2017-02-03, 05:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det ser mer ut som en strategisk plan än en analys.

Stratfors grundare: George Friedman. Från wiki:

https://en.wikipedia.org/wiki/George_Friedman

Varför blir jag inte förvånad?
Som jag sa är jag hälsosamt skeptisk till sådant här. Man får ta det för vad det är men helt ute och cyklar tror jag inte att de är.
2017-02-03, 07:56
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Han var ju visst välkommen. Han var ju liksom där och finansierades av universitet.

Att de har kritiserat honom har jag inga som helst problem med eftersom jag är för yttrandefrihet.

Men tydigen så lägger du inget som helst värde i det faktum att de faktiskt anordnade detta och ändå straffas.

Att du motiverar nedstängning av Berkley för att de kritiserat honom (och trots detta lät honom ha sitt event) är sjukt.

Ni ger bilden av att det inte går att resonera med er.

Universitet som utbildar studenter till att bli fascister ska givetvis inte ha några federala pengar. Universitetet kommer troligtvis att stämmas och förhoppningsvis kan vi då se vad som egentligen skedde.

Utöver det ingrep inte polisen, vilket givetvis inte är universitetets fel utan borgmästaren Jesse Arreguins, men det visar vilken antidemokratisk miljö dessa universitet frodas i. För varje dag framgår det att Trumps seger skedde i sista minuten.
2017-02-03, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Och universitet tillhandahöll allt som behövdes för att det skulle bli möjligt.

Först när polisen inte kunde garantera säkerheten så avbröt man. Tycker du verkligen att det var fel agerat av universitet? Borde de har ignorerat polisens varningar?

Mycket omdömeslöst av Trump att straffa universitet som gjort allt rätt. Detta kommer bara att kosta samhället, och främst oskyldiga.

Trump säger nu till USAs universitet "Låt inte mina supportrar hålla tal hos er! Då riskerar ni att bli av med allt ekonomiskt stöd! I alla fall om ni tänker lyssna på polisen".

Och till upploppsmakarna säger han "Om ni ställer till med upplopp så kommer jag att straffa de som låter era motståndare tala!"

Jag är inte för Trump men jag är för yttrandefrihet och civiliserat beteende. Därmed tycker jag att det är bisarrt att skolan, som möjliggjorde att folk kunde yttra sig, och sedan värnade om människors liv och hälsa nu straffas för det. Totalt upp-och-ner

Universitet som Trump vill straffa för att de värnar om yttrandefrihet och människors liv och hälsa är ett universitet från 1868.

Berkleys professorer och forskare har vunnit 70 Nobelpris. Detta riskerar Trump att förstöra i ett av sina impulsiva, irrationella vansinnetsutbrott.

Här kan ni läsa mer om vad det är Trump bekämpar:
https://sv.wikipedia.org/wiki/University_of_California%2C_Berkeley

Gubben tänker ju inte innan han agerar!

Håll i hästarna nu. Det var väl just elever på skituniversitetet som kaosade runt och brände saker? Min vän och TF USA-korre som går där har berättat om en del sjuka saker sedan Trump valdes in. Det är numera extrem polarisering på campus.
2017-02-03, 09:22
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHelmersson
Håll i hästarna nu. Det var väl just elever på skituniversitetet som kaosade runt och brände saker? Min vän och TF USA-korre som går där har berättat om en del sjuka saker sedan Trump valdes in. Det är numera extrem polarisering på campus.

Det var ett gäng maskerade AFA-dårar som kom in på Campus efter mörkrets inbrott och började terrorisera. Det var knappast ens studenter och än mindre representativt beteende för universitetet. Men naturligtvis kan ni högerextrema inte se detta utan tar alla tillfällen i akt att skrika vänsterliberalt skräp. Berkeley är för övrigt ett universitet i absolut världsklass, något ni heller omöjligt kan veta med ert totala förakt gentemot kunskap och fakta.
2017-02-03, 09:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Det var ett gäng maskerade AFA-dårar som kom in på Campus efter mörkrets inbrott och började terrorisera. Det var knappast ens studenter och än mindre representativt beteende för universitetet. Men naturligtvis kan ni högerextrema inte se detta utan tar alla tillfällen i akt att skrika vänsterliberalt skräp. Berkeley är för övrigt ett universitet i absolut världsklass, något ni heller omöjligt kan veta med ert totala förakt gentemot kunskap och fakta.

Intressant att du bara helt sonika vet att jag är högerextrem och inte har några kunskaper om någonting. Måste ha gått igenom 3 års värdegrundsteori på Södertörn?

Jag har ganska bra koll på USA och Berkeley. Varit där själv faktiskt. Men det var innan vänstervågen svepte in. AFA bjöds in av idiotvänstern på campus. Det finns en del av dem där. Inte första gången de kaosat runt på campus.
2017-02-03, 09:39
Medlem
Returpappers avatar
Universiteten i USA lever i hög utsträckning på privata donationer. Känner till en rik svenskamerikan men änkan lever och det Kaliforniska universitetet är på tanten hela tiden om förtida gåvor.

