Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 12:34
  #9265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Okej, tack!
Sålde av ett gäng Hart och Sommer nu för 3k styck, köpta för 2k. Ingen stor profit, men det blir mycket för mig med lite coins och liten erfarenhet av trading.

Köpte på mig en IF Reyes för 10k som jag hoppas kunna sälja iväg med lite profit, vad tror ni om det?

håll på Reyes, kommer SBC som kräver IF ikväll lär du kunna sälja dom för 20k..
Citera
2017-02-03, 12:45
  #9266
Medlem
Ett tips kan vara att köpa lite 83+ IF kort som är billiga fortf..kommer det SBC som kräver IF och en hyfsad rating (84) funkar det att använda 83 kort också..köpt på mig en hög med Sorrentino och Etoo
Citera
2017-02-03, 12:55
  #9267
Medlem
Som ni har pratat om så tror jag också att en SBC kommer idag då veckans matcher dök upp igår. Om jag inte minns fel så brukar det vara så när POTM släpps, så något kommer dyka upp men vi får se vad det är!
Citera
2017-02-03, 13:07
  #9268
Medlem
Hoppas verkligen på IF SBC, sitter med 83 i tradepile, 2 OTW Stones, 44 IF i klubben..Nu ska inte alla säljas men kan ge goa stålar..alla kommer inte sälja heller då det är dyrare IF men ändå
Citera
2017-02-03, 13:13
  #9269
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
håll på Reyes, kommer SBC som kräver IF ikväll lär du kunna sälja dom för 20k..

Rätt tveksam till Reyes. Ska du upp i 84 overall är 82-ratade spelare inte det bästa att ha enligt kalkylatorn. Tror mer på 84 eller 83-ratade då. Men detta förutsätter såklart att den magiska gränsen är 84.
Citera
2017-02-03, 13:33
  #9270
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Rätt tveksam till Reyes. Ska du upp i 84 overall är 82-ratade spelare inte det bästa att ha enligt kalkylatorn. Tror mer på 84 eller 83-ratade då. Men detta förutsätter såklart att den magiska gränsen är 84.

ja precis så..sen är folk korkade så stiger säkert iaf..har man spelare som är högre än 84 så kan man få in ett 82 IF iallafall.. oavsett är det lika bra o hålla på ett tag
Citera
2017-02-03, 13:43
  #9271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Men alltså. Du ger dig in i tråden och sågar andras trading-förslag, säger att du själv har grymma metoder men tänker inte dela med dig av dem, säger att en massa tips i tråden är värdelösa... och du blir förvånad när folk blir provocerade av det?

Personligen tycker jag inte det finns så många tradinghemligheter i detta FIFA. Det är bara ha koll på kalendern och erfarenhet så kommer stålarna in. SBC och EAs events är det som gör att priserna rör sig mest på marknaden, och EAs mönster är till hälften förutsägbart iaf. Men om du menar att du sitter på den heliga graalen vad gäller tradingmetoder, för all del.

Var inte meningen att vara provocerande. Ursprungsinlägget handlade om någon som jublade åt 3-400 coins för varje fitnesskort han fick sålt. Tyckte bara det lät som ganska stor möda för liten utdelning.
Som du säger, ha koll på marknaden räcker långt.
Citera
2017-02-03, 13:44
  #9272
Medlem
Haha vafan.. trodde just jag lirade en säsongsmatch.. fram tills 90de minuten då det blev förlängning insåg jag att det var fut champions Hade inte tänkt börja förrän lördag då jag mår skit idag. Spelade sjukt oseriöst och okoncentrerat haha, stod 2-2, han hade typ 15 skott o jag 4. Vann 4-3 i förlängning dock när jag började lira mer seriöst så det var gött
Citera
2017-02-03, 13:53
  #9273
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
ja precis så..sen är folk korkade så stiger säkert iaf..har man spelare som är högre än 84 så kan man få in ett 82 IF iallafall.. oavsett är det lika bra o hålla på ett tag

Frågan är ju hur länge man ska sitta med sina IF-kort om vi nu har rätt i spekulationen att det kommer repeatable SBC mot OTW med 84 i squad rating. Låt säga att OTW-SBC räcker... en vecka? 5 dagar? 9 dagar?

Även om efterfrågan kommer vara stor ikväll kommer utbudet vara det också med tanke på Lunar förra helgen. Frågan är om det blir en långsam stegring av IF. Låt säga att det börjar på 16k ikväll och sen på fredag om en vecka, ifall SBC fortfarande är aktiv då, så ligger de på 20k? Den som lever får se...
Citera
2017-02-03, 14:02
  #9274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Frågan är ju hur länge man ska sitta med sina IF-kort om vi nu har rätt i spekulationen att det kommer repeatable SBC mot OTW med 84 i squad rating. Låt säga att OTW-SBC räcker... en vecka? 5 dagar? 9 dagar?

Även om efterfrågan kommer vara stor ikväll kommer utbudet vara det också med tanke på Lunar förra helgen. Frågan är om det blir en långsam stegring av IF. Låt säga att det börjar på 16k ikväll och sen på fredag om en vecka, ifall SBC fortfarande är aktiv då, så ligger de på 20k? Den som lever får se...

jag kommer sälja direkt..tar vinsten för vad den är... åtminstone kränga iväg allt i helgen..Sitter i lite annorlunda situation då jag drar utomlands 2v på tisdag.. Tvivlar på att sambon blir glad om jag sitter o tradear på semestern.. Får göras när hon sover

EDIT: Frågan är hur man ska göra med sina OTW kort nu..ta 10k profit per kort eller avvakta och riskera att de inte ens krävs för SBC:n och de rasar i pris.. tror faktiskt jag kränger iväg mina
Citera
2017-02-03, 14:12
  #9275
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
jag kommer sälja direkt..tar vinsten för vad den är... åtminstone kränga iväg allt i helgen..Sitter i lite annorlunda situation då jag drar utomlands 2v på tisdag.. Tvivlar på att sambon blir glad om jag sitter o tradear på semestern.. Får göras när hon sover

EDIT: Frågan är hur man ska göra med sina OTW kort nu..ta 10k profit per kort eller avvakta och riskera att de inte ens krävs för SBC:n och de rasar i pris.. tror faktiskt jag kränger iväg mina

Då var ju beslutet om sälja eller hålla lätt för dig iaf

Gällande OTW tror jag du gör rätt. Jag är som sagt 90% säker på att det inte kommer krävas OTW-kort för att lösa SBC. OTW-kort är ju designade för "the long run", de ska hållas på hela säsongen ifall spelaren gör en bra match. Först när säsongen är slut blir korten ointressanta. Det är motsägelsefullt att de ska inkasseras och därmed försvinna.

Och har jag rätt, då blir det försäljningsfest av IF och inköpsfest av OTW.

Har jag fel får jag väl bli hånad i tråden...

Btw - enligt Reddittråden ska denna SBC pågå till 10e feb. Så det är ju ingen brådska att sälja av kanske.
Citera
2017-02-03, 14:16
  #9276
Medlem
Stjerna7s avatar
http://i.imgur.com/ktwML5U.png

Tips på legend att stoppa in i sista platsen? 500k max.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback