2017-02-06, 17:54
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Det med att Wifog ska konka i omedelbar framtid tror jag inte. Det faktum att dom börjat ta inn nya användare på Wifog Mobil, och dom har startat något projekt i USA tycker jag talar för att där finns några framtidiga planer.
Har inte påstått att de ska konka i en nära framtid. Eller någonsin.

Var har ni sett att Wifog mobile accepterar nya användare? Jag kan behöva ett tredje kort nu när min pensionerade iPhone magiskt vaknat till liv igen.
Citera
2017-02-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Det kanske kommer som en chock för dig, men det finns andra människor som också använder Wifog, och du är knappast en avgörande faktor för företaget Wifog. Jag tror knappast att det är så viktigt om just DU klarar dig. Det blir inte så mycket till diskussion om Wifog om allt ska utgå från dina behov.

Det behövs en betydligt större kundstock för att en operatör ska kunna visa svart siffror, med tiden.

Wifog har förutsättningar att klara sig som reklamplattform. Om de kommer att erbjuda mobiltelefoni i egen regi är väl lite mer oklart.
du förstod nog inte ,jag menar att jag klarar mig med ,några minuter per dag,att använda,,inte att Wifog står o faller , med mitt reklamtittande,,,,,
Senast redigerad av gassarn1 2017-02-06 kl. 18:11.
Citera
2017-02-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Vilken tid har du satt på refresh? 30 sekunder?

Pratar du om något automatiskt program som kör reklamen åt dig när du säger "refresh", eller kan man ställa in webläsaren på att uppdatera sig var 30:de sekund?

Jag kan alltså inte tillräckligt om datorer.., utan gör det manuellt. Om nu det på något sätt gör att reklamflödet flyter på bättre månntro? Men jag klickar upp ett gäng individuella flikar där reklamen hoppar igång och sedan grejar jag vidare med vad jag nu höll på med på datorn och när det gått en minut eller ett par har det laddat upp en ny omgång reklamer som jag klickar igång igen.
I bästa fall fungerar det ett par omgångar så, men om det börjar komma upp lite för mycket "no ads" så tar jag en paus och fortsätter läsa Flashback eller leta info på nätet om varför fläktjäveln på bilen står still eller vad en Ryanair-resa till Tyskland kostar..., och börjar om efter en stund. Känns det som tvärstopp i reklamflödet trots flera försök lägger jag naturligtvis ner projektet tills nästa gång jag sätter mig framför datorn.

Summa summarum: Ibland går det alldeles utmärkt bra, ibland är det mer strul... Jag tycker personligen att det är ganska bra att de sätter den där dygnsgränsen så att folk inte behöver sitta och belasta systemet med att leta reklam när det faktiskt inte finns så många filmer att tillgå den dagen.
Citera
2017-02-06, 18:09
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren

Var har ni sett att Wifog mobile accepterar nya användare? Jag kan behöva ett tredje kort nu när min pensionerade iPhone magiskt vaknat till liv igen.

Man kan skapa en ny användare. Man måste då ha en tidigare oanvänd mailadress och ett oanvänt personnummer. Man kan alltså inte skaffa sig ett nytt kort i ett eget använt personnummer.
Citera
2017-02-06, 18:10
Medlem
Citat:

Har inte påstått att du har påstått bla bla bla... Betr. nya användare, du måste etablera ett nytt konto, som jag förstått det, på ett personnummer och e-post som inte har varit använt på Wifog förut. När du då går inn på Mina Sidor och klickar på "Handtera Wifog Mobile", så är knappen för "ersättningskort" bytt ut med "nytt kort". Då jag redan har kort på mina konti får jag inte kollat det. Good luck, och om du provar, meddela gärna resutat här.
Citera
2017-02-06, 18:43
Medlem
Grisbrottarens avatar
Jo, jag har redan ett tredje konto, som jag tänkte ha till ett Comviq-kort, men efter deras senaste fadäs med yrkeshataren Kakan, så blir det inget av med det.

Hitta en länk för beställning av nytt kort (och ersättnings-) under FAQ, men det går inte att beställa med mitt riktiga personnummer. De måste ha ändrat reglerna, för mina två första har nog samma personnummer.
Gissar att de skickar ut kortet till den adress personen med numret är skriven på, så man kan väl inte hitta på ett eller använda någon annans.
Citera
2017-02-06, 18:53
Medlem
borguss avatar
Citat:
Jo, jag har redan ett tredje konto, som jag tänkte ha till ett Comviq-kort, men efter deras senaste fadäs med yrkeshataren Kakan, så blir det inget av med det.

Om man skulle köpa varor efter vilka fotomodeller de kan tänkas haft i sina reklamkampanjer, så blir väl livet mer än nödvändigt krångligt! Hela ditt problem med detta har ju väldigt lite med telekom att göra.

Citat:
Hitta en länk för beställning av nytt kort (och ersättnings-) under FAQ, men det går inte att beställa med mitt riktiga personnummer. De måste ha ändrat reglerna, för mina två första har nog samma personnummer.
Gissar att de skickar ut kortet till den adress personen med numret är skriven på, så man kan väl inte hitta på ett eller använda någon annans.

Man har aldrig kunnat ha flera SIM-kort på samma personnummer. Man kunde först ha flera SIM-kort, men när de införde tvång på personnummer, införde man också principen; ett personnummer - en mailadress - ett SIM-kort.
Citera
2017-02-06, 18:56
Medlem
Citat:

I början, för tre år sedan, var det inte nödvändigt att ange personnummer. Sen införde Wifog att man kunne regga ett kort på sitt p.nummer, och man fick vissa fördelar på det kortet. Nu har dom också införd att man är tvungen att regga nya kort med p.nummer, detta för att ungå att någon får mer än ett kort.
Citera
2017-02-07, 16:35
Medlem
Dagens skörd på 120 p på, tja, vet inte exakt, men en "femton minuter en kvart" som pizzabagarna brukar säga.

Btw, drar de inte månadskostnad direkt första dagen/dagarna i månaden längre?
Senast redigerad av Gissa vem 2017-02-07 kl. 16:37.
Citera
2017-02-07, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Ja, det har man nog räknat med. Tittar man på de stora elefantern Telia, Tele2, Telenor och Tre så hade de också röda siffror i flera år de också. Wifog är bara tre år gammalt.

Jo men dom har ju då investerat i utbyggnad av nät, master, m.m m.m som sen ger inkomster i framtiden vilket wifog inte har gjort.
Citera
2017-02-07, 21:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Dagens skörd på 120 p på, tja, vet inte exakt, men en "femton minuter en kvart" som pizzabagarna brukar säga.

Btw, drar de inte månadskostnad direkt första dagen/dagarna i månaden längre?
De drar 200 poäng vid månadsskiftet.
Citera
2017-02-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
De drar 200 poäng vid månadsskiftet.

Ja, titta, NU hittade jag den posten! Man var tvungen att gå in och klicka på "Förbrukade poäng" tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in