Citat:
Ursprungligen postat av
Varmare
Man undrar ju hur du tror att kvinnors liv är, egentligen. Jag får varken vänner, relationer, utbildning, jobb, bostad, karriär, trygghet, pengar och vad mer du nu nämner kastade som presenter ner i mitt knä jag heller. Och i synnerhet inte med några garantier för är det en sak som är bergsäker här i livet så är det att några garantier, det gives icke!
Jag skulle gärna testa hur det är att vara i en manskropp pga att jag är en nyfiken typ, men de saker du räknar upp ser jag som normala för de flesta vare sig de är män eller kvinnor. Alla får vi kämpa för det vi tycker är viktigt, och alla kan vi förlora det på en sekund. Såna är villkoren och de kommer med på köpet när vi föds.

Du kan ju börja med att sluta sminka dig och klä upp dig och klä dig mer strikt.
Smink och klädleken ni gör är egentligen barnslig och är ett bevis på att ni behandlas som bortskämda barn, livet ut. Vi män t ex, måste följa strikta klädkoder och lämna ungdomens frisyr eller klädexpriment bakom oss när vi kommer in i arbetslivet, ni har inte förstått att det finns en tyst överenskommelse att det ska göras undantag för kvinnor med detta krav på mognad.
Ni feminister vill nu skrota könsnormer helt påstår ni, detta skulle i teorin då innebära att även ni anpassar er efter klädkoder och klär er mer strikt och mindre utstickande.
Och nej, det är inte påtryckningar ifrån samhället som göra att ni sminkar er och klär upp er, det är ni som lever ut er exhibitionism.
Eftersom jag är sexist och delar in könen olika så vet jag att ni kvinnor inte klarar er utan era kläder och smink och jag är bered att göra undantag för er kvinnor när det kommer till klädkoder, men då ska även vi män kunna åtnjuta de privilegier som vi har, allt eller inget förstår du.