2017-02-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Grattis dock att du lyckas komma förbi det eviga skrivandet och kommit till dejter.

Låter konstigt, oftast när man kommit till dejtingstadiet så är ju loppet vunnet i princip.
Tycker man märker efter 2-3 minuter om det är något att ha.
Själv så har man även varit med om att utseendet på Tinder inte överenskommer med hur de ser ut på riktigt. Kan inte vara en sådan faktor av något slag, att du har lite för photoshoppade bilder ?

Sen hur man ska agera ska man väl egentligen känna av men glad och trevlig är A-O.
Problemet kanske är att de flesta lyckas vara glada och trevliga och då sticker man inte ut ur mängden på samma sätt. Att vara Glad och Trevlig uppfattas ju olika av människor också, de kanske tycker din Glada och Trevliga ton känns påklistrad på något sätt?

Jag försöker lägga till att vara rolig men det är ju 50/50 då den humorn kan vara rätt svårförstådd.

Visserligen så har jag fått mest utdelning när man firade helgen med tjack och kom till dejterna lite påverkad(inte speciellt märkbart). Så man kanske egentligen bara ska babbla som en tok, vara energifull och hitta på lite udda saker, ha tefatspupiller och några vita korn under näsan.
Eller 1-2 koppar kaffe brukar göra under för de flesta på energifronten, inklusive undertecknad.
Citera
2017-02-02, 13:32
Medlem
linnros24s avatar
Fyllde 25 förra månaden vilket ändrade gamet totalt. Nu matchar jag bara med 23+ och tappat i princip alla trevliga 18åringar. Senaste veckan har jag fått tre meddelanden i stil med "Är du the one?"

Trist. Det var kul så länge det varade.
Citera
2017-02-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Tror det är 50 eller 100 högersvep. Obegränsat med plus. Geografisk begränsning är väl uppenbart? Mer sannolikt att man faktiskt är seriös med någon och träffar denne om det är en geografisk närhet.

Varför tar de betalt? Jadu varför tar företag betalt för sina varor och tjänster i allmänhet?

vad händer efter att man använt sina gratis svep?
Citera
2017-02-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Boom
Nu har jag varit på flera tinder-dejter på sistone och det slutar alltid på samma sätt, att tjejen slutar svara/höra av sig efteråt, eller säger att vi inte klickade.

Jag måste vara extremt dålig på att döma situationer alltså, jag tycker i princip alla dejter jag varit på har verkligen flytt på och gått bra och förväntat mig en andra dejt. Inga stela stunder och samtalen har flytt på väldigt bra, men ändå blir så såhär. På dejterna är jag glad och trevlig liksom, så som man ska vara?

Jag tar det inte personligt, men man undrar ju om det är någonting jag gör? Eller om tjejerna bara tyckt annorlunda.

Oh well, svepandet fortsätter

Vad gör ni när ni ses? Tillkommer något fysiskt eller sitter ni nyktra på ett café?
Försök annars ses hemma hos någon och få in lite alkohol i bilden, blir mer avslappnat och lättare att det blir fysiskt.

Att träffa någon ute på en kaffe eller liknande gör jag inte längre för de känns så formellt på något vis.
Citera
2017-02-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle098
vad händer efter att man använt sina gratis svep?

Du får vänta 24H tills du får 100 nya swipes.
Citera
2017-02-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnros24
Fyllde 25 förra månaden vilket ändrade gamet totalt. Nu matchar jag bara med 23+ och tappat i princip alla trevliga 18åringar. Senaste veckan har jag fått tre meddelanden i stil med "Är du the one?"

Trist. Det var kul så länge det varade.

Menar du att kvinnorna du matchar med bara är ute efter något seriöst?

//Siegestor
Citera
2017-02-02, 16:27
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Eller 1-2 koppar kaffe brukar göra under för de flesta på energifronten, inklusive undertecknad.
Håller mig undan både kaffe och tjack nu för tiden. Men en liten stänkare om man ska ses på en bar någonstans kan alltid slinka ner.

Har kört igång nu med tinder igen efter två års uppehåll och har två frågor.

1. Kör med en helt ny (fake) Facebook profil, inga vänner, knappt några bilder eller inlägg. Bilderna och info är dock riktigt.
Finns det risk att Tinder flaggar en som bot eller annat och skickar ner en på match listan?

Fått 3 matchningar på fyra dagar, känns som något låg ratio jämfört med tidigare.

2. Vad gör alla asiatiska kvinnor helt plötsligt på tinder? Många verkar sakna anknytning till Sverige alls. Gillar visserligen asiatiska kvinnor men vad har skett?
Citera
2017-02-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle098
Går det att använda Tinder gratis på datorn? Hur gör man isf?
1. Skaffa Tinderkonto på mobilen.
2. Skaffa Google Chrome
3. Skaffa Chrom-tillägget Flamite
4. Logga in på Flamite via datorn.
5. Du kan nu likea/dissa & skriva till matchningarna via din dator.
Citera
2017-02-02, 20:25
Medlem
PinkVelours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Håller mig undan både kaffe och tjack nu för tiden. Men en liten stänkare om man ska ses på en bar någonstans kan alltid slinka ner.

Har kört igång nu med tinder igen efter två års uppehåll och har två frågor.

1. Kör med en helt ny (fake) Facebook profil, inga vänner, knappt några bilder eller inlägg. Bilderna och info är dock riktigt.
Finns det risk att Tinder flaggar en som bot eller annat och skickar ner en på match listan?

Fått 3 matchningar på fyra dagar, känns som något låg ratio jämfört med tidigare.

2. Vad gör alla asiatiska kvinnor helt plötsligt på tinder? Många verkar sakna anknytning till Sverige alls. Gillar visserligen asiatiska kvinnor men vad har skett?

Jag brukar glida in någon dag i veckan och svajpa lite. Känns som alla matchningar ligger på hög där i början, typ 15/20 är match. Var så deras algoritm funkade i början också men sen ändrade dom den och nu verkar dom ändrat tillbaka återigen vilket är bra tycker jag. Om jag kör en toksession och förbrukar alla mina swipes är det mycket lägre ratio i slutet men samtidigt hamnar jag ju i deras "hög" så telefonen brukar plinga till lite då och då efter det.

Ser inga asiater direkt och vet inget om din andra fråga heller men ville bara ge ett tips som spar lite tid och förbättrar självförtroendet något kanske!
Citera
2017-02-02, 20:33
Medlem
VelvetReds avatar
Är det lätt att träffa andra via tinder? Krävs det en "smartphone" eller går det att ta det via pc?
Citera
2017-02-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Är det lätt att träffa andra via tinder? Krävs det en "smartphone" eller går det att ta det via pc?
Krävs en smartphone men som jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden.

2. Skaffa Google Chrome på datorn.
Citera
2017-02-02, 20:43
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Krävs en smartphone men som jag skrev i ett tidigare inlägg i tråden.

2. Skaffa Google Chrome på datorn.

Ok. Använder inte smartphones. Har en gammal "knapp-telefon". Men jag har även en Iphone 4 utan abonnemang. Tror inte det är värt att skaffa för en app dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in