2017-02-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av algen84
Det där har lite att göra med testosteron och östrogen tror jag.
Som man har man ett testosteron överskott som på något sätt triggar en att kämpa för att få ut den där vinnarkänslan, medan kvinnors östrogen gör att de blir mjukare och mesigare samt vill bli ompysslade och omtyckta.

SOm man vill man gärna bli sett som farlig och att folk är lite rädd för en , medan kvinnor nog upplever detta som att de blir "utstötta".
Kvinnor är ju experter på att frysa ut varandra för att jävlas.

Personligen tror jag inte att kvinnor skulle palla trycket för vad som krävs att vara en man för 3 dagar utan att bli knäckta.

Samtidigt skulle nog jag som man bli totalt knäckt om jag tvingades med allt bullshit kvinnor utsätter varandra för.

Vad är det som krävs av att vara man?
Citera
2017-02-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu stjäl jag ett litet svar här, men det beror i stort på var du lägger ribban. Jag har lagt ribban där jag är okej med att vara ensam 90% av fritiden och att bara leta partners online eller typ 5% av gångerna jag är ute i nattlivet. Det som är skönt är att man kan vara sig själv.
Citera
2017-02-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Nu stjäl jag ett litet svar här, men det beror i stort på var du lägger ribban. Jag har lagt ribban där jag är okej med att vara ensam 90% av fritiden och att bara leta partners online eller typ 5% av gångerna jag är ute i nattlivet. Det som är skönt är att man kan vara sig själv.

Så kraven män har på sig är de krav de sätter på sig själva? Ja det låter ju oerhört jobbigt och krävande.
Citera
2017-02-06, 13:56
Medlem
Citat:
Så kraven män har på sig är de krav de sätter på sig själva? Ja det låter ju oerhört jobbigt och krävande.

Nej liksom, utmaningen är ju att nå upp till att som "kvinna" ha eyebrows on fleeeeeeeeeeeeeeeeeek. Enligt krav från patriarkatet såklart!
Citera
2017-02-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Nej liksom, utmaningen är ju att nå upp till att som "kvinna" ha eyebrows on fleeeeeeeeeeeeeeeeeek. Enligt krav från patriarkatet såklart!

Jag tror i alla fall att jag skulle överleva att vara man i tre dagar utan att bli knäckt av det.
Citera
2017-02-06, 14:08
Medlem
Citat:
Jag tror i alla fall att jag skulle överleva att vara man i tre dagar utan att bli knäckt av det.

Jamen i fantasin klarar man allt!
Citera
2017-02-06, 15:08
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Kolla Norah Vincents story:
https://youtu.be/Ip7kP_dd6LU
Citera
2017-02-06, 18:40
Medlem
Citat:

Hahahaha. Efter tre dagar hade du övervägt sexköp, kemisk kastrering eller självmord.
Citera
2017-02-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Hahahaha. Efter tre dagar hade du övervägt sexköp, kemisk kastrering eller självmord.

Jag tror jag hade tittat på porr och runkat.
Citera
2017-02-07, 00:25
Medlem
Citat:
Jag tror jag hade tittat på porr och runkat.

Det hjälper bara delvis.
Citera
2017-02-07, 07:00
Medlem
Citat:
Är det inte likadant för kvinnor? Finns väl inga krav för någon egentligen. Bara om man har fixa idéer, vill ha konstant umgänge, barn eller överleva man får anstränga sig.
Senast redigerad av trekantshatt 2017-02-07 kl. 07:03.
Citera
2017-02-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
Är det inte likadant för kvinnor? Finns väl inga krav för någon egentligen. Bara om man har fixa idéer, vill ha konstant umgänge, barn eller överleva man får anstränga sig.

Ja jag har då inte påstått något annat. Det är TS och andra i tråden som förutsätter att jag som kvinna inte behöver anstränga mig för att uppnå något här i livet och hur mycket hårdare män har det på alla sätt och vis.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-02-07 kl. 09:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in