2017-02-03, 11:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Väldigt svårt här hon kan ju sitt jobb med att hitta väljare och hantera tuffa situationer under valet kunde ju hon också.

Men Kellyanne Conway är extremt mediakåt också, hon är lite som de film och musik stjärnorna som inte lyckades i LA och nu lever på gatan. Den karriären är över men hon försöker fortfarande bli känd fast hon inte har det som krävs.

Nu tror jag att allt det här är planerat, alla dessa smånyheter för att få media att skriva om dessa istället för vad man verklige gör.

Steve Bannon vet att folk hemma kommer klicka på en nyhet om att Trump är galen över telefonen med världsledare före man klickar på att Trump lyft sanktioner mot Ryssland.

Sant, läste precis hur reportrar börjar uppmana att när man intervjuar henne så skall man endast ställa ja och nej frågor för att så fort hon inte kan svara ja eller nej så går man vidare, ska bli spännande och få se om det följs upp
2017-02-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Väldigt svårt här hon kan ju sitt jobb med att hitta väljare och hantera tuffa situationer under valet kunde ju hon också.

Men Kellyanne Conway är extremt mediakåt också, hon är lite som de film och musik stjärnorna som inte lyckades i LA och nu lever på gatan. Den karriären är över men hon försöker fortfarande bli känd fast hon inte har det som krävs.

Nu tror jag att allt det här är planerat, alla dessa smånyheter för att få media att skriva om dessa istället för vad man verklige gör.

Steve Bannon vet att folk hemma kommer klicka på en nyhet om att Trump är galen över telefonen med världsledare före man klickar på att Trump lyft sanktioner mot Ryssland.

Det har du säkert rätt i, att det är planerat. Men mest för att dölja att INGET görs alls. Både Trump och conway har ju väldigt låg intelligens. Utifrån mitt sätt att se det. Deras språkliga förmåga är ju nästan ingen alls och därmed så kan de inte heller tänka nyanserat.

Detta överträffas väl bara av de som är riktigt hängivna Trumpfans. Att inte inse att Trump bara pratar och inte gör något annat än klipp där han sitter och skriver på papper är ju lite lustigt.

Som det här med att det ska satsas på militären.
2017-02-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sant, läste precis hur reportrar börjar uppmana att när man intervjuar henne så skall man endast ställa ja och nej frågor för att så fort hon inte kan svara ja eller nej så går man vidare, ska bli spännande och få se om det följs upp

Det ska bli roligt att följa upp. Håller med där. Och korthuset rasar sakta men säkert. Motsägelsernas stora fest har bara börjat. Att någon ens tror att Trump har gjort något politiskt än är ju så roligt. Eller i och för sig så har han ju tagit reda på att Mexiko INTE ska betala muren. Det har han ju fattat nu. Om han ens trodde på det själv. I och för sig så tror jag att han trodde det för att han tror att hans stab skulle fixa det eftersom han tänker att han producerar skiten Vita Huset.
2017-02-03, 11:53
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men om Trump nu inte vill ha in dessa i USA så förhandlar han väl om avtalet med Australien eller hur?

Så vad är problemet?
Jag vet inte. Förstår inte heller vad folk gnäller om. VIssa blir helt hysteriska och ropar om att Trump kommer avsättas för att han inte låter Australien dumpa asylanter i USA. Fråga dem vad problemet är.
2017-02-03, 11:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
När de vuxna måste gå åt sidan för att få kunna prata ostört:
http://www.nbcnews.com/news/world/mccain-makes-nice-australia-after-trump-s-blunt-talk-pm-n715916

Det här kommer nog bli standardförfarande snart? Kan tänka mig att Mattis och Tillerson kommer få ta många snack med utländska representanter i framtiden då man förstår att Donald inte kan hantera möten av sådan vikt.
Frågan är hur trovärdigt USA är som land, när andra måste be om ursäkt för presidenten.
Detta han gör där, är exakt vad jag siade om skulle ske.
Man kan ju bara hoppas det var en engångsgrej, men nått säger mig detta är bara början.
2017-02-03, 11:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jasså, jag ser inte någon enorm hyllning på Youtube, Facebook, twitter, instagram osv.

Menar du nyhetsmedia, socialmedia eller någon annan form av media nu?
I DN av alla tidningar hittar du denna hyllningsartikel:

Reportage: Kellyanne Conway är Donald Trumps general i kriget mot medierna

Citat:
USA fick inte sin första kvinnliga president, men i stället bröts en annan gräns i och med förra årets val: aldrig förr har en kvinna lett en presidentvalskampanj till seger.

https://unvis.it/dn.se/nyheter/varlden/kellyanne-conway-trumps-general-i-mediekriget
2017-02-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag vet inte. Förstår inte heller vad folk gnäller om. VIssa blir helt hysteriska och ropar om att Trump kommer avsättas för att han inte låter Australien dumpa asylanter i USA. Fråga dem vad problemet är.

Vem är de jag ska fråga då?

Problemet var väl lite att Trump samtalade med Turnbull om ett avtal som Trump inte ens visste fanns. Och då avslutade Trump samtalet eftersom han inte hade en aning om vad de pratade om. Hur bra förhandlare man än är så spelar det ingen roll om man inte har fakta klart för sig. Avtal är avtal.
2017-02-03, 11:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Här finns lite mer perspektiv på Australiensamtalet:

https://twitter.com/RitaPanahi/status/827330814979371008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I DN av alla tidningar hittar du denna hyllningsartikel:

Reportage: Kellyanne Conway är Donald Trumps general i kriget mot medierna

https://unvis.it/dn.se/nyheter/varlden/kellyanne-conway-trumps-general-i-mediekriget

Vad i det är det som du tycker är en hyllning?
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag tror att KellyAnne på vägen tappat bort sin känsla för rätt och fel. Möjligen var hon lite korrupt från början men sen har hennes tid i hetvattnet gjort att hon totalt tappat perspektivet. Det här med alternativa fakta som hon kom med var nog första steget rakt fram mot en BagdadBob-Kallyanne.

Det blir allt fler Bagdadbobpersoner i Trumps kölvatten.
Jag sett Kellyann under många år, och det är inte mycket som funkar där uppe.
Det är mest färdiga svar, som inte ens säkert är ett svar till frågan som ställdes.
Frågan är hur hon lyckats nästla in sig så högt upp, eller att hon är en trogen hund som man skickar ut när man inte vill föra en intelligent diskussion.
2017-02-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här finns lite mer perspektiv på Australiensamtalet:

https://twitter.com/RitaPanahi/status/827330814979371008

Vad i det är lite mer perspektiv?
2017-02-03, 11:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vem är de jag ska fråga då?

Problemet var väl lite att Trump samtalade med Turnbull om ett avtal som Trump inte ens visste fanns. Och då avslutade Trump samtalet eftersom han inte hade en aning om vad de pratade om. Hur bra förhandlare man än är så spelar det ingen roll om man inte har fakta klart för sig. Avtal är avtal.
Ja och som tur är går alla avtal att bryta om viljan finns. Dåliga avtal bör förkastas. Trump ser till USAs bästa, inte Australiens. Trump ångar på!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in