2017-02-03, 09:05
Medlem
Johansfrukts avatar
Det har dykt upp koder i spelet gällande SBCs i helgen:
- SBC for an OTW from the Summer (tradeable)
- SBC for an OTW from the Summer (untradeable)
- SBC for an OTW from the Winter (tradeable)
- SBC for an OTW from the Winter (untradeable)
- SBC for a guaranteed player from the AfCon Team of the Tournament (tradeable)

Lär väl förhoppningsvis krävas både IF-kort och 84-rating på tradeable, smaskigt!
Citera
2017-02-03, 09:33
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Hade nog satsat på SIF-Hazard istället ja. Har testat i stort sett alla elitforwards och den enda som slår Honom är IF-Ronaldo. Jag hoppas han sjunker ner till miljonen igen där han låg förut då kommer jag nog köpa han igen. Sjukt bra kort!
Själv var jag otroligt missnöjd med det kortet. Han bidrog inte med någonting vettigt i offensiven när man byggt upp possession, stod mest och trampade luft när det var chans till kontringar osv. Intressant det där men antar att det är skillnad beroende på vilken spelstil man har.
Citera
2017-02-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansfrukt

Lär väl förhoppningsvis krävas både IF-kort och 84-rating på tradeable, smaskigt!

Priserna på de billigaste 84 korten har gått upp en bit nu på morgonen säkert därför.
Citera
2017-02-03, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Priserna på de billigaste 84 korten har gått upp en bit nu på morgonen säkert därför.

Tips på billiga 84-ratade spelare som man kan tjäna sig en hacka på?
Citera
2017-02-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Hade nog satsat på SIF-Hazard istället ja. Har testat i stort sett alla elitforwards och den enda som slår Honom är IF-Ronaldo. Jag hoppas han sjunker ner till miljonen igen där han låg förut då kommer jag nog köpa han igen. Sjukt bra kort!

Tack, låter lovande. Suttit lite nu och kollat reviews på Youtube. Har nästan bestämt mig nu, lägger hellre pengarna på en striker än en mittfältare faktiskt. Känns som om det gör mer skillnad i laget. Får fortsätta trejda så jag kan köpa SIF Nainggolan också sen

Citat:

Det var lite så jag hade trott att det skulle vara, något liknande med TOTW-paketen som man kunnat få i SBC's. En tradeable och en untradeable. Men trodde inte det skulle inkludera OTW-korten ifrån i somras.

Finns kanske risk att det krävs ännu mer rating än 84 va? För ett OTW-kort är ju värt minst 20-30k iaf. De nya OTW-korten kommer säkert ligga högre i början va? De SBC:erna för TOTW-korten man gjort har kostat 20-40k om jag minns rätt? Till och med OTW Allison som låg på typ 12k för ett par dagar sedan är värd över 30k nu.

Skall bli intressant och se vad dem släpper ikväll. Investerade mina sista coins i 10 IF Reyes och ett dussin 84-rated spelare. Sitter med 75 IF-kort nu så man kan ju hoppas att dem stiger ordentligt ikväll!
Citera
2017-02-03, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Haha har du kommit upp i en miljon nu? Imponerande, spelet har varit ute i snart ett halvår och du har kommit upp i en miljon? Dina metoder måste ju verkligen vara revolutionerande.

Såhär ser mitt lag ut just nu, http://sv.tinypic.com/r/zwl21k/9, på den tomma platsen hör IF Kante hemma. Säljer han nu med en förtjänst på 120k. Hypen är otrolig nu, han kommer aldrig få en winter upgrade som påverkar hans IF. Jag säljer nu och köper tillbaka sen när upgraden uteblir och folk vill bli av med honom efter en misslyckad affär.

Det känns rent spontant som om jag tradeat bättre än dig under det här spelet.

Sen att tro att bara för att du skriver din metod för att tradea skulle göra att hela metoden skulle bli urvattnad, det är ju oerhört naivt tänkt. Flashback, utgör det 1promille utav FIFA-communityt? Dina metoder påverkas inte bara för att du skriver det här ...

Sluta vara en pajas. Varför antar du att jag har suttit klistrad vid FIFA ett halvår, bara för att du har det? Det har jag inte. När jag började titta på IF-trading från TOTW11 så gick jag på en del nitar innan jag lärde mig ungefär hur jag skulle tänka. Och vissa veckor hinner man inte trada, eftersom man gör andra saker i livet. Du kanske borde testa det?
Och varför snackar du om Kanté och ditt lag?
Citera
2017-02-03, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Har du källa på det där? Låter ju som att det blir IF galore som kommer krävas. Smaskigt! Jag har 84st IF-kort på transferlistan och runt 20 st i klubben, och runt 30 st spelare med 84+ i overall. Hoppas den magiska gränsen är 84 även denna gång och att det är 2 TOTW-kort eller så som krävs för att lösa in dem.