Borde väl vara Trumps linje att öka det privata och ta bort federala bidrag. Delstatliga är betydligt mer logiskt.
2017-02-03, 10:25
Medlem
Redors avatar
Allt det här kommer sluta med en gigantisk attack mot USA.
Trump göder USA-hatet ännu mer genom sitt förbud. Tror han på allvar att han kan hålla terrorister borta genom att förbjuda inresa från vissa länder ett tag?!. Det är väl jävligt naivt.

Hela Trumps paranoia om att alla vill USA illa är oroande. VIlken normal president kan sköta ett land på det sättet?.

Hans senaste utspel mot Iran, om att deras missiltester är ett hot mot välfärden, amerikanska liv osv osv?. WTF. Iran har aldrig hotat USA, Iran vill kunna försvara sig precis som alla andra länder. Varför är det så jävla okej att USA har alla möjliga försvarssystem och vapen, men om andra länder har det så ska USA vara där och peka med hela handen, och hota att det kommer bli problem om de inte tar bort sina missiler.
Vad fan är det liksom. Trump provocerar ju fram problem hela tiden. Det är väl klart att ett land inte bara ställer sig på alla fyra och låter trump trycka in den i arslet på landet, utan motsätter sig när ett land säger åt dem vad de ska göra. Förutom Iran är han på Mexico också och deras "bad hombres". Trump kommer fan starta WW3
2017-02-03, 10:27
Medlem
Kafka_Gods avatar
Presidentens rådgivare Kellyanne Conway säger "I bet it’s brand new information to people that President Obama had a six-month ban on the Iraqi refugee program after two Iraqis came here to this country, were radicalised and they were the masterminds behind the Bowling Green massacre. Most people don’t know that because it didn’t get covered."

https://www.youtube.com/watch?v=aBC5Qv2HR7E

Det hört till saken att anledningen till att media skrev så oerhört lite om massakern i Bowling Green är att det aldrig hänt. Det hon säger om Obama stämmer inte. Men självklart slänger hon det gamla vanliga trötta argument att media försöker dölja saker.

Hittar hon på en massaker för att försvara Trumps politik? Eller är hon så pass blåst att hon verkligen tror att två flyktingar från Irak utfört en massaker i en Amerikansk småstad utan att media rapporterat om det?
2017-02-03, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Presidentens rådgivare Kellyanne Conway säger "I bet it’s brand new information to people that President Obama had a six-month ban on the Iraqi refugee program after two Iraqis came here to this country, were radicalised and they were the masterminds behind the Bowling Green massacre. Most people don’t know that because it didn’t get covered."

Det hört till saken att anledningen till att media skrev så oerhört lite om massakern i Bowling Green är att det aldrig hänt. Det hon säger om Obama stämmer inte. Men självklart slänger hon det gamla vanliga trötta argument att media försöker dölja saker.

Hittar hon på en massaker för att försvara Trumps politik? Eller är hon så pass blåst att hon verkligen tror att två flyktingar från Irak utfört en massaker i en Amerikansk småstad utan att media rapporterat om det?

Jag tror att KellyAnne på vägen tappat bort sin känsla för rätt och fel. Möjligen var hon lite korrupt från början men sen har hennes tid i hetvattnet gjort att hon totalt tappat perspektivet. Det här med alternativa fakta som hon kom med var nog första steget rakt fram mot en BagdadBob-Kallyanne.

Det blir allt fler Bagdadbobpersoner i Trumps kölvatten.
2017-02-03, 10:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God

Med tanke på hur hon totalt gjorde bort sig under valet vid flera tillfällen så vågar jag sätta pengar på att hon är så pass blåst, kolla upp henne så kommer du nog att se att hon är dummare än en viss fru Palin.
2017-02-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med tanke på hur hon totalt gjorde bort sig under valet vid flera tillfällen så vågar jag sätta pengar på att hon är så pass blåst, kolla upp henne så kommer du nog att se att hon är dummare än en viss fru Palin.

Så klart att hon är blåst annars skulle hon ju inte rabbla idiotier som en papegoja men jag måste säga att från början gav hon intryck av att ha någon slags respekt för någon form för information som hon gav även om den så klart var vinklad. Alltså hon framstod inte för ett år sedan, i mina ögon i varje fall, som en person som totalt ljög utan att bry sig. Någonstans från början kändes det som om hon hade någon slags respekt för sig själv och sin karriär. Nu är den totalt bortblåst.

Så två BagdadBob, Sean och Kellyanne.

Och de framstår som lika blåsta och hysteriska. Någonstans i deras inre system vet de att allt är så fel så fel.
2017-02-03, 11:16
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så klart att hon är blåst annars skulle hon ju inte rabbla idiotier som en papegoja men jag måste säga att från början gav hon intryck av att ha någon slags respekt för någon form för information som hon gav även om den så klart var vinklad. Alltså hon framstod inte för ett år sedan, i mina ögon i varje fall, som en person som totalt ljög utan att bry sig. Någonstans från början kändes det som om hon hade någon slags respekt för sig själv och sin karriär. Nu är den totalt bortblåst.

Så två BagdadBob, Sean och Kellyanne.

Och de framstår som lika blåsta och hysteriska. Någonstans i deras inre system vet de att allt är så fel så fel.
Ja, Kelly-Ann är blåst och presterade uruselt under valkampanjen. Det var därför det gick som det gick...

Men, vänta nu! Trump vann ju!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in