2017-01-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Antingen är du groteskt fet, eller så ljuger du. Du kan ha en relation och all den trygghet det innebär inom en vecka om du registrerar dig på en datingsida. Du kommer aldrig behöva ta första steget heller.

Antingen är du groteskt korkad eller groteskt korkad.

Du kan också ha en relation och allt det du kallar trygghet inom en vecka om du registrerar dig på en datingsida. Har du inga som helst villkor, finns det alltid något avskrap någonstans i världen som är beredd att låsa in dig i sin källare och slänga till dig en brödbit och lite vatten så länge du inte har gått sönder helt.
Citera
2017-01-20, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är det för desinformation du pratar om? Det låg precis uppe som ett seriöst lagförslag, smartypants, men som tur är slogs det ner i sista sekund. De har inte totalt världsherravälde ännu, men tillräckligt för att göra livet surt för mer än halva befolkningen.
http://www.womenexecutivesearch.se/
Ett tips...
Celenos var bättre, men han hann före.

Du påstår att tjejer kan få jobb på vilket manligt dominerat företag som helst, när som helst.

Är det sant eller inte? Ja eller Nej.

Det ska bli intressant att se om du har något civilkurage.
Citera
2017-01-20, 01:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Du påstår att tjejer kan få jobb på vilket manligt dominerat företag som helst, när som helst.

Är det sant eller inte? Ja eller Nej.

Det ska bli intressant att se om du har något civilkurage.
Du får omformulera frågan, för det där är din egen tolkning och inget jag sagt.
Citera
2017-01-20, 01:33
Medlem
Citat:
Man undrar ju hur du tror att kvinnors liv är, egentligen. Jag får varken vänner, relationer, utbildning, jobb, bostad, karriär, trygghet, pengar och vad mer du nu nämner kastade som presenter ner i mitt knä jag heller. Och i synnerhet inte med några garantier för är det en sak som är bergsäker här i livet så är det att några garantier, det gives icke!

Jag skulle gärna testa hur det är att vara i en manskropp pga att jag är en nyfiken typ, men de saker du räknar upp ser jag som normala för de flesta vare sig de är män eller kvinnor. Alla får vi kämpa för det vi tycker är viktigt, och alla kan vi förlora det på en sekund. Såna är villkoren och de kommer med på köpet när vi föds.
Du kan ju börja med att sluta sminka dig och klä upp dig och klä dig mer strikt.
Smink och klädleken ni gör är egentligen barnslig och är ett bevis på att ni behandlas som bortskämda barn, livet ut. Vi män t ex, måste följa strikta klädkoder och lämna ungdomens frisyr eller klädexpriment bakom oss när vi kommer in i arbetslivet, ni har inte förstått att det finns en tyst överenskommelse att det ska göras undantag för kvinnor med detta krav på mognad.
Ni feminister vill nu skrota könsnormer helt påstår ni, detta skulle i teorin då innebära att även ni anpassar er efter klädkoder och klär er mer strikt och mindre utstickande.
Och nej, det är inte påtryckningar ifrån samhället som göra att ni sminkar er och klär upp er, det är ni som lever ut er exhibitionism.
Eftersom jag är sexist och delar in könen olika så vet jag att ni kvinnor inte klarar er utan era kläder och smink och jag är bered att göra undantag för er kvinnor när det kommer till klädkoder, men då ska även vi män kunna åtnjuta de privilegier som vi har, allt eller inget förstår du.
Citera
2017-01-20, 03:51
Medlem
Citat:
Du får omformulera frågan, för det där är din egen tolkning och inget jag sagt.

Det här skrev du tidigare:
Citat:
Snicksnack! Gå till en arbetsplats med övervägande killar och säg att du som tjej borde få förtur.
Oavsett om du är kvalificerad eller inte är chansen stor att det nappar.

Du påstår här att jag som tjej kan gå till en arbetsplats med övervägande killar och säga att jag borde få förtur, och att chansen är stor att det nappar även om jag inte ens är kvalificerad för jobbet.

