2017-01-20, 18:33
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det här skrev du tidigare:

Du påstår här att jag som tjej kan gå till en arbetsplats med övervägande killar och säga att jag borde få förtur, och att chansen är stor att det nappar även om jag inte ens är kvalificerad för jobbet.

I call BS. Sånt händer möjligen i en FB-killes våta dröm, men inte här utanför.
Haha, varför skulle en kille som är bättre kvalificerad och intresserad av ett jobb tycka det var sexigt att bli av med jobbet pga fel kön?

Det är en hel värld av skillnaden mellan det du påstår att jag skriver och det jag faktiskt skriver.
Jag köper inte din personliga tolkning av vad jag skriver om det jag skriver påstår en annan sak.

Du påstod nämligen att "Du påstår att tjejer kan få jobb på vilket manligt dominerat företag som helst, när som helst."

Det gjorde jag inte. Sluta gena. Det kan stå en stolpe i innersvängen.
Citera
2017-02-04, 06:47
Medlem
Dathugs avatar
Citat:
Kvinnor har inbillar jag mig ganska bra överblick över hur män lever. Män är ju normen remember, deras liv skildras ingående överallt.

Kom igen. Bra att du skrev inbillar dig i alla fall.

Det är fan mycket som är riktigt kasst som man.

Jag inbillar mig att det är lättare att vara man, men jag har egentligen ingen aning vad min subjektiva åsikt egentligen skulle vara eftersom jag aldrig kan prova på att vara kvinna.
Citera
2017-02-04, 10:59
Medlem
Katzyns avatar
Nej, fast något lätt val är det inte.

Jag är alldeles för självtillräcklig, emotionellt tillsluten och har garden för högt som det är. Plus megalomanin. Hade jag varit man hade jag antagligen helt gått upp i de egenskaperna och ingen hade heller någonsin försökt plocka ner mig därifrån. Det är egentligen inte eftersträvansvärt.

Anledningen till att valet inte är enkelt är att det sög så jävla hårt att vara gravid, föda barn och amma. Helvete vilken räkmacka män har till föräldraskapet alltså. Den hade jag gärna fått åka på.
Citera
2017-02-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Jag är alldeles för självtillräcklig, emotionellt tillsluten och har garden för högt som det är. Plus megalomanin. Hade jag varit man hade jag antagligen helt gått upp i de egenskaperna och ingen hade heller någonsin försökt plocka ner mig därifrån. Det är egentligen inte eftersträvansvärt.

Anledningen till att valet inte är enkelt är att det sög så jävla hårt att vara gravid, föda barn och amma. Helvete vilken räkmacka män har till föräldraskapet alltså. Den hade jag gärna fått åka på.

Du hade kunnat göra abort, så du har egentligen ingenting att klaga på.
Det var helt och hållet ditt val att föda.

Jag antar att du födde på bb? Tänk vad många timmar män har fått kämpa och uppoffra för att du ska kunna göra dina kvinnosaker på ett sjukhus. Men du bara tänker på dig själv och hur synd det är om dig när det egentligen inte är alls någe synd om dig.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-04 kl. 11:58.
Citera
2017-02-04, 11:56
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du hade kunnat göra abort, så du har egentligen ingenting att klaga på.
Det var helt och hållet ditt val att föda.

Min sambo fick dock biologiska barn utan att bära, föda och amma dem . Det är den räkmackan jag velat åt.
Citera
2017-02-04, 12:00
Medlem
Citat:
Min sambo fick dock biologiska barn utan att bära, föda och amma dem . Det är den räkmackan jag velat åt.

Fast han betalar ju skatt och kommer betala mycket mer än vad du kommer göra.
Citera
2017-02-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast han betalar ju skatt och kommer betala mycket mer än vad du kommer göra.

Du ägnade säkert inte det en enda tanke när du låg med födelsevärkarna, medan du låg där och dränerade skattebetalarna inne på sjukhuset. Du borde skämmas.
Citera
2017-02-04, 13:45
Medlem
Ancient-Lurkers avatar
Det är väl det feministerna kallar "patriarkatet"...
Citera
2017-02-04, 14:33
Medlem
Citat:

Nu är det iofs många kvinnor som har en helt annan upplevelse. I mitt fall så tog jag hand om det mesta utanför den bubbla mina barns mor var i och det var inga problem. Vi var båda i en bubbla fast på olika villkor och det var en fantastisk period. Men jag har all respekt för att många kvinnor ser på graviditet och amningstid som du gör, alla har olika upplevelser. Så ur ett visst perspektiv så har vi en räkmacka och å andra sidan så är det inte riktigt så. Huvudsaken är väl att vi kompletterar varandra under givna förutsättningar. Att lipa över dessa är ju inte särskilt konstruktivt, att skaffa barn är ett fritt val...oftast.
Citera
2017-02-04, 18:18
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Nu är det iofs många kvinnor som har en helt annan upplevelse. I mitt fall så tog jag hand om det mesta utanför den bubbla mina barns mor var i och det var inga problem. Vi var båda i en bubbla fast på olika villkor och det var en fantastisk period. Men jag har all respekt för att många kvinnor ser på graviditet och amningstid som du gör, alla har olika upplevelser. Så ur ett visst perspektiv så har vi en räkmacka och å andra sidan så är det inte riktigt så. Huvudsaken är väl att vi kompletterar varandra under givna förutsättningar. Att lipa över dessa är ju inte särskilt konstruktivt, att skaffa barn är ett fritt val...oftast.

Kommer nog lipa över traumat som mina förlossningar innebar till och från resten av livet. Tråkigt att du tycker att det inte är konstruktivt, men det är lite saken med trauma att man inte helt styr sina känslomässiga reaktioner över det. Tror nog de flesta kvinnor hade föredragit om de kunnat få biologiska barn utan att behöva föda fram dem om de kunde.

Sen var ju räkmackan jag efterfrågade att kunna få barn utan helvetet man får stå ut med för att få dem. Inte att slippa barn.
Senast redigerad av Katzyn 2017-02-04 kl. 18:44.
Citera
2017-02-04, 19:36
Medlem
Det där har lite att göra med testosteron och östrogen tror jag.
Som man har man ett testosteron överskott som på något sätt triggar en att kämpa för att få ut den där vinnarkänslan, medan kvinnors östrogen gör att de blir mjukare och mesigare samt vill bli ompysslade och omtyckta.

SOm man vill man gärna bli sett som farlig och att folk är lite rädd för en , medan kvinnor nog upplever detta som att de blir "utstötta".
Kvinnor är ju experter på att frysa ut varandra för att jävlas.

Personligen tror jag inte att kvinnor skulle palla trycket för vad som krävs att vara en man för 3 dagar utan att bli knäckta.

Samtidigt skulle nog jag som man bli totalt knäckt om jag tvingades med allt bullshit kvinnor utsätter varandra för.
Citera
2017-02-04, 19:37
Medlem
Citat:
Kommer nog lipa över traumat som mina förlossningar innebar till och från resten av livet. Tråkigt att du tycker att det inte är konstruktivt, men det är lite saken med trauma att man inte helt styr sina känslomässiga reaktioner över det. Tror nog de flesta kvinnor hade föredragit om de kunnat få biologiska barn utan att behöva föda fram dem om de kunde.

Sen var ju räkmackan jag efterfrågade att kunna få barn utan helvetet man får stå ut med för att få dem. Inte att slippa barn.

Du kan alltid adoptera
Det har för övrigt kommit in många föräldralösa barn det senaste året som behöver en förälder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in