2017-02-05, 13:37
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
90 P utan stopp,,,härligt,,man får lite framtidshopp ändå

Med risk för att låta tråkig.... Men det är väl knappast nåt mått på hur framtida utvecklingen ser ut för företaget Wifog.
Citera
2017-02-05, 14:04
Medlem
njao,kanske inte ,men får man några min per dag,,så klarar JAG mig iaf,,,
Citera
2017-02-05, 17:37
Medlem
Citat:
Samma för mig. Wifog är väl egentligen inte för storförbrukare. Har hatt Wifog från början och samlat på mig en hög med poäng, mycket nöjd. Köpte en smartklocka med SIM kort, den tog inte Wifog kortet, har bara GSM, så jag var tvungen att få mig ett Comviq kontantkort. Vilket bök, ladda, bli av med oanvänt pott vid månadsskiftet, omöjligt att förstå vad som gäller för de olika abonnemangen, etc.etc. Jag hoppas Wifog blir kvar länga, gärna "for ever" för mig! Nu har dom börjat teckna nya användare på Wifog Mobile igen så det är möjligt att skaffa sig ett kort, en indikation på att dom inte direkt är på väg ut...
Citera
2017-02-06, 00:28
Medlem
bog11s avatar
Citat:

Det kanske kommer som en chock för dig, men det finns andra människor som också använder Wifog, och du är knappast en avgörande faktor för företaget Wifog. Jag tror knappast att det är så viktigt om just DU klarar dig. Det blir inte så mycket till diskussion om Wifog om allt ska utgå från dina behov.

Det behövs en betydligt större kundstock för att en operatör ska kunna visa svart siffror, med tiden.

Wifog har förutsättningar att klara sig som reklamplattform. Om de kommer att erbjuda mobiltelefoni i egen regi är väl lite mer oklart.
Citera
2017-02-06, 09:31
Medlem
Bra att de går med förlust. Försvinner wifog så kommer troligen någon annan mer kundtillvänd aktör in. Finns inte plats för fler än en. Joors hade ordning på bitarna men Wifog är inget annat än ett stort skämt. Efter mycket tryckande och verifierande idag fanns det varken enkäter eller reklam att titta på.
Då tar Wifog 200 poäng varje månad. Helt absurt!
Citera
2017-02-06, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Det kanske kommer som en chock för dig, men det finns andra människor som också använder Wifog, och du är knappast en avgörande faktor för företaget Wifog. Jag tror knappast att det är så viktigt om just DU klarar dig. Det blir inte så mycket till diskussion om Wifog om allt ska utgå från dina behov.

Det behövs en betydligt större kundstock för att en operatör ska kunna visa svart siffror, med tiden.

Wifog har förutsättningar att klara sig som reklamplattform. Om de kommer att erbjuda mobiltelefoni i egen regi är väl lite mer oklart.

Nä, förvisso, Wifog står och faller inte med en enskild användare. Men HUR MÅNGA som resonerar ungefär som gassarn1 är faktiskt intressant.
Att Wifog inte är ett vettigt alternativ om man behöver mycket telefontrafik är vi väl alla överens om vid det här laget. Men för oss andra som ringer i snitt ett eller två kortare samtal, och skickar likaledes ett eller två sms, per dag är det fortfarande ett sätt att ha telefon utan att det kostar en spänn i reda pengar.
Jag är ännu ett exempel på en person som skulle klara sig alldeles utmärkt på det man skrapar ihop på reklamen. OM det inte vore för att jag ibland slänger i simkortet i laptopen och porrsurfar...

Frågan om Wifog klarar sig som reklamplattform är också intressant. Ska de fortsätta ta omvägen via Comviqs påfyllningar till en ohemult dålig inväxlingskurs på poängen så är jag inte så säker på att det kommer att fungera i längden.
Men Wifogs överlevnad som reklamplattform beror ju till syvende och sist mer på om annonsörerna tycker det är ett effektivt alternativ att marknadsföra sig på än Wifoganvändarnas telefonvanor. Om inte tillräckligt med pengar rullar in spelar det ingen roll om ens ett stort gäng snålvargar tycker det är toppen med gratis telefon!
Citera
2017-02-06, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
vid det här laget. Men för oss andra som ringer i snitt ett eller två kortare samtal, och skickar likaledes ett eller två sms, per dag är det fortfarande ett sätt att ha telefon utan att det kostar en spänn i reda pengar.
Oj bor du vid datorn? Jag har mycket svårt att gno ihop 200 poäng på en månad. För det mesta finns det inget att hämta. Inga enkäter och cirka tre reklamfilmer brukar det i genomsnitt finnas, det är tillsammans 9 poäng. 9 x 30 är 270. Man måste alltså sitta en halvtimme varje dag bara för att ha simkortet kvar. Ringa något är det inte tal om, då ryker simkortet direkt.
Ni bittra människor som inte kan se humorn i det hela - tänk om!
Citera
2017-02-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Oj bor du vid datorn?

Den diskussionen är uttjatad... Jag låter reklamen snurra i bakgrunden medan jag gör de ärenden en människa i början på 2000-talet gör framför datorn dagligen. Dvs kollar mailen, vilket väder det blir i morgon, tv-tablån, Flashback, någon artikel på Wikipedia osv osv osv...
Idag snurrade t ex 117 p ihop på ca tio minuter! Jag var långt ifrån klar med mina sysslor framför dataskärmen.
Citera
2017-02-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Oj bor du vid datorn? Jag har mycket svårt att gno ihop 200 poäng på en månad. För det mesta finns det inget att hämta. Inga enkäter och cirka tre reklamfilmer brukar det i genomsnitt finnas, det är tillsammans 9 poäng. 9 x 30 är 270. Man måste alltså sitta en halvtimme varje dag bara för att ha simkortet kvar. Ringa något är det inte tal om, då ryker simkortet direkt.
Ni bittra människor som inte kan se humorn i det hela - tänk om!

Vilken bitter humor refererar du till? Jag har varit med Wifog sen dom började,har tre kort med respektive 143 584, 137 323 och 91 947 poäng. Ok, jag är pensionär med godt om tid och liten förbrukning, som kör med Wifog ungefär som andra spelar på datorn, (jag spelar aldrig). Visst finns det poäng att hämta och en hel del enkäter har jag fått under desse 3+ åren.
Citera
2017-02-06, 17:03
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Den diskussionen är uttjatad... Jag låter reklamen snurra i bakgrunden medan jag gör de ärenden en människa i början på 2000-talet gör framför datorn dagligen. Dvs kollar mailen, vilket väder det blir i morgon, tv-tablån, Flashback, någon artikel på Wikipedia osv osv osv...
Idag snurrade t ex 117 p ihop på ca tio minuter! Jag var långt ifrån klar med mina sysslor framför dataskärmen.
Vilken tid har du satt på refresh? 30 sekunder? Är genuint nyfiken då jag inte ens kan få reklamen att dyka upp på datorn.
Citera
2017-02-06, 17:12
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yalledingo
Jag har varit med Wifog sen dom började,har tre kort med respektive 143 584, 137 323 och 91 947 poäng.
Ding, ding, ding!!!! We have a winner!

Du slår mig ordentligt på alla tre var för sig gentemot mitt mest välfyllda konto. Men så har jag inte fyllt på så noggrant på sistone då jag redan ligger 50.000 över vad som skulle räcka tills Wifog konkar.
Citat:
90 P utan stopp,,,härligt,,man får lite framtidshopp ändå
Ja, du har helt rätt i att det börjat lossna lite n d g reklamtillgången efter januaritorkan. Trist att flera mindre intellektuellt bemedlade missförstår/vantolkar ditt inlägg och tror att du syftar på företagets framtid.
Citera
2017-02-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Du slår mig ordentligt på alla tre var för sig gentemot mitt mest välfyllda konto. Men så har jag inte fyllt på så noggrant på sistone då jag redan ligger 50.000 över vad som skulle räcka tills Wifog konkar.

Värkar atminstone som du bekräfter att det finns poäng att hämta? Mer än 9p per dag efter en halv timmas jobb? Det med att Wifog ska konka i omedelbar framtid tror jag inte. Det faktum att dom börjat ta inn nya användare på Wifog Mobil, och dom har startat något projekt i USA tycker jag talar för att där finns några framtidiga planer.
Senast redigerad av yalledingo 2017-02-06 kl. 17:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in