2017-02-02, 22:27
Medlem
Jag vann precis draften, inget märkvärdigt i det men fick 45k mynt plus två paket. Är det något nytt för i år eller har spelat en massa draft och vunnit en massa gånger men aldrig fått coins. Kändes underbart att få 45k i allafall!
Citera
2017-02-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Gäsp.. "Varför prata ens om 300-400 coins", det är ju ett bra dumt påstående. 300-400 coins som också är lika med 30-40% på investeringen.

Låt mig ta ett annat exempel som kanske är lättare att förstå. Du köper aktier för 20k. 10k lägger du på aktier värda 1kr/st, de andra 10k lägger du på aktier värda 100kr/st. Dina 1kr-aktier går på en vecka upp 0.5kr/st. Du säljer av dom för 15k, en vinst på 5k (50%). Under samma period går dina 100kr-aktier upp 20kr. Du säljer av de för 12k, en vinst på 2k (20%). Med andra ord så är ju ökningen helt irrelevant så långe du inte nämner vad inköpspriset är.

Med den kanske onödiga utläggningen här ovan så hade det ju varit trevligt om du hade någon annan metod (förutom IF-trading, den är redan vedertagen) som gav en avkastning på 30-40% efter fyra dagar? Annars vet jag inte riktigt vad du gastar om egentligen.

Jag har en metod som inte innefattar consumables-kort iaf. Och jag är uppe i miljonen, från 250k. Men om jag avslöjade exakt hur jag gjorde det så skulle ju alla göra det, och då skulle effekten utebli. Ska jag vara helt ärlig så tror jag ingen här avslöjar exakt hur de tradar. För... ja du gissade rätt, samma sak där. Jag läser t.o.m metoder i den här tråden som jag vet inte funkar, eller är ineffektiva.

Jag gastar inte om någonting. Det enda jag påpekade var att det kändes som ett herrans jobb att köpa sälja fitness(?)kort i hundratal.

Förstår Du?
Senast redigerad av teren 2017-02-02 kl. 22:36.
Citera
2017-02-03, 00:14
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beng14beng
MM uppe, Arsenal - Chelsea , Juve - Inter , Nice - Monaco , porto - sporting.
Klarade 3/4 rätt billigt. Behövde köpa typ 5 spelare och hade en del untradeable som gick att använda.

Känns dock ovärt att öppna paketen nu när det var så dålig totw.

Edit: vad är megapaket nu igen? Behöver köpa en del för att klara nice-monaco.
Citera
2017-02-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Klarade 3/4 rätt billigt. Behövde köpa typ 5 spelare och hade en del untradeable som gick att använda.

men glöm inte att motm finns ute i pack också..
megapack är 30 blandade kort..
Citera
2017-02-03, 00:43
Medlem
Citat:

Megapack = 30 items, 26 guld, 18 rare.
Finns en bra sida där man kan hitta alla paket, vad dem innehåller och vad dem är värda: http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/

De fem packen i veckans MM är värt totalt 107k. Väntar nog också med att öppna mina, riktigt tråkigt TOTW. Inte speciellt roliga kort i MOTM från FA-cupen heller. Några få. Samlar nog på mig ett gäng pack och öppnar samtliga när det finns lite roligare specialkort ute.
Citera
2017-02-03, 00:54
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Shit vad sjukt. Fick skit i guldpaketen. Satt och kollade på nepenthez för att se vad han fick från SBC. Han nämner att det skulle vara fint med en Toulouse-spelare.

10sek senare öppnar jag mitt silverpaket och får denna: https://www.futbin.com/17/player/4894/yago
Citera
2017-02-03, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Megapack = 30 items, 26 guld, 18 rare.
Finns en bra sida där man kan hitta alla paket, vad dem innehåller och vad dem är värda: http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/

De fem packen i veckans MM är värt totalt 107k. Väntar nog också med att öppna mina, riktigt tråkigt TOTW. Inte speciellt roliga kort i MOTM från FA-cupen heller. Några få. Samlar nog på mig ett gäng pack och öppnar samtliga när det finns lite roligare specialkort ute.

imponerad att ni kan hålla packs alltså.. sprättade upp mina direkt och fick rooney och en motm i blackburn.. :/

edit: och bara för att jag packa den jäveln blev jag sugen på att testa det här.. gayle ser ju helt sjuk ut. https://www.futbin.com/17/squad/1554750
Senast redigerad av franki 2017-02-03 kl. 01:49.
Citera
2017-02-03, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag har en metod som inte innefattar consumables-kort iaf. Och jag är uppe i miljonen, från 250k. Men om jag avslöjade exakt hur jag gjorde det så skulle ju alla göra det, och då skulle effekten utebli. Ska jag vara helt ärlig så tror jag ingen här avslöjar exakt hur de tradar. För... ja du gissade rätt, samma sak där. Jag läser t.o.m metoder i den här tråden som jag vet inte funkar, eller är ineffektiva.

Jag gastar inte om någonting. Det enda jag påpekade var att det kändes som ett herrans jobb att köpa sälja fitness(?)kort i hundratal.

Förstår Du?
Haha har du kommit upp i en miljon nu? Imponerande, spelet har varit ute i snart ett halvår och du har kommit upp i en miljon? Dina metoder måste ju verkligen vara revolutionerande.

Såhär ser mitt lag ut just nu, http://sv.tinypic.com/r/zwl21k/9, på den tomma platsen hör IF Kante hemma. Säljer han nu med en förtjänst på 120k. Hypen är otrolig nu, han kommer aldrig få en winter upgrade som påverkar hans IF. Jag säljer nu och köper tillbaka sen när upgraden uteblir och folk vill bli av med honom efter en misslyckad affär.

Det känns rent spontant som om jag tradeat bättre än dig under det här spelet.

Sen att tro att bara för att du skriver din metod för att tradea skulle göra att hela metoden skulle bli urvattnad, det är ju oerhört naivt tänkt. Flashback, utgör det 1promille utav FIFA-communityt? Dina metoder påverkas inte bara för att du skriver det här ...
Citera
2017-02-03, 04:04
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Tycker det är sjukt hur IF-kort ska vara så sjukt mycket dyrare än vanliga kortet. Köper bara IF (förutom de jag trejdar med) om det är positionsbyte eller en rejäl ökning. SIF Naingolan t.ex. skulle jag bara köpa om jag hade enormt med coins, så mycket bättre än NIF kan ju inte kortet vara?

Har SBC-Giovinco som är grym men vanliga kortet är ju grymt det med. Är SBC-Lacazette mycket bättre än vanliga? Funderar på att fixa Ligue 1 nu när jag fick en 20k spelare från Toulouse i paket. Mest för det är kul att ha ett sånt kort+gillar att göra SBC, spelar inte ens matcher just nu. Man kanske ska sälja av sina lag också och köpa när man är spelsugen igen? Har 3 dyra lag just nu, men tror inte jag tjänar på att sälja av de nu och köpa igen sen?

Är det ikväll folk tror på OTW-SBC? Hoppas man får sälja sina IF-kort nu. Har fullt i försäljningslistan, 45 IF Telles + massa andra.
Citera
2017-02-03, 06:12
Medlem
Citat:
Tycker det är sjukt hur IF-kort ska vara så sjukt mycket dyrare än vanliga kortet. Köper bara IF (förutom de jag trejdar med) om det är positionsbyte eller en rejäl ökning. SIF Naingolan t.ex. skulle jag bara köpa om jag hade enormt med coins, så mycket bättre än NIF kan ju inte kortet vara?

Har SBC-Giovinco som är grym men vanliga kortet är ju grymt det med. Är SBC-Lacazette mycket bättre än vanliga? Funderar på att fixa Ligue 1 nu när jag fick en 20k spelare från Toulouse i paket. Mest för det är kul att ha ett sånt kort+gillar att göra SBC, spelar inte ens matcher just nu. Man kanske ska sälja av sina lag också och köpa när man är spelsugen igen? Har 3 dyra lag just nu, men tror inte jag tjänar på att sälja av de nu och köpa igen sen?

Är det ikväll folk tror på OTW-SBC? Hoppas man får sälja sina IF-kort nu. Har fullt i försäljningslistan, 45 IF Telles + massa andra.

Just med NIF Nainggolan och SIF Nainggolan tror jag det är stor skillnad (läs hoppas!), +3 rating, +180 in game stats, 4-5 extra specialties mm. Såpass stor skillnad där. Sen om det är värt det när han kostar 900k låter jag vara osagt. Jag samlar iaf ihop till honom just nu, så hoppas verkligen det är skillnad Hans SIF ser riktigt jävla fint ut! Har egentligen inget annat att uppdatera i mitt lag därför blir det honom härnäst.

Sen där IF-kort bara får +1 i rating är kanske skillnaden marginell. Av dem IF-korten jag kör med så märker jag stor skillnad ändå. Men som du skriver, ibland är priserna så sjukt mycket dyrare än det vanliga och kanske inte värt det då.

Angående OTW så tror jag det stod 3/2 i videon va? Har för mig det så det lär väl komma kl 19 ikväll.
Senast redigerad av grahnen 2017-02-03 kl. 06:33.
Citera
2017-02-03, 07:24
Medlem
Fast o andra sidan. Om jag inte byter upp mig till SIF Nainggolan så kan jag istället:
Byta ut Aguero och Sterling mot SIF Hazard och Alexis Sanchez. Kostnaden är ungefär samma!

Någon som lirat med SIF Hazard? 91-ratade ST-kortet. Ser fan fint ut!
Citera
2017-02-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Fast o andra sidan. Om jag inte byter upp mig till SIF Nainggolan så kan jag istället:
Byta ut Aguero och Sterling mot SIF Hazard och Alexis Sanchez. Kostnaden är ungefär samma!

Någon som lirat med SIF Hazard? 91-ratade ST-kortet. Ser fan fint ut!

Hade nog satsat på SIF-Hazard istället ja. Har testat i stort sett alla elitforwards och den enda som slår Honom är IF-Ronaldo. Jag hoppas han sjunker ner till miljonen igen där han låg förut då kommer jag nog köpa han igen. Sjukt bra kort!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in