2017-02-02, 23:10
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det finns lite för många unga, dumma och omogna i deras led för att nivån skall kunna hållas sansad. För varje väl avvägd röst så kommer det en tjomme och går till personangrepp. Det är problemet med hela SD skaran förövrigt.

Jag vill inte dra iväg för mycket OT nu men menar du att det skulle vara något som enbart kännetecknar SD? Eller ens mer än partipolitiska meningsmotståndare?
Citera
2017-02-02, 23:14
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Jag vill inte dra iväg för mycket OT nu men menar du att det skulle vara något som enbart kännetecknar SD? Eller ens mer än partipolitiska meningsmotståndare?

Det finns många unga politiskt intresserade även i andra partier men de är mogna, begåvade och intresserade av samtal. Inte riktigt det jag associerar med SD's anhängera direkt. Så ja, det gäller endast SD.
Citera
2017-02-02, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Har du nåt exempel på vad en sådan referensram skulle kunna omfatta? Min spontana uppfattning är att de som uttalar sig emot respektive för kampanjen har svårt att enas om mycket.

Visst kan man hantera sitt missnöje på olika sätt, men jag har hittills inte sett särskilt mycket otrevligheter som svar på kampanjen. Visst är många uppenbart missnöjda men tonen har varit förhållandevis bra, även om det alltid finns ett par som brister i taktkänslan.

Hur tänker du dig att man skulle hantera sitt missnöje utan det skulle tolkas som en handling i vredesmod? Är det ok att skriva något (sansat) till Comviq? Säga upp sina tjänster? Eller tänker du dig att man ska svälja sitt missnöje, knyta näven i fickan och sitta kvar i båten?

Du får hantera ditt missnöje hur du vill. Själv tänker jag nöja mig med att ogilla kampanjen men att lägga min energi och fokus på viktigare saker som t.ex. att inte bidra till den ökade splittringen som denna kampanj och reaktionerna bidrar till. Kampanjen söker en reaktion från folk, då behöver man vara smartare än att hugga på det betet och tänka klart istället.
Citera
2017-02-02, 23:31
Avslutad
Citat:
Det finns lite för många unga, dumma och omogna i deras led för att nivån skall kunna hållas sansad. För varje väl avvägd röst så kommer det en tjomme och går till personangrepp. Det är problemet med hela SD skaran förövrigt.

Intressant att du attackerar SD:are med en attityd som är minst lika ointresserad till sansad dialog som den du anklagar SD-svansen för.
Citera
2017-02-03, 00:09
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Och högerns svar är hatretorik?
Jodå, jag kan förstå när inga riktiga argument finns tar man till personangrepp.
När man inga riktiga argument har tas till våld.
Hela extremhögern består av svagbegåvade nollor. Kan tänka mej att dålig potträning i barndomen är orsaken i kombination med svagt intellekt.
Kolla på deras nunor! Inte fan finns det nåt lyster i ögonen, allt är dött.
Jag skulle inte heller köpa abonnemang av någon som släpper fram högerhat.
1) Kan du upplysa oss om exakt vilka operatörer som har högerhatare i sina kampanjer? Om inte, vad i h_vete har ditt inlägg med det här ämnet att göra?
2) Kan du vidareutveckla med att par högerhatare som det gullas med i SVT, SR och övrigt etablissemang?
3) Blir vänsterhatare mindre vidriga för att det finns högerhatare?
Citera
2017-02-03, 00:32
Medlem
Jag kan förstå valet av Zara Larsson, oavsett vad man tycker om hennes åsikter så är hon ju ändå internationellt känd som musiker och därför kommersiellt gångbar.
Men Kakan?
Hon har ju som yrke och klaga och det är ju knappast till skillnad från Zara Larsson folket som har finansierat hennes karriär, hennes karriär är finansierad av kultur-bidrag och inte betalande kunder, inbillar sig Comviq att Kakan är populär och att folk är villiga att betala för t ex en bok eller ljudinspelning med Kakan?

Kakan fick inte sin chans på grund av sin "talang", hon är en gullegris som kulturvänstereliten på SR och SVT omfamnade då hon hade rätt kriterier:
Feminist
Fet
Lesbisk (Kan dock tänka sig neger-kuk för politiska kampens skull)
Allmänt PK

Folkär är hon ju knappast.

Övriga deltagare har jag noll koll på.
Citera
2017-02-03, 01:15
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Du frågar mej vad mina inlägg har med tråden att göra.
Jävligt mycket, från första början i tråden är det skräpgänget som organiserar ett attack, haha, så genomskinligt, skräpgänget består av arbetslösa nollor med taskig utbildning, på sin höjd grundskola med taskiga betyg. Haha. Rena raketforskare.
Ligger mycket i detta:

Citat:
Sen lågstadiet har lärare och andra elever fått dig att tro att du inte är smart, att du är störd och speciell på det dåliga sättet. Jag vet att du har svårt att sitta still, att vara tyst och koncentrera dig på lektionerna och att din impulskontroll är obefintlig. Du tänker på en sak och sen plötsligt på en annan, sen på en tredje sak. Periodiska systemet är en omöjlighet och det enda du lär dig på naturkunskapen är HISÅN: Hornhinnan, Iris, Senhinnan, Åderhinnan, Näthinnan. En av pappas många ramsor för att underlätta pluggandet. Den sitter som en smäck än idag. En gång blir du helt knäckt för att du får tvåa i naturkunskap och du låser in dig på en toalett och gråter. Hjärtat, du kommer ALDRIG att behöva kunna nåt om kemi och sånt. Det du ändå kan kommer du att lära dig från etiketter på hudvårdsförpackningar: vad som är nyttigt i serum, exfolieringar och ansiktsmasker.

Du kommer att ha samma problematik om tjugo år, men nu vet du varför: Du har ADHD och det är asjobbigt. Men det är också en välsignelse. Dina hjärna är skitsnabb, du har en associationsförmåga som få och du ser saker som inte andra gör. Bäst med detta är att du inte är intresserad av att göra tråkiga saker. Ja, det kommer att ligga dig i fatet resten av din obligatoriska skoltid. Du kommer dessutom att få IG på det sista provet du gör på gymnasiet, men det är ett geografiprov som du gör två dagar innan din student och vem fan bryr sig?
http://www.manadensbok.se/Media/103265.pdf
Saxat från Kakans självbiografi. Precis som du säger borde en näthatare med kassa betyg som hen vara arbetslös. Det som har räddat henom är den skyddade verkstad som SVT och SR utgör.
Citera
2017-02-03, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Orka bry sig om att Kakan är ambassadör för Comviq. Är det verkligen någon som bryr sig på riktigt eller triggas bara den ena av den andra?
Med liknade resonemang skulle det i princip vara omöjligt att använda sig av något företag.
Man har ju råd att vara selektiv i detta sammanhang, det är ju inte som att bojkotta facebook eller youtube direkt där det inte finns bra alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag funderar mest på vilket block det politiska partiet, Comviq tillhör?
Vet att du försöker provocera, så jag kan ju själv provocera med att vara så där oblygt kapitalistisk och fråga dig om du tror Kakan är ett bra varumärke som genererar stålar?
Inte ens som provokatör är hon populär, finns provokatörer med bra mycket fler fans än Kakan.
Kakan lever på kulturbidrag, hon är knappast en kassasuccé.
Citera
2017-02-03, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Så klart att Tele2/Comviq fattade att det skulle bli reaktioner och det är ju poängen. Nyttiga idioter skriver på företagets Facebooksida som om företaget står och faller med dem om hur de tänker avsluta sina abonnemang. Men vi ska vara ärliga mot oss själva. Max en av tio som skrivit på Facebooksidan kommer att göra slag i saken och säga upp sitt abonnemang. Ungefär samma sak gäller för de som i denna tråd skrivit att de ska avsluta sina abonnemang. Hur smart är man om man på Comviqs Facebooksida uppmanar företaget att kontakta dem via privat meddelande för att få deras telefonnummer som ska sägas upp? Visst, visst, det är väl inte så troligt att man ringer kundtjänst i morgon för att säga upp abonnemanget.

Tele2 och Comviq har gjort kampanjer förr som fått främlingsfientliga personer med låg utbildning och låg tilltro till media och samhället att gå igång. Och varje gång hotar de med att säga upp sina abonnemang. Men handen på hjärtat, är det någon här som tror att de fått färre kunder på grund av kampanjerna?

"jag bestrider framtida fakturor och anmäler er för grovt olaga hot om ni använder denna "kaka" i er kampanj, hörs imorgon"

"Säger upp mina abonnemang imorgon!
Fy fan vad dåligt! Där flög 50 000kr, hoppas ni har råd med sån badwill!"

"Har ett dyrt abonnemang hos er. Men jag byter leverantör när abbonemanget går ur. Smart att anlita en extremistisk manshatare/polishatare.
vad fan trodde ni?"

"Jag vill att ni med omedelbar verkan löser de fyra abonnemang som vår familj har hos er. (...) Var vänlig skicka mig ett PM så ska ni få samtliga våra fyra nummer så att de kan avslutas!"
Fast så populärt är det nog inte med kulturmarxism. Detta genererar nog fler avhoppare än nya kunder.
Att övertyga redan frälsta som redan har comviq genererar knappast ekonomisk tillväxt.
Citera
2017-02-03, 02:28
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Det finns många unga politiskt intresserade även i andra partier men de är mogna, begåvade och intresserade av samtal. Inte riktigt det jag associerar med SD's anhängera direkt. Så ja, det gäller endast SD.

Så när Kakan säger att hon hatar poliser och när Ametist kallar Janne Josefsson för nazist eller när Zara tycker att gamla människor ska dö (källa: twitter) då är det okej med smutsig retorik? Eller är dom SDare menar du?
Citera
2017-02-03, 03:41
Bannlyst
Tack kakan och fasttrain.
Ni fick mig att byta iaf 4 abonnemang.
Nästan så jag önskar jag hade haft fler. Är ju vit och lågutbildad så det har kanske ingen effekt.
Citera
2017-02-03, 07:11
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Så när Kakan säger att hon hatar poliser och när Ametist kallar Janne Josefsson för nazist eller när Zara tycker att gamla människor ska dö (källa: twitter) då är det okej med smutsig retorik? Eller är dom SDare menar du?

Precis! Varför har vissa rätten att hata? Rätten att förnedra? Rätten att bre ut sig i media? På vilket sätt är deras hat mindre skadligt? För så är det väl? Kakan får ju sitta med i P1 nyhetsmorron? Vad ger henne den rätten? Skulle en nationalist få göra det?
Senast redigerad av tegeltak 2017-02-03 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in