vann kriget. Hitler är ihågkommen som en av de ondaste människorna någonsin, han är extremt hatad av gemene man och nästan alla försöker se till att nazismen aldrig upprepas. Vinnare, säger du?
Ingen av källorna i artikeln styrker påståendet. Det är en mening, hur vet du att den inte är tagen från luften? Det är ju "fakta" bara för att de skriver det helt utan källa. Vilken demografisk undersökning kommer siffran ifrån? Artikeln säger inte det. Återigen, jag förnekar inte att judar dog och att deras befolkning minskade, de var krig. Klart vinnarna skriver historien, sluta tramsa. Klart jag sett bilder på döda judar och andra människor.
Citera
2017-02-06, 23:41
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Bra tack!

Du missade tydligen den delen av mitt inlägg som undrade hur många gånger man måste bevisa en sak.
Jag tar den igen så den sjunker in.

Citat:
Hur många gånger ska en sak bevisas?

I detta fall ser det ut ungefär som

FOREVER
Brott
Rättegång
Bevisning
Dom
-"Det finns ju inga bevis"!!!
ENDFOR

En oändlig loop.
Det spelar ingen roll hur många rättegångar som görs och hur många bevis som läggs fram.
Det kommer alltid en ny 'revisionist' som upprepar sitt mantra.

Du frågade om det inte var 'vår' sida som borde bevisa något.
Vi svarar att det är bevisat.
I MASSOR av rättegångar.

Är det då inte rimligt att du försöker kullkasta det som rättegångarna kommit fram till MASSOR av gånger?
Eller ska du bara sitta och mässa ditt eviga
-:"Det finns inga bevis."
i evig tid.

/VV
Citera
2017-02-07, 07:36
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Jag gillar personligen inte Betnér, han är precis som resten av all ljugande vänstermedia. Men om du bortser från vem frågeställningen kommer ifrån och istället försöker svara på frågan, det enda som är relevant i sammanhanget. Vart är alla sex miljoner judar som försvann om förintelsen aldrig inträffade?

Att komma in i tråden och posta en kommentar av Magnus Betnér är inte direkt nånting som tas seriöst. Varför inte posta ett citat yppat av Nordkoreas ledare där han intygar att Nordkorea är världens mest fria och lyxiga land?

Ge istället exempel på de "bevis" som du finner mest övertygande för att sex miljoner judar mördades av nazisterna genom massavrättningar, gaskamrar, brinnande gropar, björnar och örnar, runkmaskiner, eller vad det nu kan vara.

Är det vittnesmålen du finner mest övertygande? Bilderna på de döda kropparna? Hollywoodfilmer?

Specificera vad det är som övertygar dig om att sex miljoner förintades av nazisterna.
Citera
2017-02-07, 08:39
Medlem
Citat:
Om vi säger så här: Har du sett diskussionen föras någonstans i en vanlig tidning eller inom akademisk forskning?

Skulle inte det vara ett lämpligt ämne för en avhandling i historia? Var det 6, 5,5 eller kanske 2 miljoner judar som gasades?

Många har påstått att nazisterna förde så pedantiska register över bland annat leveranserna av Zyklon B - så det torde inte vara några större problem att reda ut den frågan.

Å andra sidan så tror jag att den som börjar nysta i denna frågeställning ganska snart befinner sig utknuffad på ett lutande plan.

Och minsann att jag tror att även plufs är ute på detta halkiga sluttande plan.

Och än slank han ned i ...

/Johan

Plocka istället fram en källa t ex skolbok i Västvärlden som använder siffran 6 millioner gasade judar.
Citera
2017-02-07, 10:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Att komma in i tråden och posta en kommentar av Magnus Betnér är inte direkt nånting som tas seriöst. Varför inte posta ett citat yppat av Nordkoreas ledare där han intygar att Nordkorea är världens mest fria och lyxiga land?

Ge istället exempel på de "bevis" som du finner mest övertygande för att sex miljoner judar mördades av nazisterna genom massavrättningar, gaskamrar, brinnande gropar, björnar och örnar, runkmaskiner, eller vad det nu kan vara.

Är det vittnesmålen du finner mest övertygande? Bilderna på de döda kropparna? Hollywoodfilmer?

Specificera vad det är som övertygar dig om att sex miljoner förintades av nazisterna.
Som sagt, det spelar ingen roll om Magnus Betnér, Stefan Löfven, Trump eller Hitler himself har sagt det. Det är inte relevant i sammanhanget, det enda relevanta är frågeställningen som ni givetvis förbiser.

Det finns såklart inga konkreta bevis på att just sex miljoner människor dog, förutom de undersökningar och den statistik som har förts genom åren. Ingen har gått runt och räknat människor. Siffran är en rimlig uppskattning utifrån matematiska analyser, vilket är vad statistik handlar om.

Förstår inte vad man får ut ifrån att förneka allt, vilken uppfattning av världen man måste ha. Månlandningen var fejk, 9/11 var planerat av Amerikas regering, jorden är platt, Elvis lever, det finns en satanistisk världsregering, förintelsen inträffade aldrig. Nej nej nej. Allt är judiska konspirationer, eller hur?

Om man tänker på ert sätt så kan man inte vara säker på att någonting är på riktigt. Hur kan man veta att något stämmer? Alla kanske ljuger om det i en enda stor konspiration?

Siffran sex miljoner är accepterad av forskare världen över, den är officiell, varför förneka? Nazisterna var vidriga, kom över det. Den slutgiltiga lösningen innebar att utrota alla judar.

Alla vet att nazisterna torterade och massavrättade judarna på olika sätt. Antalet judar som dog under kriget är enligt forskning och statistik sex miljoner. Det är bara så, hur ska detta motbevisas och varför?
Citera
2017-02-07, 10:36
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Här har vi några sunda och bra frågor!
Och inte nog med det nazisterna ska då ha fraktat judar från europas alla hörn för att knöka in dem i läger för att sedan avliva dem på krångligast möjliga sätt...

Just denna sak är en sak som de mest inbitna nazister accepterar.
(Visserligen hävdar de att transporterna sedan fortsatte vidare någonstans, men ändå)

Varför kan inte du acceptera detta faktum som går att bevisa med transportlistor etc etc.
Vad är det som är så svårt att förstå?

Att sedan avliva dom på plats, är väl heller inte så krångligt.
Eller är det svårt för dig att fatta detta med?

/VV
Citera
2017-02-07, 11:43
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Är det vittnesmålen du finner mest övertygande?

Vittnesmål från förövarna själva är naturligtvis väldigt övertygande.
Vad tycker du själv när någon erkänner ett brott? Att polisen torterat personen i fråga eller att det faktiskt mycket sannolikt är sant det han säger?

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in