Hur gör ni andra traders med dessa repeatable, dyra SBCs? Jag har typ inte gjort en enda då jag likställer dem vid att öppna dyra paket, en chansning som kostar mycket. I andra handen, garanterad profit om du säljer det som krävs för att lösa dem.

Nu är enda frågan om man ska köpa på sig ett par IF-kort från denna veckas TOTW. Billigaste 83-ratade kortet är Sorrentino för ca 12k. Sergi Enrich har 81 och kostar ca 11k. Ingen större förlust om de inte kan användas till SBC men ändå...
Citera
2017-02-03, 11:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Sluta vara en pajas. Varför antar du att jag har suttit klistrad vid FIFA ett halvår, bara för att du har det? Det har jag inte. När jag började titta på IF-trading från TOTW11 så gick jag på en del nitar innan jag lärde mig ungefär hur jag skulle tänka. Och vissa veckor hinner man inte trada, eftersom man gör andra saker i livet. Du kanske borde testa det?
Och varför snackar du om Kanté och ditt lag?

Men alltså. Du ger dig in i tråden och sågar andras trading-förslag, säger att du själv har grymma metoder men tänker inte dela med dig av dem, säger att en massa tips i tråden är värdelösa... och du blir förvånad när folk blir provocerade av det?

Personligen tycker jag inte det finns så många tradinghemligheter i detta FIFA. Det är bara ha koll på kalendern och erfarenhet så kommer stålarna in. SBC och EAs events är det som gör att priserna rör sig mest på marknaden, och EAs mönster är till hälften förutsägbart iaf. Men om du menar att du sitter på den heliga graalen vad gäller tradingmetoder, för all del.
Citera
2017-02-03, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Har du källa på det där? Låter ju som att det blir IF galore som kommer krävas. Smaskigt! Jag har 84st IF-kort på transferlistan och runt 20 st i klubben, och runt 30 st spelare med 84+ i overall. Hoppas den magiska gränsen är 84 även denna gång och att det är 2 TOTW-kort eller så som krävs för att lösa in dem.

Hur gör ni andra traders med dessa repeatable, dyra SBCs? Jag har typ inte gjort en enda då jag likställer dem vid att öppna dyra paket, en chansning som kostar mycket. I andra handen, garanterad profit om du säljer det som krävs för att lösa dem.

Nu är enda frågan om man ska köpa på sig ett par IF-kort från denna veckas TOTW. Billigaste 83-ratade kortet är Sorrentino för ca 12k. Sergi Enrich har 81 och kostar ca 11k. Ingen större förlust om de inte kan användas till SBC men ändå...

Detta meddelande kunde man se igår på psn..
https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5rnjia/ones_to_watch_sbc_are_confirmed/

Och här har någon hittat koden:
https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5rqwcf/afcon_tott_and_otw_packs_winter_and_summer/

Så det känns självklart nu att det blir Sbc. Frågan är bara vilka krav som kommer men 84-Rated på untradeable borde det väl vara som minst. Sen lär det krävas IF också.
Citera
2017-02-03, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Sitter med liknande antal.. runt 75 i trade, 35 i klubben osv.. samt en del coutinho, oblak osv
Frågan e om man ska köpa på sig lite IF Eto´o.. 84 ratead IF för runt 16-17...krävs det hög rating o IF bör han stiga till 25-30k
Citera
2017-02-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Tips på billiga 84-ratade spelare som man kan tjäna sig en hacka på?

Tror kanske att tåget har gått då du kunde få de billigaste för under 2k för ett par dagar sedan och nu är Toprak billigaste på 2,5k

Bara kolla futbin och sortera efter pris.
https://www.futbin.com/17/players?page=1&player_rating=84-84&sort=ps_price&order=asc&version=gold_rare

Men långt ifrån säkert att det blir just 84 ratade kort som behövs.

Sitter själv på 20 st If Shawcross och om de inte behövs nu hoppas jag på en ev potm istället om en vecka eller 2
Citera
2017-02-03, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Tror kanske att tåget har gått då du kunde få de billigaste för under 2k för ett par dagar sedan och nu är Toprak billigaste på 2,5k

Bara kolla futbin och sortera efter pris.
https://www.futbin.com/17/players?page=1&player_rating=84-84&sort=ps_price&order=asc&version=gold_rare

Men långt ifrån säkert att det blir just 84 ratade kort som behövs.

Sitter själv på 20 st If Shawcross och om de inte behövs nu hoppas jag på en ev potm istället om en vecka eller 2

Okej, tack!
Sålde av ett gäng Hart och Sommer nu för 3k styck, köpta för 2k. Ingen stor profit, men det blir mycket för mig med lite coins och liten erfarenhet av trading.

Köpte på mig en IF Reyes för 10k som jag hoppas kunna sälja iväg med lite profit, vad tror ni om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in