Citat:
Ursprungligen postat av
EMMA1994
Beror ju på vilka vägar det är oftast går det att köra om bromsklossen men på 1 filligt med mitt räcke
är det jävligt irriterande att ligga 80 km/h där på 100 väg

Så jobbigt detta måste vara för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stardragon
I det fallet spelar inte trafikrytmen nån roll då bil B enkelt kan köra om och fortsätta med sitt.
Det som diskuteras här är stadstrafik med fler fordon än 2, där omkörningar ofta inte är möjliga.
Jaha. Inte 70-vägar med andra ord.
Då är det mig du retar dig på.
Senast i går ligger jag precis under 50 på en gata där 50 gäller. Upp i röven får jag en VW Sharon (palla leta stavning). Han kom i bra mkt mer än 50 knyck.
Eftersom jag gillar att retas även i trafiken så blev jag rädd för whiplash när han låg en meter bakom mig. Så jag kände mig väldigt manad att sänka min hastighet för min egna säkerhets skull. Så den lilla stresspellen fick åka en kilometer i max 30knyck. Själv hade jag inte bråttom alls.
Annars är det en fördel att sakta in om någon vill följa trafikrytmen. Saktar man in tillräckligt mkt så kommer de som försöker slipstreama bli tvingade att lämna min röv i fred.
Här fick du en aspekt till att tänka på.
Exemplet i går var enbart för att jävlas, det erkänner jag. Men får jag någon i röven som kommer som skjuten ur en kanon i röven på mig så saktar jag in just för att tvinga denne att köra om då de har en tendens att ligga irriterande nära.