Citat:
Ursprungligen postat av
bog11
Det kanske kommer som en chock för dig, men det finns andra människor som också använder Wifog, och du är knappast en avgörande faktor för företaget Wifog. Jag tror knappast att det är så viktigt om just DU klarar dig. Det blir inte så mycket till diskussion om Wifog om allt ska utgå från dina behov.
Det behövs en betydligt större kundstock för att en operatör ska kunna visa svart siffror, med tiden.
Wifog har förutsättningar att klara sig som reklamplattform. Om de kommer att erbjuda mobiltelefoni i egen regi är väl lite mer oklart.
Nä, förvisso, Wifog står och faller inte med en enskild användare. Men HUR MÅNGA som resonerar ungefär som gassarn1 är faktiskt intressant.
Att Wifog inte är ett vettigt alternativ om man behöver mycket telefontrafik är vi väl alla överens om vid det här laget. Men för oss andra som ringer i snitt ett eller två kortare samtal, och skickar likaledes ett eller två sms, per dag är det fortfarande ett sätt att ha telefon utan att det kostar en spänn i reda pengar.
Jag är ännu ett exempel på en person som skulle klara sig alldeles utmärkt på det man skrapar ihop på reklamen. OM det inte vore för att jag ibland slänger i simkortet i laptopen och porrsurfar...
Frågan om Wifog klarar sig som reklamplattform är också intressant. Ska de fortsätta ta omvägen via Comviqs påfyllningar till en ohemult dålig inväxlingskurs på poängen så är jag inte så säker på att det kommer att fungera i längden.
Men Wifogs överlevnad som reklamplattform beror ju till syvende och sist mer på om annonsörerna tycker det är ett effektivt alternativ att marknadsföra sig på än Wifoganvändarnas telefonvanor. Om inte tillräckligt med pengar rullar in spelar det ingen roll om ens ett stort gäng snålvargar tycker det är toppen med gratis telefon!