2017-02-03, 08:28
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Beror ju på vilka vägar det är oftast går det att köra om bromsklossen men på 1 filligt med mitt räcke
är det jävligt irriterande att ligga 80 km/h där på 100 väg
Visst, bort med långtradarna.
Citera
2017-02-03, 08:49
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Visst, bort med långtradarna.

Nu syftade ju jag inte alls på långtradarna utan vanliga bilister som envisas köra för sakta
Citera
2017-02-03, 08:59
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Nu syftade ju jag inte alls på långtradarna utan vanliga bilister som envisas köra för sakta
Men långtradarna kör ju också enligt din logik "för sakta", dvs. 80 på 110-väg.
Ja enligt din logik kör ju alla som inte kör i 200 för sakta, "för sakta" finns inte ens som begrepp i verkligheten.
Citera
2017-02-03, 09:20
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Men långtradarna kör ju också enligt din logik "för sakta", dvs. 80 på 110-väg.
Ja enligt din logik kör ju alla som inte kör i 200 för sakta, "för sakta" finns inte ens som begrepp i verkligheten.

Har förståelse för att ´lastbilarna inte kan köra så fort men att med en ny fin personbil ligga trycka i 80 på en 100 väg det är irriterande .
Citera
2017-02-03, 10:50
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Beror ju på vilka vägar det är oftast går det att köra om bromsklossen men på 1 filligt med mitt räcke
är det jävligt irriterande att ligga 80 km/h där på 100 väg
Så jobbigt detta måste vara för dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Stardragon
I det fallet spelar inte trafikrytmen nån roll då bil B enkelt kan köra om och fortsätta med sitt.
Det som diskuteras här är stadstrafik med fler fordon än 2, där omkörningar ofta inte är möjliga.
Jaha. Inte 70-vägar med andra ord.
Då är det mig du retar dig på.
Senast i går ligger jag precis under 50 på en gata där 50 gäller. Upp i röven får jag en VW Sharon (palla leta stavning). Han kom i bra mkt mer än 50 knyck.
Eftersom jag gillar att retas även i trafiken så blev jag rädd för whiplash när han låg en meter bakom mig. Så jag kände mig väldigt manad att sänka min hastighet för min egna säkerhets skull. Så den lilla stresspellen fick åka en kilometer i max 30knyck. Själv hade jag inte bråttom alls.
Annars är det en fördel att sakta in om någon vill följa trafikrytmen. Saktar man in tillräckligt mkt så kommer de som försöker slipstreama bli tvingade att lämna min röv i fred.

Här fick du en aspekt till att tänka på.
Exemplet i går var enbart för att jävlas, det erkänner jag. Men får jag någon i röven som kommer som skjuten ur en kanon i röven på mig så saktar jag in just för att tvinga denne att köra om då de har en tendens att ligga irriterande nära.
Citera
2017-02-03, 11:22
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Så jobbigt detta måste vara för dig.

Jaha. Inte 70-vägar med andra ord.
Då är det mig du retar dig på.
Senast i går ligger jag precis under 50 på en gata där 50 gäller. Upp i röven får jag en VW Sharon (palla leta stavning). Han kom i bra mkt mer än 50 knyck.
Eftersom jag gillar att retas även i trafiken så blev jag rädd för whiplash när han låg en meter bakom mig. Så jag kände mig väldigt manad att sänka min hastighet för min egna säkerhets skull. Så den lilla stresspellen fick åka en kilometer i max 30knyck. Själv hade jag inte bråttom alls.
Annars är det en fördel att sakta in om någon vill följa trafikrytmen. Saktar man in tillräckligt mkt så kommer de som försöker slipstreama bli tvingade att lämna min röv i fred.

Här fick du en aspekt till att tänka på.
Exemplet i går var enbart för att jävlas, det erkänner jag. Men får jag någon i röven som kommer som skjuten ur en kanon i röven på mig så saktar jag in just för att tvinga denne att köra om då de har en tendens att ligga irriterande nära.

