2017-02-04, 18:02
Medlem
Hade de visat bild om de hetat Ahmed?
Citera
2017-02-04, 23:02
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almagest
[/b]

Exakt min tanke.
Den dödsångesten som BO måste ha känt,när snaran drogs åt och hon blev fasthållen,pågick under en stund. Det står någonstans att PEO kände en spark i ryggstödet som BO utdelade under gärningen vilket gör att jag uppfattar det som en utdragen gärning i kombi med att BH samt MB höll händer och armar låsta runt BO.

Må Madde få frid i sin grav.

Det är väl Benita själv som säger eller messar på frågan från EA: gick det fort? -nej
Dessutom fanns väl tecken på att Madde eventuellt höll på att kvickna till efter strypningen vilket föranledde knivattacken. Så utdraget förlopp och lidande, absolut ja.
Citera
2017-02-04, 23:31
Medlem
Spettishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Inte bara i detta fall, och när jag ser vad åklagaren yrkar på för straff - men tusan vad sjukt milda straff Sverige har för i princip alla grova brott.

Förutom JH är de andra ute inom 8-12 år (med 2/3-regeln). Det är snällt för att att berövat en annan människa livet.

Sedan kanske de överklagar och hovrätten sänker med hänvisning till deras åldrar.

Mord borde ha en direkt straffsats på 25 år och sen utgår man ifrån det. Att 25 års inlåsning är det minsta man kan förvänta sig vid avrättandet av en annan människa.

Våldtäkt är ett annat brott vars straffsatser får mitt blod att koka. 10 år borde vara minimum där.

Jag är skittrött på att det ska daltas med grovt störda individer i Sverige.

Instämmer 100% sjukt låga straff för mord och våldtäkt i Sverige. Så mkt tid och pengar läggs på utredning och rättsprocesser för att sen leda till oproportionerligt korta straff, så trött på det!!
Citera
2017-02-04, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Jag vet inte men IKEA-mördaren i Västerås visades väl bilder på?
Citera
2017-02-04, 23:53
Medlem
Fnissturkens avatar
När meddelas själva straffen?
Citera
2017-02-04, 23:57
Medlem
Annelie var, vad jag vet åtalad för medhjälp till mord. Erika också va? Kommer de inte dömas för det?
Senast redigerad av TaIngaOrder 2017-02-05 kl. 00:14.
Citera
2017-02-05, 00:15
Medlem
Osceolas avatar
Nu är Benitas morsa i ett förhållande med ännu en stilig karl! Jippi! Hoppas bara att hon inte längre menstruerar!!
Citera
2017-02-05, 00:49
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osceola
Nu är Benitas morsa i ett förhållande med ännu en stilig karl! Jippi! Hoppas bara att hon inte längre menstruerar!!

Såg att hon delat ett inlägg om en amerikansk man som fick 35 års fängelse för att ha skjutit en polishund. Man skulle dela inlägget om man ville ha "riktiga" straff i Sverige. Undrar vad hon tycker är lagom för Benita?
Citera
2017-02-05, 01:06
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Ja just det det har de ju, POH kommer att vara ca: 55 år när han kommer ut.Som man bäddar får man...

Sitta.
Citera
2017-02-05, 02:04
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Ja det tror jag faktiskt.
Här har du lite bilder från skjutningarna på Vår Krog och bar i Göteborg.
https://minfil.org/72G4t1bdb3/680.jpg

https://minfil.org/84Gat8b0b5/iii.jpg

Expressen och GP.
Citera
2017-02-05, 02:05
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Annelie var, vad jag vet åtalad för medhjälp till mord. Erika också va? Kommer de inte dömas för det?
Anneli och Erica är båda aktiva på sina fejsbooks.
Även snubben i den vidriga lägenheten..
Citera
2017-02-05, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
När meddelas själva straffen?

Svaret va nära

(FB) Madeleine Delbom misstänks mördad i Långshyttan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera