2017-02-02, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Ok. Använder inte smartphones. Har en gammal "knapp-telefon". Men jag har även en Iphone 4 utan abonnemang. Tror inte det är värt att skaffa för en app dock.

Du kan ju använda wi-fi i iphone. Men du måste vara medlem på Facebook för att kunna använda tinder.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-02 kl. 21:11.
Citera
2017-02-02, 21:26
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkVelour
Jag brukar glida in någon dag i veckan och svajpa lite. Känns som alla matchningar ligger på hög där i början, typ 15/20 är match. Var så deras algoritm funkade i början också men sen ändrade dom den och nu verkar dom ändrat tillbaka återigen vilket är bra tycker jag. Om jag kör en toksession och förbrukar alla mina swipes är det mycket lägre ratio i slutet men samtidigt hamnar jag ju i deras "hög" så telefonen brukar plinga till lite då och då efter det.

Ser inga asiater direkt och vet inget om din andra fråga heller men ville bara ge ett tips som spar lite tid och förbättrar självförtroendet något kanske!
Tack! Upplevde samma sak förra gången jag använde det att det la sig på hög om man inte körde på ett tag.
Är nog bara acceptera att oavsett om man blir nedrankad pga fejkfacebook så har man ändå levt två hårda år som satt sina spår :-).

Fick dock en superlike precis! Men det visade sig vara felklick då matchningen togs bort direkt typ.

Nä blir nöta Quizkampen istället!
Citera
2017-02-02, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Man måste ju faktorisera in lite att tjejer generellt har många fler att välja och vraka med, så det är ju egentligen inte konstigt om hon skulle ha någon på gång samtidigt som hon gillar lite bättre. Eller helt enkelt vet att de kommer hitta någon sådan runt hörnet, efter ett par till swipes. De kan alltså vara mycket mer kräsna i sitt urval.

Har själv varit på båda sidor av detta faktum (oftast på samma sida som du). Tur att du verkar ha ett god insikt och inte tar åt dig!

Sant! Men om jag tar senaste tjejen jag träffade som ex, så var jag hennes första kille från Tinder hon träffade, men hon hade ganska nyligen gjort slut med sitt ex så det kanske påverkade det hela möjligtvis

Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Grattis dock att du lyckas komma förbi det eviga skrivandet och kommit till dejter.

Låter konstigt, oftast när man kommit till dejtingstadiet så är ju loppet vunnet i princip.
Tycker man märker efter 2-3 minuter om det är något att ha.
Själv så har man även varit med om att utseendet på Tinder inte överenskommer med hur de ser ut på riktigt. Kan inte vara en sådan faktor av något slag, att du har lite för photoshoppade bilder ?

Sen hur man ska agera ska man väl egentligen känna av men glad och trevlig är A-O.
Problemet kanske är att de flesta lyckas vara glada och trevliga och då sticker man inte ut ur mängden på samma sätt. Att vara Glad och Trevlig uppfattas ju olika av människor också, de kanske tycker din Glada och Trevliga ton känns påklistrad på något sätt?

Jag försöker lägga till att vara rolig men det är ju 50/50 då den humorn kan vara rätt svårförstådd.

Visserligen så har jag fått mest utdelning när man firade helgen med tjack och kom till dejterna lite påverkad(inte speciellt märkbart). Så man kanske egentligen bara ska babbla som en tok, vara energifull och hitta på lite udda saker, ha tefatspupiller och några vita korn under näsan.

Jag är ganska snabb med ett ''Ska vi ses?'' Just för att jag inte orkar skriva oändligt, men ja jag håller med att det känns ''vunnet'' när man ses, men dom håller inte med

Jag har ju instagram kopplat till Tinder så dom kan se alla fula och fina bilder, så dom har redan fått en helhetsbild så att säga innan vi ses, så tror inte det är nåt problem egentligen, men who knows

Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Vad gör ni när ni ses? Tillkommer något fysiskt eller sitter ni nyktra på ett café?
Försök annars ses hemma hos någon och få in lite alkohol i bilden, blir mer avslappnat och lättare att det blir fysiskt.

Att träffa någon ute på en kaffe eller liknande gör jag inte längre för de känns så formellt på något vis.

Ibland ses vi hemma hos nån, ibland en bar, ibland en promenad. Jag tycker egentligen inte det spelar nån roll vad man gör första daten för den är just till bara för att få ett intryck av personen i verkligheten
Citera
2017-02-03, 07:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Nu har jag varit på flera tinder-dejter på sistone och det slutar alltid på samma sätt, att tjejen slutar svara/höra av sig efteråt, eller säger att vi inte klickade.

Jag måste vara extremt dålig på att döma situationer alltså, jag tycker i princip alla dejter jag varit på har verkligen flytt på och gått bra och förväntat mig en andra dejt. Inga stela stunder och samtalen har flytt på väldigt bra, men ändå blir så såhär. På dejterna är jag glad och trevlig liksom, så som man ska vara?

Jag tar det inte personligt, men man undrar ju om det är någonting jag gör? Eller om tjejerna bara tyckt annorlunda.

Oh well, svepandet fortsätter

Lätt analys. Tjejerna vill bara knulla. Att de inte vill träffa dej igen beror på att din mystik är borta (lätt hänt) eller att du inte är pojkvänsmatrial (de har oerhört höga krav där). Mitt tips är att knulla eller i alla fall ha någon fysisk kontakt första gången. Annars är du rätt körd i 99 av 100 fall.

Att ni inte klickade är bara skitsnack från deras sida/att deras krav för klickande är skyhögakrav.

En Tinderdejt bör leda till ett knull i sämsta fall. Har man kommit till att träffas så ska mycket till för att det inte blir lite sex iaf om man försöker.

Nu när du i bästa fall bara är knullmatrial är du inte värd att träffa en gång till. (Speciellt med tanken på att andra gången kanske inte heller leder till sex och de vet inte hur bra knull det blir).

Skulle ni dock "inte klicka" men knulla så kan det börja klicka, då tjejer inte kan se skillnad på sex och känslor.

Jag är tacksam att jag efter en sådan här dejt som du beskriver ovan lärde mej detta
Hon jag hade en sådan här dejt med tyckte jag det gick så bra så jag ville ta det lugnt, ville inte visa att jag bara var ute efter knull. Blev ett stort misstag. Gick lottlös helt då istället.

Tänk själv om du hade 100 tjejer som ville träffa dej där nog 90 skulle försöka knulla dej första träffen, du träffar en som inte riktigt når upp till dina förväntningar och hon visar inget intresse för att knulla, du hade dumpat och gått vidare.

EDIT: Sen finns ju en lite chans att du är alldeles för snygg på bilderna emot verkligheten, men tror det mer är det jag skrivit ovan.
Senast redigerad av 400Ben 2017-02-03 kl. 08:50.
Citera
2017-02-03, 09:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Ibland ses vi hemma hos nån, ibland en bar, ibland en promenad. Jag tycker egentligen inte det spelar nån roll vad man gör första daten för den är just till bara för att få ett intryck av personen i verkligheten

Ses man hemma hos någon ska man verkligen inte kunna misslyckas med fysisk kontakt första gången man ses.

Tjejen ses inte första gången bara för att få ett intryck av personen i verkligheten. Så sluta du med det också, även om det är det du vill.
Citera
2017-02-03, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Lätt analys. Tjejerna vill bara knulla. Att de inte vill träffa dej igen beror på att din mystik är borta (lätt hänt) eller att du inte är pojkvänsmatrial (de har oerhört höga krav där). Mitt tips är att knulla eller i alla fall ha någon fysisk kontakt första gången. Annars är du rätt körd i 99 av 100 fall.

Att ni inte klickade är bara skitsnack från deras sida/att deras krav för klickande är skyhögakrav.

En Tinderdejt bör leda till ett knull i sämsta fall. Har man kommit till att träffas så ska mycket till för att det inte blir lite sex iaf om man försöker.

Nu när du i bästa fall bara är knullmatrial är du inte värd att träffa en gång till. (Speciellt med tanken på att andra gången kanske inte heller leder till sex och de vet inte hur bra knull det blir).

Skulle ni dock "inte klicka" men knulla så kan det börja klicka, då tjejer inte kan se skillnad på sex och känslor.

Jag är tacksam att jag efter en sådan här dejt som du beskriver ovan lärde mej detta
Hon jag hade en sådan här dejt med tyckte jag det gick så bra så jag ville ta det lugnt, ville inte visa att jag bara var ute efter knull. Blev ett stort misstag. Gick lottlös helt då istället.

Tänk själv om du hade 100 tjejer som ville träffa dej där nog 90 skulle försöka knulla dej första träffen, du träffar en som inte riktigt når upp till dina förväntningar och hon visar inget intresse för att knulla, du hade dumpat och gått vidare.

EDIT: Sen finns ju en lite chans att du är alldeles för snygg på bilderna emot verkligheten, men tror det mer är det jag skrivit ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ses man hemma hos någon ska man verkligen inte kunna misslyckas med fysisk kontakt första gången man ses.

Tjejen ses inte första gången bara för att få ett intryck av personen i verkligheten. Så sluta du med det också, även om det är det du vill.

Okej okej ska testa dina tips och se om det blir annorlunda då
Citera
2017-02-03, 17:53
Medlem
Hur stänger man av smart photos permanent på tinder?

Jag vill använda den bättre bilden så går in på inställningar, stänger av smart photos och byter plats på bilderna. Men ett tag senare så har det ändrats igen, då är smart photos igång igen. Någon som har/haft samma problem och kan hjälpa till?

Kan tillägga att detta har hänt två-tre gånger.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-03 kl. 18:04.
Citera
2017-02-03, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Hur stänger man av smart photos permanent på tinder?

Jag vill använda den bättre bilden så går in på inställningar, stänger av smart photos och byter plats på bilderna. Men ett tag senare så har det ändrats igen, då är smart photos igång igen. Någon som har/haft samma problem och kan hjälpa till?

Kan tillägga att detta har hänt två-tre gånger.

//Siegestor

Det är likadant för mig, att den sätts på efter att man har stängt av det. Så det är förmodligen bara ett bugg från deras sida
Citera
2017-02-03, 19:45
Medlem
Vad har ni för maxavstånd? Är det större chans att flera ser ens bilder om den ligger på 100 mil?
Citera
2017-02-04, 02:18
Bannlyst
Horapp. Så omoraliskt, inte konstigt att Sverige håller på att gå under.
Citera
2017-02-04, 10:26
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Vad har ni för maxavstånd? Är det större chans att flera ser ens bilder om den ligger på 100 mil?
Jag bor i Stockholm så kör runt 10-20km så utbudet tar inte slut. Det är större chans att du ser fler med 160km men är osäker på om du dyker upp om inte du är innanför deras egna valda område. Köra 160km är nog mer om man bor utanför en större stad eller i en mindre stad.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Horapp. Så omoraliskt, inte konstigt att Sverige håller på att gå under.
Håller med! Omoraliskt som fan! Gå in på Happypancake istället och läs folks presentationer där istället. Långa noveller om hur de vill bilda kärnfamilj, kravspecifikationer och schema upplagt för när de har ägglossning.

Finns inget mellanting vilket är synd, ligga är ju skoj men om man söker något seriöst verkar det endast vara nutjobs.

Varför tycker du att det är en horapp förövrigt?
Citera
2017-02-05, 12:24
Medlem
Hej,

Jag har bott utomlands en längre tid och kört tinder som har varit väldigt lyckat men nu när jag flyttade tillbaka till stockholm så tänkte jag nollställa mitt konto för att ta bort alla matchningar osv.

Jag nollställde och nu får jag inga matchningar alls knappt samtidigt som den söker efter folk i området hela tiden. Jag har ställt in den på 30km radier och bor i innerstan - använder inte folk tinder i stockholm? och har någon annan haft problem med färre matchningar när ni har nollställt ert konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in