2017-02-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Finns nog x antal personer som sitter stenhårt hos fogden som ser det som gratispengar

Antagligen
Men saken nu är att de kommer sitta ännu djupare hos fogden om de inte betalar tillbaka pengarna de övertrasserat. Personer i den sitsen borde vara mer försiktiga egentligen
Citera
2017-02-03, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Gäller det även Nordeas kort?

Har du någon källa?

ja deras press gubbe sa det på tv nyheterna
Citera
2017-02-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Att få ut pengar i handen innebär möjlighet att komma undan, självklart.

Komma undan vadå?
Citera
2017-02-03, 21:31
Medlem
Citat:
Gäller det även Nordeas kort?

Har du någon källa?

men var det bara bara nordea kort det gick att få ut pengar eller var det fel på bankomaten med kommunikation så det gick på alla bankkort.

Mig verket har väl ICA banken som bank till Doktoranderna
Citera
2017-02-03, 21:33
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1claes
men var det bara bara nordea kort det gick att få ut pengar eller var det fel på bankomaten med kommunikation så det gick på alla bankkort.

Mig verket har väl ICA banken som bank till Doktoranderna
Förstår inte vad du skriver, men titta gärna på trådens rubrik.
Citera
2017-02-03, 21:35
Medlem
constants avatar
Citat:
ja deras press gubbe sa det på tv nyheterna
Vems "pressgubbe"? Vilka tv-nyheter? Har du någon länk?
Citera
2017-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Vems "pressgubbe"? Vilka tv-nyheter? Har du någon länk?
swedbanks press tales man...har ingen länk men tv 4 nyheterna såg jag det på
Citera
2017-02-03, 21:46
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Antagligen
Men saken nu är att de kommer sitta ännu djupare hos fogden om de inte betalar tillbaka pengarna de övertrasserat. Personer i den sitsen borde vara mer försiktiga egentligen

Vad är det ni inte förstår? De som sitter djupt i skiten med skulder de aldrig kommer kunna komma ikapp och betala så är detta, de facto, som att vinna på vilket annat spel som helst - förstår ni verkligen inte detta? Andra som chansat har naturligtvis gjort bort sig, men jag tror faktiskt de som ej brur sig och redan är översköljda utav skulder är i majoritet. Dessa bryr sig inte och är bara att gratulera, sett är deras synvinkel... Gratis pengar, resonerar de detta som, inget annat.
Citera
2017-02-03, 21:48
Medlem
constants avatar
Citat:
swedbanks press tales man...har ingen länk men tv 4 nyheterna såg jag det på
Så Swedbanks presstalesman uttalar sig om Nordeakort?
Citera
2017-02-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad är det ni inte förstår? De som sitter djupt i skiten med skulder de aldrig kommer kunna komma ikapp och betala så är detta, de facto, som att vinna på vilket annat spel som helst - förstår ni verkligen inte detta? Andra som chansat har naturligtvis gjort bort sig, men jag tror faktiskt de som ej brur sig och redan är översköljda utav skulder är i majoritet. Dessa bryr sig inte och är bara att gratulera, sett är deras synvinkel... Gratis pengar, resonerar de detta som, inget annat.

Saken där är ju att övertrassering på ett konto innebär att pengar som kommer in på kontot går direkt till banken. Därför kommer det kännas ändå. Men visst, de kanske inte bryr sig om att betala hyror eller så, idk.
Citera
2017-02-03, 21:51
Medlem
Citat:
Saken där är ju att övertrassering på ett konto innebär att pengar som kommer in på kontot går direkt till banken. Därför kommer det kännas ändå. Men visst, de kanske inte bryr sig om att betala hyror eller så, idk.

så är det
Citera
2017-02-03, 21:58
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Vad med att ha konton i fler banker? Bidrag går väl direkt och först in på Swedbank, men lön kan man ju välja var man vill ha in. Men, som sagt - inte många av dessa som har lön. Kan dessa sopor inte säga upp sitt Swedbankkonto och få utbetalt via en annan bank, eller check, eller måste ALLA transaktioner gå via Swedbank först, som det var förr i tiden? Ja, då är de körda och jag böjer mig, för på bidrag lär ju dessa gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in