I call BS. Sånt händer möjligen i en FB-killes våta dröm, men inte här utanför.
Citera
2017-01-20, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Du kan ju börja med att sluta sminka dig och klä upp dig och klä dig mer strikt.
Smink och klädleken ni gör är egentligen barnslig och är ett bevis på att ni behandlas som bortskämda barn, livet ut. Vi män t ex, måste följa strikta klädkoder och lämna ungdomens frisyr eller klädexpriment bakom oss när vi kommer in i arbetslivet, ni har inte förstått att det finns en tyst överenskommelse att det ska göras undantag för kvinnor med detta krav på mognad.
Ni feminister vill nu skrota könsnormer helt påstår ni, detta skulle i teorin då innebära att även ni anpassar er efter klädkoder och klär er mer strikt och mindre utstickande.
Och nej, det är inte påtryckningar ifrån samhället som göra att ni sminkar er och klär upp er, det är ni som lever ut er exhibitionism.
Eftersom jag är sexist och delar in könen olika så vet jag att ni kvinnor inte klarar er utan era kläder och smink och jag är bered att göra undantag för er kvinnor när det kommer till klädkoder, men då ska även vi män kunna åtnjuta de privilegier som vi har, allt eller inget förstår du.

Annars kan ju du börja sminka dig och klä dig mer avslappnat istället. Det tänkte du inte på!

Hur kan du inte se att kvinnor också måste följa klädkoder, och inte bara i arbetslivet? Tror du att en tjej kommer in på Nobelfesten i jeans med hål på knäna och en snygg top från H&M t.ex? Skärp dig!

Nej, jag klarar mig inte utan mina kläder faktiskt, det har du rätt i. Särskilt inte nu på vintern. Men det gör ju inte du heller, dummer! Och mitt smink köper jag själv så några privilegier för det smink jag kostar på mig för egna pengar, det kan du se dig om i månen efter grabben.
Citera
2017-01-20, 04:31
Medlem
Citat:
Annars kan ju du börja sminka dig och klä dig mer avslappnat istället. Det tänkte du inte på!
Det får vi inte.
Det tänkte du inte på!

Citat:
Hur kan du inte se att kvinnor också måste följa klädkoder, och inte bara i arbetslivet? Tror du att en tjej kommer in på Nobelfesten i jeans med hål på knäna och en snygg top från H&M t.ex? Skärp dig!
Hur kan du inte se att kvinnor har mer frihet? Kolla bara på denna politiker och hur hon klär sig i riksdagen och jämför med om en manlig politiker hade varit t ex gothare eller punkare med tillhörande utstyrsel:
http://z.cdn-expressen.se/images/cb/d5/cbd5778fa9f44f8db2f048ebc2f91a30/16x9/680.jpg

Citat:
Nej, jag klarar mig inte utan mina kläder faktiskt, det har du rätt i. Särskilt inte nu på vintern. Men det gör ju inte du heller, dummer! Och mitt smink köper jag själv så några privilegier för det smink jag kostar på mig för egna pengar, det kan du se dig om i månen efter grabben.
Det jag syftar på är att du inte klarar dig utan själva leken med kläder, du skulle inte överleva en dag med de strikta klädkoderna männen har. Dessutom så behöver du inte sminket för att värma dig.
Citera
2017-01-20, 08:39
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det var för övrigt många av länkarna under dina sökningar som inte hade något med jobb att göra, vet inte om du såg det.

Om du funderar över huruvida jag såg att många av länkarna inte hade med jobb att göra kanske följande mening jag skrev ger en ledtråd:

Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
5 träffar varav ingen handlar om att något företag enbart söker män.

Eller så hjälper det kanske om jag lägger till en fetning i den andra meningen:

Citat:
900+ träffar. Massor av jobbannonser med texten "Söker enbart kvinnor".

Hjälpte det?
Citera
2017-01-20, 09:19
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Norah Vincent fick lägga in sig på mentalsjukhus efter att ha levt som en man i 18 månader.

Vincent asserts that, since the experiment, she has never been more glad to be female.

it took experiencing life as a man for her to appreciate being a woman. "I really like being a woman. ... I like it more now because I think it's more of a privilege."

http://abcnews.go.com/2020/Entertainment/story?id=1526982&singlePage=true

The dating adventures are the most breathtaking. Ned is on the receiving end of women's boring, self-pitying monologues and endless tirades about what bastards men are. His dates all suspect he is as bad as the rest of them: 'They made every man they met into a wolf, even when that man was a woman.'

https://www.theguardian.com/books/2006/mar/19/biography.features1

Bra länkat, tack!
Citera
2017-01-20, 10:46
Medlem
Citat:
Om du funderar över huruvida jag såg att många av länkarna inte hade med jobb att göra kanske följande mening jag skrev ger en ledtråd:

Eller så hjälper det kanske om jag lägger till en fetning i den andra meningen:

Hjälpte det?

Tack!
Citera
2017-01-20, 13:35
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Tack!
Det var så lite så! Trevlig helg!
Citera