2016-11-25, 21:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK, sympatisörer då.

Som sagt det var inte jag som började med politiska vinklingar i tråden.
Nej, men varför envisas du med att fortsätta?
Citera
2016-11-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knepplenning
Nu har du nog läst lite för fort
Jag skrev ett BRUKSSAMHÄLLE, är lite skillnad på det
Det innebär att det finns två stora tunga industrier i Borlänge, pappersbruket Stora Enso och stålverket SSAB, och många arbetar på dessa industrier, nu har även Ikea kommit, men det är ju ingen tung industri...

Ja men just det. Fel av mig, sorry. Ja, jo jag vet vad ett brukssamhälle är.
Citera
2016-11-25, 21:12
Medlem
DeFredlosas avatar
Men frågan kvarstår. Slår man ihjäl en person för ett lån på tiotusentalskronor. Vi pratar ju inte över 50 000 kr. Tror att det finns ett hatmotiv mot transsexuella. Att man använder skulden som språngbräda för mordet.
Citera
2016-11-25, 21:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeFredlosa
Men frågan kvarstår. Slår man ihjäl en person för ett lån på tiotusentalskronor. Vi pratar ju inte över 50 000 kr. Tror att det finns ett hatmotiv mot transsexuella. Att man använder skulden som språngbräda för mordet.
Du kanske kan länka till de ställen i utredningen som styrker din teori? Inte?
Citera
2016-11-25, 21:19
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36th
Hela den här sammansättningen av personer, historier, djursex, sexbyte, bilder på inblandade mm måste vara det sjukaste som hänt i Sverige.

Filmen om banjospelande mongos ligger i lä...

Kan någon skriva/länka en updaterad sammanfattning. Suttit och bläddrar flera sidor nu och omöjligt att skapa sig en uppfattning om ens det mest basala i denna historia.
Citera
2016-11-25, 21:22
Medlem
Citat:

Eftersom dessa personer verkar se sig som en familj där de delar med sig när de har pengar så kan de mycket väl anse att deras enskilda skulder också är deras gemensamma och då rör det sig om en ansenlig summa, vittnen säger någonstans kring 100 000 kr och uppåt.
Citera
2016-11-25, 21:28
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag kan berätta att för fyra-fem år sedan bodde jag granne med PO-H.
En udda figur, minst sagt.

Han stod också i området och bara tittade, t ex bakom ett träd.

Vet att det inte är "kul", men fan va ja garva åt den bilden
Citera
2016-11-25, 21:53
Medlem
Grandiosos avatar
Eftersom man absolut inte ville riskera att komma undan med händelsen så såg
man bland annat till att installera en app på en mobil så att somliga komprometterande
samtal kunde bli inspelade.
Vederbörandes bankkort missade man inte att lägga beslag på och använda sig snabbt av.
Inte heller glömde man bort att avlägga sina besök i vederbörandes lilla lya för att
befria densamma från diverse prylar som lägenhetsinnehavaren ju inte längre hade
någon nytta av.

Det gjordes alltså betydande ansträngningar för att minimera möjligheterna att gå
oupptäckta och fria ur den här sällsamma historien.
Några misstag kan dock noteras "under resans gång". Nån dumskalle tog sig för att
förpassa en kniv ner i det vattenfyllda gruvhålet och någon större slughet kunde inte
heller spåras hos den som gjorde sig av med flagglinan.

Men det är av marginell betydelse i det stora hela ty det fanns så det räckte och
blev över ändå för att det skulle avlöpa som var avsikten: åkas fast och tillförsäkras
fri bostad under åtskilliga år framåt. Och likaså blir det ju gratis mat framöver om än
kanske inte av det slaget som byggt upp dessa ståtliga kroppar hos de berörda genom åren.
Dessutom och inte att förakta heller: Startelvan har erövrat ett visst kändisskap eller
rättare sagt kanske ökändisskap genom det som utspelade sig sommaren 2016 ute
på vischan. Den som det kan finnas vissa skäl anta fungerar som "lagkapten"
föreställer jag mig särskilt som inte helt obekväm med den saken.

Innan det som hände var man knappt "någon". Nu är man "någon" till slut.
Någon som dödat, någon som hjälpt till, någon som skyddat,
någon som vetat om vad som var i görningen men låtit bli att underrätta utomstående
och därmed kunnat avstyra det hela.

För övrigt kan misstänkas att någon eller några i församlingen förläst sig på
marxistisk teoribildning och särskilt tagit intryck av det där med "allt ditt är mitt" eller nåt
i den vägen.
Senast redigerad av Grandioso 2016-11-25 kl. 22:52.
Citera
2016-11-25, 23:14
Medlem
Fråga: har (det andra) sällskapet som var vid sjön/grillplatsen där M enl plan skulle das av daga identifierats/hörts/kallats som vittnen?
(ursäkta dum fråga men har ej haft tid m fup)
Citera
2016-11-25, 23:35
Medlem
Citat:

Nä knappast. Hon hade ett par hundra tusen på banken. Där har du motivet. Rånmord.
Citera
2016-11-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Jag skulle ta NMR med en nypa salt, som jag har uppfattat det så har Dan varit bekant med Madde i flera år. Sedan som jag förstod det efter att ha bläddrat i fupen så umgicks man med en handikappad invandrare (Pedro)
Jag vet även andra i deras närhet som är i hbtq facket.
Glöm inte att Hessling har legat med Madde också.

Jag har sett detta påstående flera gånger men aldrig läst en bekräftelse
Citera
2016-11-26, 01:42
Medlem
Det kan ha framkommit tidigare i tråden men AL har varit fosterhemsplacerad när hon var yngre i Dalarna, hon bodde då bl.a. hos en familj i en liten ort norr om Falun. Någon som har vetskap om hennes uppväxtförhållanden & orsaken till detta?
Hon är uppenbarligen gravid i sjunde månaden men det är inte MB's barn och hon har två barn sedan tidigare, var är dessa?

Detta kanske har förhandlats tidigare i tråden vilket jag då missat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in