2020-08-19, 10:04
Medlem
gudrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Fungerar det bra det här med att ringa, messa etc gratis för att kolla på reklam?

Hur går det ens till, var kollar man på denna reklam?

Kan man beställa hur många nya sim-kort/nya telefonnummer som helst gratis?

Nej det fungerar dåligt i realiteten, numera. Du behöver tillgång till wifi eller internet på en pc för att titta på reklam i cirka 60 timmar per månad för att få ihop poäng som räcker till något sånär normal användning.

Ett SIM-kort per personnummer kan man få.
Citera
2020-08-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrs
Nej det fungerar dåligt i realiteten, numera. Du behöver tillgång till wifi eller internet på en pc för att titta på reklam i cirka 60 timmar per månad för att få ihop poäng som räcker till något sånär normal användning.

Ett SIM-kort per personnummer kan man få.

Aha, det låter ju lite segt. Kan man ta emot sms direkt när man får sim-kortet eller måste man kolla på reklam först för detta med?
Citera
2020-08-19, 17:29
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Aha, det låter ju lite segt. Kan man ta emot sms direkt när man får sim-kortet eller måste man kolla på reklam först för detta med?

Ja kortet är aktiverat när du får det, men det är oklart hur länge kortet lever. Det finns väldigt billiga påfyllningar att köpa. om man så önskar. Dessa påfyllningar har dessutom inget stoppdatum.
Citera
2020-08-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Ja kortet är aktiverat när du får det, men det är oklart hur länge kortet lever. Det finns väldigt billiga påfyllningar att köpa. om man så önskar. Dessa påfyllningar har dessutom inget stoppdatum.

Vilken är den billigaste påfyllningen man kan göra utan att behöva betala varje månad som ett abonnemang?
Citera
2020-08-20, 17:59
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Vilken är den billigaste påfyllningen man kan göra utan att behöva betala varje månad som ett abonnemang?

39kr för 1GB datatrafik
39kr för 100 min + 100 sms
39kr för 200 min
39kr för 400 sms

89kr för 5GB

149kr för 10GB
Citera
2020-08-21, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
39kr för 1GB datatrafik
39kr för 100 min + 100 sms
39kr för 200 min
39kr för 400 sms

89kr för 5GB

149kr för 10GB

Tack, är detta det billigaste aktiveringsköpet på simkort man kan göra av alla operatörer på marknaden?

Visste bara om Comviqs kontantkort för 45 kr innan detta.
Citera
2020-08-21, 10:16
Medlem
Citat:
Tack, är detta det billigaste aktiveringsköpet på simkort man kan göra av alla operatörer på marknaden?

Visste bara om Comviqs kontantkort för 45 kr innan detta.
Halebop Go är nog det billigaste.
Gratis SIM-kort.
Minsta laddning 1 kr.
Två kronor per samtal (ingen minutavgift).
50 öre per sms/mms.
Minst en aktivitet per år för att hålla SIM-kortet aktivt.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2020-08-21 kl. 10:24. Anledning: Borttagning av felaktig information.
Citera
2020-08-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Halebop Go är nog det billigaste.
Gratis SIM-kort.
Minsta laddning 1 kr.
Två kronor per samtal (ingen minutavgift).
50 öre per sms/mms.
Minst en aktivitet per år för att hålla SIM-kortet aktivt.
Mitt halleybop som användes för temperaturmätning blev inaktivt efter ett år trots många skickade och mottagna sms. Tror man måste ladda minst en gång om året. Värdelös support som visste ingenting om ingenting, kunde inte ens tala om ifall kortet är aktivt eller inte. Nu i höst blir det kort från Comviq, de har iallafall vettig support. Hur fungerar det att ladda comviqkort med reklam från wifog? Håller kortet sig levande genom att bara ladda kortet från Wifog?
Citera
2020-08-21, 18:39
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Mitt halleybop som användes för temperaturmätning blev inaktivt efter ett år trots många skickade och mottagna sms. Tror man måste ladda minst en gång om året. Värdelös support som visste ingenting om ingenting, kunde inte ens tala om ifall kortet är aktivt eller inte. Nu i höst blir det kort från Comviq, de har iallafall vettig support. Hur fungerar det att ladda comviqkort med reklam från wifog? Håller kortet sig levande genom att bara ladda kortet från Wifog?

Ja, en laddning av Comviq Kontant med wifogpoäng, är detsamma som att ladda med pengar.
Citera
2020-09-08, 11:42
Medlem
salxars avatar
Någon annan som upplevt att appen till iOS fungerar dåligt och aldrig har reklam, men att Chrome på datorn i princip alltid har massor av reklam?
Citera
2020-09-09, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Någon annan som upplevt att appen till iOS fungerar dåligt och aldrig har reklam, men att Chrome på datorn i princip alltid har massor av reklam?

Chrome på datorn "alltid har massor av reklam"? När hände det isf? Har inte haft så mycket tid över till att sitta och jaga reklam nu under sommaren, men det var då varit relativt torrt även i "Chrome på datorn" senaste året...
Citera
2020-09-09, 08:52
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Chrome på datorn "alltid har massor av reklam"? När hände det isf? Har inte haft så mycket tid över till att sitta och jaga reklam nu under sommaren, men det var då varit relativt torrt även i "Chrome på datorn" senaste året...
Själv har jag en teori om att Wifog är sjukt selektiva i vilka som får reklamer och inte, och att jag nu för en gångs skull råkat hamna på den bra sidan.

Eller i alla fall hade, nu har jag lyckats få hela 3 poäng innan det tog slut på datorn. Finns dock gott om 1 poängare på mobilen om man vill slösa bort sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in