Ja jätte jobbigt haha . Men kunde han inte köra om dig då ?
Citera
2017-02-03, 11:38
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ja jätte jobbigt haha . Men kunde han inte köra om dig då ?
Jag vet inte. Jag frågade aldrig. Själv hade jag kört om om det varit omvänt.

Men du. Ang ditt stora problem med att behöva köra för sakta.
Tänk på all tid du sparade in när du körde ifatt
Citera
2017-02-03, 11:43
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Jag vet inte. Jag frågade aldrig. Själv hade jag kört om om det varit omvänt.

Men du. Ang ditt stora problem med att behöva köra för sakta.
Tänk på all tid du sparade in när du körde ifatt

Nja det är ju igentligen inget problem har jag ju inte så bråttom kör mest på för det är kul sen är det ju när det är mitträcke jag blir galen inte annars för då tar jag mig oftast förbi
Citera
2017-02-03, 11:52
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Nja det är ju igentligen inget problem har jag ju inte så bråttom kör mest på för det är kul sen är det ju när det är mitträcke jag blir galen inte annars för då tar jag mig oftast förbi
Detta är kanske inte till hjälp för dig i dag men kanske om 20 år när du mognat. Det är den tiden det tog för mig
Jag älskar psykologi o hur dess effekter påverkar oss människor. Även trafikbeteenden kan kopplas in där.
Ta bara dig o C20. Ni båda styrs av kognitiva tankar i trafiken även om han är mil värre än dig.
Men just detta fenomen med luskörning vid enkelfil på 2-1-väg är klockrent.
Många ligger stabilt i sin fil när det är tvåfiligt utan att vingla ut i den andra filen. De till o med kan köra för fort då. Sedan blir det enkelfiligt o då blir det livsfarlig o trångt. Att det är dubbelt så brett som en vanlig fil tänker de inte på utan måste köra försiktigt så de inte dammar in i räcket.

Solklart fall av kognitiva tankar samt en viss klaustrofobi.
Min bror gjorde samma sak när vi övningskörde. Då var både detta samt omkörning av lastbilar en livsfara på dubbelfilig väg.
Men han kom över det genom att jag tvingade honom att både köra om samt hålla hastigheten när det gick ihop.
Citera
2017-02-03, 12:23
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Detta är kanske inte till hjälp för dig i dag men kanske om 20 år när du mognat. Det är den tiden det tog för mig
Jag älskar psykologi o hur dess effekter påverkar oss människor. Även trafikbeteenden kan kopplas in där.
Ta bara dig o C20. Ni båda styrs av kognitiva tankar i trafiken även om han är mil värre än dig.
Många ligger stabilt i sin fil när det är tvåfiligt utan att vingla ut i den andra filen. De till o med kan köra för fort då. Sedan blir det enkelfiligt o då blir det livsfarlig o trångt. Att det är dubbelt så brett som en vanlig fil tänker de inte på utan måste köra försiktigt så de inte dammar in i räcket.

Min bror gjorde samma sak när vi övningskörde. Då var både detta samt omkörning av lastbilar en livsfara på dubbelfilig väg.
Men han kom över det genom att jag tvingade honom att både köra om samt hålla hastigheten när det gick ihop.

Ja det där stämmer ju precis kan ju förstå det om det är nyblivna bilförare men sen tycker man de borde komma över det och inse det går köra lika fort då det blir 1 fil men så många kan ju inte va nybörjare som man träffar på .

Haha jaså c20 är värre än mig .
Citera
2017-02-03, 14:01
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:

Mitt intryck är att det är mest kvinnor som sms:ar eller facebookar som håller på så.
Citera
2017-02-03, 14:12
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Mitt intryck är att det är mest kvinnor som sms:ar eller facebookar som håller på så.

För vi kan göra mer än en sak i taget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in